Wil het nog een keer proberen, welke schijven

Gestart door capri, 29-06-2010 22:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

capri

 :D

Oke de brembo sportmax waren na goed een half jaar krom.
Toen een paar orginele van volvo gehaald en na 4 week trillen bij het remmen dus krom.
Ik weet dat een big brake set de beste oplossing is maar 1500 euro nu even niet.  :eusa_whistle: 
Krijg bij de dealer mijn geld terug dus wil nog wat anders proberen.
Weke schijven kan ik nog proberen met blokken die niet gelijk krom trekken.  :eusa_wall:

:)

     

Lampje

Zijn er geen schijven die af-fabriek al een hittebehandeling hebben gehad?

Ludo

In 14 jaar 850 rijden, heb ik aardig wat setjes geprobeerd.
Ook altijd veel geklooi gehad met kromme en piepende schijven.
Vaak al binnen 1000km de container in...  ::)  :eusa_wall:
Het beste dat ik in die jaren gehad heb was Brembo HC (302) schijven met Volvo S70 blokken.

Moet daarbij wel meegeven dat de klauwen/brackets/remleidingen en remolie ook mee zijn vervangen.
Of het daarmee heeft samengehangen durf ik niet zeggen, maar ik heb met die schijven ± 180.000km gedaan, en zijn nog niet op.  :D

Misha

Volgens mij kunnen jullie gewoon allemaal niet remmen, hoe krijg je het voor elkaar zeg.

Remmen moet je doen om te stoppen, niet als sport of omdat je totaal geen verkeersinzicht of anticiperend vermogen hebt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

tackle


KIM

Citaat van: Misha op 29-06-2010 22:49:02
Volgens mij kunnen jullie gewoon allemaal niet remmen, hoe krijg je het voor elkaar zeg.

Remmen moet je doen om te stoppen, niet als sport of omdat je totaal geen verkeersinzicht of anticiperend vermogen hebt.
Waar baseer je dit op?

Ik heb ook al 2x gezeik gehad met de remmen (Brembo schijven). Elke keer gaat die zooi krom. Ik ben absoluut geen piloot maar vraag me wel af waarom dit elke keer gebeurt.

Misha

Heb nu mijn 4e Volvo, mijn eerste (een 850 AUT) heeft een keer kromme schijven gehad.
Toen vervangen door Brembo OEM replacement, weer krom.

Ben toen wat gaan nadenken over hoe het ongeveer zou kunnen werken, de boel vervangen door origineel 280 met originele blokken en in ruim 10 jaar nooit meer last van gehad.

- Niet met hete remmen door diepe plassen water rijden
- Met een automaat niet na remacties voor een verkeerslicht met je voet strak op de rem blijven stilstaan maar een paar meter eerder stoppen en licht met de voet op rem laten rollen, of bak in N en de handrem erop of zelfs in D met de handrem erop, of bak in P.
- Nooit schijven afdraaien, maar gewoon door nieuwe vervangen.
- Na hard remmen, bijv een noodstop of zo, gewoon een paar minuten doorrijden en laten koelen.
- Niet 5x achter elkaar keihard op de remmen.

Bij de S70 2.5T Automaat heb ik net als bij de S70 ervoor gebruik gemaakt van brembo max schijven -die met groef ja- in 280mm.
Niet makkelijk krom te krijgen.

Denk dat het grootste probleem zit in de warmteafvoer; als de schijven goed heet zijn, zoveel mogelijk contact op 1 plek  met de blokken vermijden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

reneetje

Citaat van: Misha op 29-06-2010 22:49:02
Volgens mij kunnen jullie gewoon allemaal niet remmen, hoe krijg je het voor elkaar zeg.

Remmen moet je doen om te stoppen, niet als sport of omdat je totaal geen verkeersinzicht of anticiperend vermogen hebt.
Zou het zo kunnen zijn dat jij een rijstijl hebt van een bejaarde oma met krulspelen in , en dat de anderen een iets wat sportievere manier van rijden hebben  ??? ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: Misha op 29-06-2010 22:49:02
Remmen moet je doen om te stoppen,

Dat is wel een beetje tegenstrijdig met dit:

Citaat van: Misha op 29-06-2010 23:04:22
- Niet met hete remmen door diepe plassen water rijden
- Met een automaat niet na remacties voor een verkeerslicht met je voet strak op de rem blijven stilstaan maar een paar meter eerder stoppen en licht met de voet op rem laten rollen, of bak in N en de handrem erop of zelfs in D met de handrem erop, of bak in P.
- Nooit schijven afdraaien, maar gewoon door nieuwe vervangen.
- Na hard remmen, bijv een noodstop of zo, gewoon een paar minuten doorrijden en laten koelen.
- Niet 5x achter elkaar keihard op de remmen.

