kachelmotor

Gestart door mercedes250, 17-07-2010 16:50:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mercedes250

Hallo,
ik heb een volvo 850 2.5 20V uit 1994, maar nu heb ik een probleem met de kachelmotor.
Als ik de fan op vol vermogen zet dan valt hij stil en moet ik het contact uit zetten.
Als ik het contact weer aan zet dan doet hij het weer.
Ik kan hem alleen maar op ongeveer half vermogen zetten om hem niet uit te laten gaan.
Het is er 1 met een automaat en traploos in te regelen.
Weet iemand hier een oploosing voor?
Alvast bedankt

fred

MikeyQR

#1
Wat doet de kachelmotor op vol vermogen als met de contactsleutel rommelt in het contact?

-D©©©L-

storingscodes van de ECC al uitgelezen ?

mercedes250

Als ik rommel met de sleutel dan, of er gebeurt niets, of hij gaat gewoon uit op vol vermogen.
En nee ik heb nog niets laten uitlezen, maar er knipperen ook geen lampjes of zo.
Ik heb wel gemerkt dat ik steeds de aanjager minder snel kan zetten.
Motor is al vernieuwd.

LeonW

Kachelweerstand....
Volvo S70 2.5T

mercedes250

Oke, ik zal wel eerst de weerstand vervangen.
Waar zit deze eigenlijk?

LeonW

In het kachelhuis in de buurt van de kachelmotor. Volgens mij zit ie met 1 schroefje vast.
Volvo S70 2.5T

mercedes250

oke, bedankt voor de info.

francois

kachel weer stand is stuk (heb ik ook al eens gehad )
zelfde problemen als wat jij schrijft

gr

thuur

Citaat van: LeonW op 17-07-2010 17:40:44
Kachelweerstand....

Citaat van: francois op 17-07-2010 20:31:54
kachel weer stand is stuk (heb ik ook al eens gehad )
zelfde problemen als wat jij schrijft

gr

Eerst een stapje terug: als de fan te zwaar draait en te veel stroom trekt gaat je kachelweerstand stuk. Eerst de fan controleren dus (de ECC herkent dit ook en zal een foutcode opslaan).


Gr ;)

cas

en dat kan dan weer komen omdat je koolborstels op zijn, of te heet zijn geworden en in het printplaatje de boel te warm is geworden waardoor de koolborstelgeleiders zichzelf in de printplaat ontzetten..... check dit ook even. wil je hier allemaal goed bijkomen moet je wel even de binnenkant van je dashboard demonteren.

stelt allemaal niet zo veel voor, staat eeeeeeenorm veel over geschreven. zoekfunctie doen, en dan achterin beginnen :-)  topic die door mij gestart is sinds januari dit jaar moet ergens een beschrijving hebben.

ik zoek wel even.

ps. tweedehands weerstand ( klein is hij niet hoor) zit rond de 30 Euro.  als je daar bezig bent kan je meteen kijken of je bak niet vol water staat. zie je vanzelf als je de FAN eruit peutert. zit dan een afvoerslang die in het midden je carosserie induikt.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mercedes250

De kachelmotor is net nieuw van bosch.

thuur

Citaat van: mercedes250 op 19-07-2010 12:53:46
De kachelmotor is net nieuw van bosch.

Omdat de oude te zwaar draaide?


Gr :D