Nieuw lid Rene 850GLT uit 92 3ton gelopen

Gestart door Rene85, 26-06-2010 11:48:53

Vorige topic - Volgende topic

Rene85

Van de week deze 850 van een collega overgenomen voor een heel mooi prijsje.
dit niet geheel zonder reden want hij start niet ;D
Wel jammer want kan niet wachten om er mee rond te rijden.

Is de 2.5 5cilinder. kenteken FV-HD-07

Uiteraard wel het nodige poets en bij stip werk.

Ik zal foto's posten als ie wat netter is gemaakt, eerst maar eens aan de praat zien te krijgen

Groete Rene

henry classic v70

Welkom Rene, weer een Alter I erbij op 't forum.
Foto's mogen nu ook al wel hoor, kun je ook het verschil zien als 'ie er netjes bijstaat
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rifwachter

Hallo Rene,

Welkom op het forum.

We willen de GLT ook wel ongepoetst zien hoor.

succes,

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Rene85

haha ok zal later wat foto's maken. maar waarschuw alvast want ziet er echt niet uit.
Lostzittend rubber voor raam/roest. achter wat roest.
nou is dit wel bij te werken maar zal nooit meer echt mooi worden.

behalve met overspuiten dan

Volvo850 93

Welkom op het forum en veel plezier met je GLT

Mvg Dennie

hathü

Rene85

oja sh*t foto's.

nee doet het nog niet, was met me andere auto bezig. die moet mogge naar de garage wat schade wegwerken.
altijd leuk als er iemand tegen aan rijd zonder briefje achter te laten :o

accu ligt aan de lader nu, van de week eens proberen.

foto's

me andere bak, grootste rampenbak ooit maar rijd geweldig ;D

EdenAli

En ik mis een accu  :P
een groene dop
Kapje over het gasklephuis.
Verder zie ik een vaag draadje van de veerpoot richting het blok

Rene85

accu, ghehe raar hoor
groene dop? alles is afgedopt   :P
kapje klopt, zie het.
Is een vd draadje, vorige eigenaar dacht dat er een aardfout inzit waardoor de meters afentoe niks aangeven.

rifwachter

groene dop ?

Je hebt een grijze, oude dop op je expansievat zitten, de nieuwe types zijn groen.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Rene85

weer heel wat gepoets later. 2x in de wax gezet bumperblack erop (eerste 2 foto's, mag nog wel een erover) en de binnenkant gereinigd.
nieuwe olie en filter is gister gedaan, gelijk wyans's supercharger for oil erbij.
Alleen oude filter zat wat vast en geen garage die even een dop ervoor wou uitlenen :eusa_wall: en wou er toch maar mee klaar zijn dus heb er maar een schroevendraaier doorheen geslagen, zelfde effect minder tijdverspilling ;D

allebei mooi gepoestst

mjansen

Rene85

voor het moment wel, ken er in ieder geval mee op vakantie. alles gecheckt en/of vervangen.
net de kofferbak weer in elkaar gezet en compleet gereinigd.
in de toekomst nog andere velgen en grill.

belgiantsm

Hoi,
Het is geen must, maar het lijkt of aan je radiatorgrill, jouw slash met volvo logo verdwenen is. of is dit de bedoeling?
mvg,
Stijn

Rene85

Zoals  jullie weten heb ik onlangs een 850Glt gekocht waaraan nogal wat dingen mankeerden.
Heb hem dan ook niet werkend gekocht omdat de benzinepomp stuk was.

De bedoeling was om met de volvo op vakantie te gaan, nou is dat ook wel gelukt alleen heeft ie het niet zo lang vol gehouden als we hoopten.

Nadat we in Slovenie waren aangekomen op een camping klonk het al niet zo fris, wat onderweg naar een garage steeds erger werd, hier eenmaal aangekomen kwam ik erachter dat een cilinder niks meer deed.
bougiekabel los en nog steeds hetzelfde lopen terwijl er wel een vonk was.
Nieuwe bougies erin en nog geen verschil ( jeej €37 achteruit voor niks)

Voor de rest waren ze bij de garage niet zo behulpzaam of moest weer aardig wat gaan kosten. :eusa_wall:
Dus zelf maar verder kijken, denk misschien is het een injector.
Kabel eraf en geen verschil, kabel doorgemeten: allemaal goed.

Dan maar naar een bedrijf waar ze injectors reviseren, deze man was gelukkig behulpzamer ook al had ie vakantie. En na een blik op een bougie kwam hij aan met een compressie tester.

Conclusie geen compressie en geen geld om het te maken.
En een heleboel z.g.a.n. onderdelen.

Waaronder:

Walbro benzine pomp
Groene dop
Luchtfilter
Originele Volvo bougies en niet originele
Bougie kabels set

Dit zal ik allemaal in de te koop sectie plaatsen. rekeningen zijn allemaal aanwezig.

Dit had ik dus echt niet verwacht vooral niet na al dit werk en onderhoud. en veelvuldige controles :'(