Motor bljift 'kantelen'

Gestart door 2.0keijzer, 23-02-2004 15:44:14

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Pas 2 motorrubbers laten vervangen (onderste, een was geheel 'door'), maar ik voel de motor nog steeds kantelen.
Als ik de auto in de eerste versnelling zet en tegen de auto duw, zie ik het blok duidelijk bewegen.
De 'speling' zit in het ronde, bovenste motorrubber, ongeveer 5 mm. De garage zegt dat dit hoort, maar ik zag ooit bij een andere T5 dat het blok stillag.
Kortom: mag het blok makkelijk bewegen (5mm) of moet het echt stilliggen?

BartRas

Bij mij is dat zeker geen 5mm
there is no substitute for PK's

Zippo

Je hebt de bovenste rubber kapot!

Deze heb je al vervangen??

Zippo

2.0keijzer

Hoi Zippo, dank voor de fantastische foto's, beide rubbers zijn recent vervangen, die 'bal met dat touwtje' was compleet door!
Gewoon bovenste rubber laten vervangen dus (die op dat kleine fotootje)?

Jeroentjuh

Zet er dan meteen een Powerflex exemplaar in, kost 50 euro....

Oele

Citaat van: Zippo op 23-02-2004 19:51:25

Deze heb je al vervangen??

Zippo

Weet iemand de nummers van deze 2 rubbers, zodat ik ze kan bestellen...

1994 850T5 estate en sedan (zal wel hetzelfde zijn...)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Enno

Nu ben ik erg benieuwd. Heb vorige week bovenste motorsteun laten vervangen. Zit te denken uit voorzorg de onderste ook te vervangen. Die powerflex is al een hele verandering. Ook het koppelen gaat weer makkelijker.

Wat kosten de hierboven genoemde rubbers? en zijn ze moeilijk te vervangen? Gezien km stand van 363.000 km kan het geen kwaad deze te gaan vervangen lijkt me.

thuur

De baksteun weet ik niet, de onderste motorsteun een euro of 80..

Gr ;)

Enno

Ik heb nog een vraag. Ik heb op www.autoteilebox.de gevonden dat er twee onderste motorsteunen zijn. Eentje aan de voorkant en eenje aan de achterkant. Dan moet er dus ook nog een derde zijn die aan de bak-kant gemonteerd zit, klopt dat?

De bovenste heb ik al vervangen door een powerflex. De andere zijn volgens mij ook zo gaar als wat. Ik denk dat ik dan maar alle 3 als ik  het goed begrijp ga laten vervangen.

Is het heel veel werk alle motorsteunen te vervangen?

thuur

Citaat van: Ludo op 18-09-2005 21:41:24
Citaat van: EnnoTrompert op 18-09-2005 17:36:08
... Dan moet er dus ook nog een derde zijn die aan de bak-kant gemonteerd zit, klopt dat?

kijk even hier , krijg je een beeld waar de motorsteunen zitten.  ;)

So! :o Die zijn een flink stuk goedkoper!

Gr :P

Enno

vind ik ook een heel groot verschil

Voor een V70 heb ik dus nodig :

6801722 Front mount
8631698 SIDE mount
9135179 Side mount
9434435 rear mount

Totaal 175 USD

daar komt bij 34 USD transport kosten en neem ik aan nog BTW invoer hier in nederland?

totaal dan misschien 50 EUR BTW + invoer en 170 EUR voor de transport en onderdelen is EUR 220?

Moet je van de side mount allebei de delen vervangen? Of volstaat het alleen 8631698 of 9135179 te vervangen?

het scheelt zoals ik het nu zie inderdaad behoorlijk veel.

Enno

IK heb de bovenste al vervangen door powerflex. Gezien km stand (365000) en staat van veerschotelrubber bij vervanging van de schokdempers verwacht ik dat deze ook allemaal aan heteinde van hun latijn zijn.

Ik moet vandaag wel langs de garage, du s zal het eens laten checken. Maar ga er va uit dat ik ze wel moet vervangen.

Enno

en ja het is inderdaad een v70 uit 1997. Ook die is oud aan het worden. IK heb het idee dat door vervanging schokdempers en veren en het powerflex rubber nu duidelijker naar voorkomen waar de overige zwakke punten zitten. Eerst deinde de wagen over de snelweg, nu gaat hij redelijk strak over de snelweg heen. Is de weg vlak dan ligt hij als een dijk op de weg ook bij bochtige wegen. Maar bij hobbelige wegen voel ik van alles trillen in het vooronder van de auto. Geeft de auto een onrustig gevoel.

thuur

So :o da's 45000km per jaar....

Gr ;)

Enno

Is dan niet gek dat deze steunen kapot zijn neem ik aan.