Hoe snel rijden op reis zonder de wagen stuk te rijden.

Gestart door Illya89, 15-07-2010 23:22:59

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Snellebaksteen op 16-07-2010 00:14:54
Ik zou voor de zekerheid niet boven de 90 komen en alleen maar lichtgewicht spul meenemen.
Dat lijkt me veiliger.
Vergeet vooral de 2 minuten afstand regel niet. En om de 20 minuten rijden 2 uur rust.
Ook bij stilstand op de parkeerplaats de gordel om, je weet nooit wat er gebeurd. En natuurlijk ieder half uur even stoppen om de olie, bandenspanning, profieldiepte, kogeldruk en brandstofflow (flowmeter meenemen!) te checken.
Vooral bij oudere wagens zoals die van ons is het van levens belang dat om de 17,5 kilometer alle draaipunten van de stuurinrichting worden gesmeerd met de vetspuit. Als je dit verzuimt sta je gegarandeerd binnen 34 kilometer met panne.
En niet van dat goedkope Brezanvet gebruiken maar goeie dure molykote, anders kun je het net zo goed niet doen. Persoonlijk heb ik ook goede ervaringen met vers handuitgeperst mineraal tonijnenvet maar dat is uiteraard op eigen risico.

Vergeet de bovensmeer olie niet en geef de trekhaak voldoende koeling en rust. Een koude, natte, niet pluizende handdoek is hiervoor onmisbaar.

Goede reis!
Whoehahahaha, helemaal geweldig dit !! ;D

Domaso

Voor onvoorziene zaken/gebeurtenissen is het wel zo handig als je een goede reisverzekering hebt afgesloten.

Goede reis en een veilige thuiskomst!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

petrolhead

Citaat van: robbie409 op 16-07-2010 14:23:40
60 liter LPG en 80 liter benzine.

Ik was in 4 uur in Bazel.

Da's toch van Hilversum iets meer dan 700 km; een gemiddelde 175 km/uur incl tankstop(s)    :o :o :o

robbie409

Klopt.

Ik ben een keer met gemiddeld 190 naar Garmisch Partenkrichen gereden in een XM V6.  TOen had ik 80 liter LPG en 80 liter benzine.
(eerlijk gezegd reed dat stukken comfortabeler)

Snellebaksteen

En spannender (haalt ie het wel, haalt ie het niet...) :evil:
Prachtige wagens, zeker de V6 uitvoeringen zijn bijzonder rijk uitgerust. Jammer dat de airco altijd stuk is. En er altijd wel een lampje stuk is. En je ieder jaar met angst en beven op de apk zit te wachten.
Ik heb een xantia activa gehad, ook erg fijn en mooi maar ozo gevoelig voor goed onderhoud.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Viper850

Citaat van: Wout309t op 16-07-2010 16:34:00
Citaat van: Snellebaksteen op 16-07-2010 16:23:14
Jammer dat de airco altijd stuk is.

Bij een 850 inderdaad nooit..... ;)

Heb nu m'n derde 850/V70. Twee mét werkende airco en één met werkende arko.
Verhouding 2 op 3, valt mee toch!  8)

Snellebaksteen

Citaat van: Wout309t op 16-07-2010 16:34:00
Citaat van: Snellebaksteen op 16-07-2010 16:23:14
Jammer dat de airco altijd stuk is.

Bij een 850 inderdaad nooit..... ;)

