Wat zijn goede lampen?

Gestart door Kingfisher, 10-07-2010 19:05:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

zon klein 12 volt computer fannetjes er achter monteren erbij om te koelen met de warme lampen? kijk ook even of je glazen niet al te veel beschadigd zijn door steenslag. heb ik ook. scheelt ook een berg in opbrengst.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Hoe denk je daarmee de chroomcoating van je reflector te sparen?

cas

door de boel koeler te houden. die coating laat toch los doordat de temperathuur te hoog wordt?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

razorx

Als je de boel kan koelen betekent dat dat er lucht en dus vocht bij kan.
De reflectorlaag zal hierdoor minder lang meegaan. ;)

cas

had ook niet een fannetje IN de koplamp gedacht.... en luchtdicht is de koplamp niet, want hij moet  een afvoer hebben toch?  kan me herinneren dat mijn V70 wel degelijk lucht kon hebben omdat er afvoerkanaaltjes in de koplamp zaten. ( heldere units)

had het fannetje er achter in gedachten. gewoon het kunstof en de houder koelen, die geven dat uiteindelijk door.

ach.... ik zat maar een beetje hardop te denken, je kan evt ook waterkoeling maken  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Citaat van: thuur op 11-07-2010 01:23:14
Koplampglazen goed schoonmaken (even in de vaatwasser :eusa_shhh:) en een goede Philips of Osram erin. Nightvisions ben ik persoonlijk erg over te spreken. Maar dan zit je ook snel op 30 euro voor een setje H7.


Gr ;)

Passen H7 lampen dan?

)()()sT

Neen ;)
Thuur heeft een V70 en die heeft H7; de 850 alter 2 heeft H1  8)

Vulk

Ow, wist niet eens dat daar verschil in zat. :)

Ludo

Citaat van: )()()sT op 20-09-2010 19:02:42
Neen ;)

JA.
Want... Thuur reageerde op de topicstarter.  :P
;D

Ludo

Citaat van: Vulk op 20-09-2010 19:04:15
Ow, wist niet eens dat daar verschil in zat. :)

Dan zullen we maar niet vragen, wat je hier afgelopen 6 jaar gedaan hebt.

:evil:

Vulk

Niet gelezen over lampen alvast. Ik stelde me er vandaag vragen bij. Had een kapotte koplamp en ik zag in de winkel andere types, vandaar. :)

Ludo

En welk type heb je dan meegenomen?.  ;D

thuur

Citaat van: Vulk op 20-09-2010 18:54:38
Citaat van: thuur op 11-07-2010 01:23:14
Koplampglazen goed schoonmaken (even in de vaatwasser :eusa_shhh:) en een goede Philips of Osram erin. Nightvisions ben ik persoonlijk erg over te spreken. Maar dan zit je ook snel op 30 euro voor een setje H7.

Passen H7 lampen dan?

In mijn V70 perfect ja :D


Gr ;D

tackle

aftermarketxenon, zit ik ook te overwegen, iemand ervaring met het lichtbeeld? Ik heb er namelijk een schurfthekel aan als ik iemand tegemoet kom met zo'n rijdende zonnebank. Bovendien hebben volgens mij al die autos met fabrieksxenon heldere koplampglazen. Hoe zit het met de hittebestendigheid van de huidige reflector? Verbrand die dan niet?
Vragen vragen....

FRANQ

ik heb hier via groupbuy een set gekocht met H1R lampen. Vooral de R aanduiding moet je op letten. Dit houd in dat het voor ons type lamp bedoeld is. Ik heb echt nog 0x commentaar op mijn verlichting gehad. Ook als ik in een andere auto rijd, en mijn vriendin rijd in mijn auto achter me of tegemoet is mijn verlichting niet hinderlijk. Ik heb er een hekel aan als verlichting niet klopt, hier let ik extra goed op. Ik heb 4500K en dat bevalt uitstekend. De kleur is iets witter dan orgineel halogeen als je de koplamp van voren bekijkt maar je verwacht echt niet dat het xenon is. Vanuit de auto is het een wereld van verschil. IK ZIE IETS!! dat is met halogeen echt niet zo. Voor zo'n grote auto komt er bar weinig licht uit. Met xenon is dit wat het zou moeten zijn. Ik heb alles erin gehad van philips +30% via nightguide naar visionplus maar dat stelde allemaal geen reet voor.

mijn vader heeft met diezelfde groupbuy 5000K H7 xenon gekocht, en dit bevalt ook uitstekend. Wij willen beide niets anders meer.

Xenon is 35w en word dus minder warm dan de halogeen pitjes. Hierdoor zal de reflector eerder langer mee gaan dan korter.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"