Wil het nog een keer proberen, welke schijven

Gestart door capri, 29-06-2010 22:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: Ludo op 29-06-2010 23:24:33
Heb ik gelezen Misha.
Maar ik heb helaas nooit een gebruikers handleiding mee gekregen bij nieuwe schijven/blokken.
Wist ik veel dat je remmen niet mag gebruiken, voor het doel waarvoor ze op een auto zitten.  ;D
En ja, anticiperen hoort daar ook bij.

Maar als jij zegt dat je moet remmen om te stoppen, wil ik ook tot stilstand komen, als het regent, en er grote plassen op het wegdek liggen.
Na hard remmen, kan je bv ook in een file terecht komen, dat wil daarom niet zeggen dat schijven moeten kromtrekken als je op dat moment niet verder kan rijden.
Als je geen 5x achter mekaar hard kan/mag remmen, is het duidelijk dat het systeem onderbemeten is, niks meer of niks minder.


Klopt Ludo, maar juist op dat moment -komt op de Autobahn best vaak voor, je rijdt 180 en je moet keihard remmen omdat er een file staat om de bocht- moet je trachten een paar meter voor de bumper te stoppen en de boel een beetje laten rollen, dan doen ze het -in mijn ervaring- wel goed zonder krom te trekken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Overigens: ik heb ook ooit een Sierra 2.0i DOHC gehad, dat was pas echt een drama met kromme schijven.
In een jaar 4x !!! nieuwe schijven moeten monteren. Pas met Cosworth schijven was het over.

Met mijn Volvo automaten deed ik gemiddeld 30.000 km met een set voorblokken trouwens, je gebruikt die dingen nu eenmaal heel veel meer met een automaat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 29-06-2010 23:26:19
Klopt Ludo, maar juist op dat moment -komt op de Autobahn best vaak voor, je rijdt 180 en je moet keihard remmen omdat er een file staat om de bocht- moet je trachten een paar meter voor de bumper te stoppen en de boel een beetje laten rollen, dan doen ze het -in mijn ervaring- wel goed zonder krom te trekken.

Ik snap wel wat je wil zeggen, maar die kans heb je niet altijd.
Dat mag daarom ook zekers geen reden zijn, dat je schijven dan moeten kromtrekken.
Dat heeft dan dus niks met niet kunnen remmen te maken...

Ludo

Citaat van: Misha op 29-06-2010 23:32:12
Met mijn Volvo automaten deed ik gemiddeld 30.000 km met een set voorblokken trouwens, je gebruikt die dingen nu eenmaal heel veel meer met een automaat.

30.000 maar. ???

Citaat van: Misha op 29-06-2010 22:49:02
Volgens mij kunnen jullie kan jij gewoon allemaal niet remmen, hoe krijg je het voor elkaar zeg.

;D

capri

Geen brembo,s, geen orginele en wat nu  :eusa_doh:

elianmars


Misha

Citaat van: Ludo op 29-06-2010 23:33:19
Citaat van: Misha op 29-06-2010 23:26:19
Klopt Ludo, maar juist op dat moment -komt op de Autobahn best vaak voor, je rijdt 180 en je moet keihard remmen omdat er een file staat om de bocht- moet je trachten een paar meter voor de bumper te stoppen en de boel een beetje laten rollen, dan doen ze het -in mijn ervaring- wel goed zonder krom te trekken.

Ik snap wel wat je wil zeggen, maar die kans heb je niet altijd.
Dat mag daarom ook zekers geen reden zijn, dat je schijven dan moeten kromtrekken.
Dat heeft dan dus niks met niet kunnen remmen te maken...

Dan verschillen we daarover ernstig van mening, dat mag in Europa  :D

En ik denk wel dat als je regelmatig boven de 90% van je remvermogen moet aanspreken op de openbare weg en met blauwe schijven tot stilstand moet komen dat je niet kunt remmen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: capri op 29-06-2010 23:36:38
Geen brembo,s, geen orginele en wat nu  :eusa_doh:

Je kunt de Brembo MAX eens een kans geven. Die staan redelijk goed bekend als bestand tegen kromtrekken en zijn niet te duur.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

capri

Citaat van: Misha op 29-06-2010 23:38:33
Citaat van: capri op 29-06-2010 23:36:38
Geen brembo,s, geen orginele en wat nu  :eusa_doh:

Je kunt de Brembo MAX eens een kans geven. Die staan redelijk goed bekend als bestand tegen kromtrekken en zijn niet te duur.

Sport maxen waren na een half jaar krom.  :angel:

Misha

Citaat van: capri op 29-06-2010 23:51:24
Citaat van: Misha op 29-06-2010 23:38:33
Citaat van: capri op 29-06-2010 23:36:38
Geen brembo,s, geen orginele en wat nu  :eusa_doh:

Je kunt de Brembo MAX eens een kans geven. Die staan redelijk goed bekend als bestand tegen kromtrekken en zijn niet te duur.

Sport maxen waren na een half jaar krom.  :angel:
Volgens mij zijn MAX en Sportmax niet hetzelfde.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjen850


razorx

#26
Even los van race gebruik.

Een ervaring van een enkel persoon geld niet als zaligmakende waarheid, even als punt no 1,  maar ik ken en ervaar het probleem niet.

Ik rijd met originele schijven en originele blokken, wel de laatste versie. Verglazing van de blokken na twee noodstops vlak achter elkaar ook geen last van. De eerste stop was een keiharde stop van 170 naar 0 op de autobahn, de tweede was nog geen minuut later.

Wil je meer tja, ehh anticiperen of duur spul kopen.
Qua directheid van remactie vat er veel te winnen met staalomvlochten slangen. Ik heb ze overigens niet.

Zorg wel voor het volgende: Ook Volvo heeft verschillende partno's voor de blokken. Voor die oude 850's zijn er echt wel wat upgrades of doodgewoon opvolgers verkrijgbaar die beter zijn.
Één keer lieten ze me bij Furness zien hoeveel opvolgers met verschillende nummers er beschikbaar zijn. Ehh vier of vijf generaties.

Daarnaast moet je je ook aan bepaalde regels houden:
-Het is niet slim om na een noodstop je voet op de rem te houden als dat niet hoeft. Je schijven kunnen hun warmte niet kwijt op de plek waar de klauwen zitten.
-Vastzittende remklauw: Als je pech hebt: klauw, schijf en schoenen vervangen.
-Schijf vervangen: Ook je remschoenen vervangen.
-Als je de schijf vervangt, zorg dat de boel er onder ook lekker schoon en roest, bubbeltjes of gruisvrij is. ;)
Ennuh een beetje koper- of keramisch vet op de juiste plek help ook voor een mooie passing.

capri


Brembo sport schijven voor 250 euro  ???

http://www.carpartsprovider.com//component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,100341/Itemid,189/vmcchk,1/

Wout309t

Het is gewoon zo belangrijk om gedoseerd te remmen. De 280mm en 302mm systemen zijn er niet voor om keer op keer heet te stoken. Toch kun je ze redelijk gebruiken en nooit problemen hebben.
Ik heb nog nooit een trillinkje gevoeld en ik moet soms ook in de ankers, net als iedereen.

Bij het stoplicht staat de mijne echter altijd 1 of 2 tandjes op de handrem, je achterschijven worden nl nooit zo warm als je voorschijven. Elke bijrijder vind het raar dat ik het doe, maar heb in elk geval nog nooit ellende gehad.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sbv

Waarom nu niet gelijk 302 mm schijven erop. Je gaat de boel vervangen en dan hoef je nu enkel de brackets extra te vervangen. Mochten er reeds al 302 op zitten dan kan dit bericht weg