"klopt op hout" mijn airco doet het zolang ik de roffel heb al perfect....
Bij mijn xantia was er ieder jaar weer iets anders mis. Die wagen was toen 3 jaar oud, droger vervangen, compressor vervangen, slangen lek, schakelaars kapot, wat een feest. Maar zoeven deed ie als de beste.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

verron

Citaat van: Snellebaksteen op 16-07-2010 00:14:54
Ik zou voor de zekerheid niet boven de 90 komen en alleen maar lichtgewicht spul meenemen.
Dat lijkt me veiliger.
Vergeet vooral de 2 minuten afstand regel niet. En om de 20 minuten rijden 2 uur rust.
Ook bij stilstand op de parkeerplaats de gordel om, je weet nooit wat er gebeurd. En natuurlijk ieder half uur even stoppen om de olie, bandenspanning, profieldiepte, kogeldruk en brandstofflow (flowmeter meenemen!) te checken.
Vooral bij oudere wagens zoals die van ons is het van levens belang dat om de 17,5 kilometer alle draaipunten van de stuurinrichting worden gesmeerd met de vetspuit. Als je dit verzuimt sta je gegarandeerd binnen 34 kilometer met panne.
En niet van dat goedkope Brezanvet gebruiken maar goeie dure molykote, anders kun je het net zo goed niet doen. Persoonlijk heb ik ook goede ervaringen met vers handuitgeperst mineraal tonijnenvet maar dat is uiteraard op eigen risico.

Vergeet de bovensmeer olie niet en geef de trekhaak voldoende koeling en rust. Een koude, natte, niet pluizende handdoek is hiervoor onmisbaar.

Goede reis!
;D ;D ;D
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Freakybaby

Werkt goed he ;D beide tanks vol en trappen maar (vooral 's nachts)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Viper850

Citaat van: Freakybaby op 16-07-2010 17:17:27

Werkt goed he ;D beide tanks vol en trappen maar (vooral 's nachts)

En dan neem je onderweg niet even de moeite c.q. tijd om de LPG-tank weer vol te gooien om de kosten te drukken?

Illya89

Ik snap echt niet dat jullie allemaal zo snel rijden.

Een motor heeft toch last van veel meer slijtage dan? En dat kan toch niet goed zijn voor een 855 uit 1996.
Ok dat geeft een kick maar als je zo gaat rijden haal je toch geen 500000 km met het motorblok?

Of vergis ik me helemaal en maak ik me gewoon flagrant belachelijk?
PS: Als ik een 850 zie rijden, rijden die toch vaak niet meer dan 120km/h

groeten

Vulk

Die van Freakybaby heeft al 550 000km geloof ik.

wepster

Citaat van: rogerV701998 op 16-07-2010 10:20:09
Citaat van: Lampje op 16-07-2010 10:12:56
Ik zou me niet zo zorgen maken voor de tijd dat je rijd; eerder de tijd dat je stilstaat:

1. Ik zou de koelvloeistof in de gaten houden en een liter gedestilleerd water koelvloeistof voor de zekerheid in de achterbak.

2. De bandenspanning achter wat verhogen (staat in het tankdopklepje). Misschien voor ook wel een pietsie.

3. Heb je airco en die korter dan een half jaar geleden laten bijvullen? Anders ff een snel servicebeurtje bij www.aircohelper.nl ?

4. Nivomats monteren als je toch blijft twijfelen;-)

Fijne reis en gewoon genieten!

Mooi, dan ben ik er helemaal klaar voor. ;D

mag je nu je broek weer op trekken ;D

rogerV701998

Citaat van: wepster op 16-07-2010 18:33:00
Citaat van: rogerV701998 op 16-07-2010 10:20:09
Citaat van: Lampje op 16-07-2010 10:12:56
Ik zou me niet zo zorgen maken voor de tijd dat je rijd; eerder de tijd dat je stilstaat:

1. Ik zou de koelvloeistof in de gaten houden en een liter gedestilleerd water koelvloeistof voor de zekerheid in de achterbak.

2. De bandenspanning achter wat verhogen (staat in het tankdopklepje). Misschien voor ook wel een pietsie.

3. Heb je airco en die korter dan een half jaar geleden laten bijvullen? Anders ff een snel servicebeurtje bij www.aircohelper.nl ?

4. Nivomats monteren als je toch blijft twijfelen;-)

Fijne reis en gewoon genieten!

Mooi, dan ben ik er helemaal klaar voor. ;D

mag je nu je broek weer op trekken ;D

Stond niet op de checklist, toch? :eusa_think: ;D