Als ik het zo lees, komt dat over als een auto kopen en er vervolgens nooit mee rijden.  :eusa_doh:

Misha

Citaat van: reneetje op 29-06-2010 23:06:19
Citaat van: Misha op 29-06-2010 22:49:02
Volgens mij kunnen jullie gewoon allemaal niet remmen, hoe krijg je het voor elkaar zeg.

Remmen moet je doen om te stoppen, niet als sport of omdat je totaal geen verkeersinzicht of anticiperend vermogen hebt.
Zou het zo kunnen zijn dat jij een rijstijl hebt van een bejaarde oma met krulspelen in , en dat de anderen een iets wat sportievere manier van rijden hebben  ??? ::)

Nee, dat is onmogelijk, maar bedankt voor je reactie.
Sportief en lomp met je materiaal omgaan zijn 2 verschillende dingen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Ludo op 29-06-2010 23:08:56
Citaat van: Misha op 29-06-2010 22:49:02
Remmen moet je doen om te stoppen,

Dat is wel een beetje tegenstrijdig met dit:

Citaat van: Misha op 29-06-2010 23:04:22
- Niet met hete remmen door diepe plassen water rijden
- Met een automaat niet na remacties voor een verkeerslicht met je voet strak op de rem blijven stilstaan maar een paar meter eerder stoppen en licht met de voet op rem laten rollen, of bak in N en de handrem erop of zelfs in D met de handrem erop, of bak in P.
- Nooit schijven afdraaien, maar gewoon door nieuwe vervangen.
- Na hard remmen, bijv een noodstop of zo, gewoon een paar minuten doorrijden en laten koelen.
- Niet 5x achter elkaar keihard op de remmen.

Als ik het zo lees, komt dat over als een auto kopen en er vervolgens nooit mee rijden.  :eusa_doh:

Ja ? Nog eens lezen dan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

capri

Citaat van: capri op 29-06-2010 22:22:17
:D

Oke de brembo sportmax waren na goed een half jaar krom.
Toen een paar orginele van volvo gehaald en na 4 week trillen bij het remmen dus krom.
Ik weet dat een big brake set de beste oplossing is maar 1500 euro nu even niet.  :eusa_whistle:  
Krijg bij de dealer mijn geld terug dus wil nog wat anders proberen.
Weke schijven kan ik nog proberen met blokken die niet gelijk krom trekken.  :eusa_wall:

:)

     

European tunning verkoopt CTF schijven, is dat wat.   :azn:  

Misha

Citaat van: capri op 29-06-2010 23:21:13
Citaat van: capri op 29-06-2010 22:22:17
:D

Oke de brembo sportmax waren na goed een half jaar krom.
Toen een paar orginele van volvo gehaald en na 4 week trillen bij het remmen dus krom.
Ik weet dat een big brake set de beste oplossing is maar 1500 euro nu even niet.  :eusa_whistle: 
Krijg bij de dealer mijn geld terug dus wil nog wat anders proberen.
Weke schijven kan ik nog proberen met blokken die niet gelijk krom trekken.  :eusa_wall:

:)

     

European tunning verkoopt CTF schijven, is dat wat 
Ja, dat zijn gewoon prima schijven, maar of ze beter bestand zijn tegen krom trekken dan de sportmax is de vraag.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

reneetje

Citaat van: capri op 29-06-2010 23:21:13
Citaat van: capri op 29-06-2010 22:22:17
:D

Oke de brembo sportmax waren na goed een half jaar krom.
Toen een paar orginele van volvo gehaald en na 4 week trillen bij het remmen dus krom.
Ik weet dat een big brake set de beste oplossing is maar 1500 euro nu even niet.  :eusa_whistle: 
Krijg bij de dealer mijn geld terug dus wil nog wat anders proberen.
Weke schijven kan ik nog proberen met blokken die niet gelijk krom trekken.  :eusa_wall:

:)

     

European tunning verkoopt CTF schijven, is dat wat 

Heb op de  R AWD orginele 302 schijven achteraf laten boren en samen met ds 2500 blokken , een combinatie die het minst slecht was ..... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Heb ik gelezen Misha.
Maar ik heb helaas nooit een gebruikers handleiding mee gekregen bij nieuwe schijven/blokken.
Wist ik veel dat je remmen niet mag gebruiken, voor het doel waarvoor ze op een auto zitten.  ;D
En ja, anticiperen hoort daar ook bij.

Maar als jij zegt dat je moet remmen om te stoppen, wil ik ook tot stilstand komen, als het regent, en er grote plassen op het wegdek liggen.
Na hard remmen, kan je bv ook in een file terecht komen, dat wil daarom niet zeggen dat schijven moeten kromtrekken als je op dat moment niet verder kan rijden.
Als je geen 5x achter mekaar hard kan/mag remmen, is het duidelijk dat het systeem onderbemeten is, niks meer of niks minder.