Metaalachtige zoemtoon bij sturen naar links (probleem opgelost)

Gestart door VincentK, 13-07-2010 14:43:45

Vorige topic - Volgende topic

VincentK

Citaat van: haasje op 14-07-2010 00:25:32
Een auto waar ik pas mee gereden heb had ook wat rare bijgeluiden bij het naar rechts sturen (met name afrit hier op de snelweg). Na wat zoeken bleek de linker fuseekogel zover heen te zijn (zelfs het hoesje was nergens te vinden) dat dat behoorlijke bijgeluiden veroorzaakte.

Ik noteer fuseekogel op mijn lijstje... Is volgens mij een onderdeel van 2 tientjes...
Kan geen kwaad om die sowieso te vervangen...

thuur

Het feit dat het geluid erger wordt als je je remt intrapt doet me nog meer vermoeden dat er een remklauw blijft hangen. Hoe zien je remschijven achter er uit? Als een LP (gegroefd)?

In dat geval zou ik met jouw klachtenbeeld de volledige achterremmen vervangen. Ruilklauwen bij Scandcar, originele schijven en blokken en een set handremschoenen. Alles goed ontroesten ivm trillingen en terugkerende handremellende.

Gr 8)

haasje

Citaat van: VincentK op 14-07-2010 10:24:55
Een auto waar ik pas mee gereden heb had ook wat rare bijgeluiden bij het naar rechts sturen (met name afrit hier op de snelweg). Na wat zoeken bleek de linker fuseekogel zover heen te zijn (zelfs het hoesje was nergens te vinden) dat dat behoorlijke bijgeluiden veroorzaakte.

Ik noteer fuseekogel op mijn lijstje... Is volgens mij een onderdeel van 2 tientjes...

Ligt aan het bouwjaar, oude types kun je alleen fuseekogel vervangen, bij de nieuwere types wordt het een complete draagarm.

VincentK

Citaat van: haasje op 14-07-2010 11:42:35
Citaat van: VincentK op 14-07-2010 10:24:55

Ligt aan het bouwjaar, oude types kun je alleen fuseekogel vervangen, bij de nieuwere types wordt het een complete draagarm.

Het is een 850 GLT 2.5 20v uit 1992

VincentK

Dat ging niet helemaal goed!

Mijn Volvo 850 (2.5 glt 20v) is gebouwd in 1992

VincentK

Citaat van: thuur op 14-07-2010 10:53:27
Het feit dat het geluid erger wordt als je je remt intrapt doet me nog meer vermoeden dat er een remklauw blijft hangen. Hoe zien je remschijven achter er uit? Als een LP (gegroefd)?

In dat geval zou ik met jouw klachtenbeeld de volledige achterremmen vervangen. Ruilklauwen bij Scandcar, originele schijven en blokken en een set handremschoenen. Alles goed ontroesten ivm trillingen en terugkerende handremellende.

Gr 8)

Remschijven zien er nog goed uit...
Beide kanten (L & R) de schijven vervangen?

thuur

Als je remschijven goed uitzien en je velgen onderling niet verschillen zou ik nog even wachten... Asdelen sowieso _altijd_ per 2 vervangen!

En je voorremschijven, zit daar een flinke opstaande rand aan?

Gr ???

verburgh

Citaat van: VincentK op 14-07-2010 10:19:30
Citaat van: verburgh op 14-07-2010 01:00:51
Eigenlijk moet je gewoon weten waar het vandaan komt,Als het van achter komt zou ik het zoeken in je silentblokken daar kan je auto ook van naar links of rechts trekken,En als je zeker weet dat het van voor komt zou ik kijken naar je draagarmen en veerpootlagers.

De metaalzoem komt 100% van de achter kant.
De tikkende remklauw komt van rechts (voor of achter moet ik even onderzoeken met een bijrijder)
En de KLOENK, dus dat springende veer geluid is heel moeilijke te lokaliseren.

Het allerbelangrijkste vind ik de metaalzoem, want die is echt zo ontzettend storend...

Is het een zoem die blijft of alleen bij bochten  ???

VincentK

Citaat van: verburgh op 14-07-2010 17:47:34
Citaat van: VincentK op 14-07-2010 10:19:30
Citaat van: verburgh op 14-07-2010 01:00:51
Eigenlijk moet je gewoon weten waar het vandaan komt,Als het van achter komt zou ik het zoeken in je silentblokken daar kan je auto ook van naar links of rechts trekken,En als je zeker weet dat het van voor komt zou ik kijken naar je draagarmen en veerpootlagers.

De metaalzoem komt 100% van de achter kant.
De tikkende remklauw komt van rechts (voor of achter moet ik even onderzoeken met een bijrijder)
En de KLOENK, dus dat springende veer geluid is heel moeilijke te lokaliseren.

Het allerbelangrijkste vind ik de metaalzoem, want die is echt zo ontzettend storend...

Is het een zoem die blijft of alleen bij bochten  ???

Alleen bij een bocht naar links...
En als ik wat langer rijd, dan is een hele klein beetje naar links al voldoende om het geluid tevoorschijn te toveren...

VincentK

Ok, ik heb het geluid van de metaalzoem (bochten naar links) maar even opgenomen...

http://soundcloud.com/vincentk/metaalzoem

Hopelijk herkent een van jullie het!
Ben benieuwd!

M a r c

Ligt er niet een remvoering van je handremschoen af? Het kan ook de uitlaat zijn die tegen je achterveer aankomt....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

peteRRR

Lijkt ook zo op de comp wel een hitteschilt of zo.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

VincentK

Zo! Nieuwe remschrijven, remklauwen en blokjes laten bezorgen door Scandcar...

Duim voor me :)

V70 classic

ral wiellager kan ook nog.

gewoon ff wachten dan zoemt ie altijd.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

VincentK

Citaat van: V70 classic op 28-07-2010 12:34:27
ral wiellager kan ook nog.

gewoon ff wachten dan zoemt ie altijd.

Die is al vervangen rechtsachter...