Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Verdomme! ze komen er dus mooi niet uit! Ik kan daar zo de schurft van krijgen... Niet om de dealer, maar om die gore wet van meneer Murphy... Als Sem Hoeksema wat wil en hij kiest voor de meest logische weg... dan gaat dat niet! Wat een gelul toch telkens.

Met 12 jaar oude Volvo's kan je dus gewoon niet meer voor een storing naar de dealer.... (Of een ECM sorfware reload...)

jrs2k3

Denk je het idd via de juiste correcte weg te doen... gaat het alsnog niet. Erg frustrerend idd, maar las dat ET hem gratis wou terug zetten, dus wordt denk ik een ritje Moergestel.

Sem

Citaat van: jrs2k3 op 30-07-2010 16:34:09
Denk je het idd via de juiste correcte weg te doen... gaat het alsnog niet. Erg frustrerend idd, maar las dat ET hem gratis wou terug zetten, dus wordt denk ik een ritje Moergestel.

Klopt, maar dan had ik het deze week nog gedaan, want hij gaat nu 3 weken op vakantie en mijn Volvo gaat ook volgende week naar Cannes... dan had ik toch graag de juiste software willen hebben. (en Euro95 willen tanken)

Ludo

Het kan nooit, dat een dealer niet de correcte apparatuur/software heeft voor jou auto.
Je bent echt niet de enige met dit type...   :eusa_doh:
Ook een andere dealer geprobeerd?.

Sem

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 16:45:31
Het kan nooit, dat een dealer niet de correcte apparatuur/software heeft voor jou auto.
Je bent echt niet de enige met dit type...   :eusa_doh:
Ook een andere dealer geprobeerd?.

Heb Walter (VolvoMafia) gebeld en die gaat ook even voor me kijken. Waar ik me het meest aan stoorde was dat ik geen concreet antwoord kreeg. Ik wist dus niet WAAROM het niet ging lukken. Heb nu wederom gebeld en om uitleg gevraagd. Het komt er dus op neer dat zowel de VADIS als VIDA niet willen communiseren met mijn auto. Maandag gaan ze nog even verder kijken wat het zou kunnen zijn en dan is hun "computer deskundige" ook weer terug van vakantie.

We houden moed...  :-\

Sem

Paar weken geleden heb ik mijn originele remmen vervangen voor de grotere versie... ze waren tenslotte aan vervanging toe! Meerprijs was er niet dus dat was mooi meegenomen. Alleen de grotere zadels moet je betalen en dit zijn ruildelen ook nog!!  :o ???

Afijn.. M'n vorige "kleine" remmen deden het altijd geweldig! Nooit trillen en niet gauw warm.. Weet meerdere mensen die met mijn auto gereden hebben en er versteld van stonden. Toch nu maar voor de grotere... en ja hoor. Ik voel trilling! Het is een tijdje goed gegaan en toen ik dacht.. zo nu zijn ze wel ingeremd en kan ik wel iets harden ankeren, begon het gesodemieter. Heel licht trillen ze, maar als ze qua temp. oplopen wordt het erger. Als ze afkoelen voel je (bijna) niets.

Van de week heb ik voor garantie dus nieuwe gekregen en die gaan er dit weekend maar eens onder! Zal kijken of ik even een kiekje kan maken. De remmen gaan echt NET met die 16" Perfo's.. alleen een dunne plaklood kan je gebruiken. Het dikke lood is er met één omwenteling af.

Sem

Ja hoor...!! De kogel is door de kerk.. De S70 blijft nog een paar jaar. Sem gaat de roffel verwennen met een hagelnieuwe LPi installatie! Vanavond breng ik hem naar Mesman.... woesndag krijg ik hem weer terug. Aangezien we er twee aanbieden (ook de 2.5T van neef Dane) krijgen we wel €.75,- korting..!!  :o Zozo..

Nu mogen we dus inbouwen voor €.2200,-....  Vandaag heb ik alleen toch besloten om het hele European Tuning verhaal te laten zitten (jaja.. de uitlaat heb ik al verkocht, maar ik dacht dat ik de auto zou verkopen) en €.250,- extra te betalen voor grotere injectoren.  :-\    alles kost dus weer geld, maar als ik ga kijken wat de tuning heeft gekost kan dat niet tegen die €.250,- extra op.

Tja.. ik had het beter 3 jaar eerder kunnen doen, maar zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Ook nu nog met een km.stand van 171.000 is het geen gek idee. We moeten iets meer dan een jaar rijden om die installatie eruit te krijgen. Daarna komt ie weer naar ons toe en houden we op jaarbasis iets meer dan €.1900,- over!  :)

To be continued!

sander2

Goeie keus Sem! Ik vond je auto dan wel te duur maar hij is wel bloedmooi!

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

daytonawim

Goede keuze  hoor Sem , heb je wel al je carterventilatie een keer gedaan ?,
anders gelijk effe laten doen :-)

mehn

Citaat van: Sem op 02-08-2010 12:41:15
Ja hoor...!! De kogel is door de kerk.. De S70 blijft nog een paar jaar. Sem gaat de roffel verwennen met een hagelnieuwe LPi installatie!

Ah, weer iemand met gezond verstand ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Komen nu de chip en alle goodies ook weer terug?  :evil: ;D
Mooi, verstandig keuze.

henry classic v70

Uitstekende keuze Sem, een wagen in de staat van onderhoud zoals íe nu is vind je niet snel en bovendien is het nog een mooie Sandstone ook met alles erop en aan. Hier kun je nog heel wat km's van genieten (straks helemaal als je gaat tanken)
O ja, probeer een zo groot mogelijke ringtank te laten plaatsen (als je dat natuurlijk overweegt) en vraag dan om een hoesje voor een thuiskomer (die mogen ze er best bij doen voor zo'n bedrag)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Teddy81

Goeie keus Sem, heb ik ook laten doen bij Mesman en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Enige nadeel is dat je een vulopening in je bumper krijgt (dat vind ik altijd zoooo lelijk)!!

Sem

Citaat van: Teddy81 op 02-08-2010 13:51:25
Goeie keus Sem, heb ik ook laten doen bij Mesman en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Enige nadeel is dat je een vulopening in je bumper krijgt (dat vind ik altijd zoooo lelijk)!!

Tja... achter het klepje doen ze gewoon niet! Ook omdat er bijna geen vlees is om aan te monteren en het Gaspistool wel zwaar is...

Citaat van: henry classic v70 op 02-08-2010 13:38:46
Uitstekende keuze Sem, een wagen in de staat van onderhoud zoals íe nu is vind je niet snel en bovendien is het nog een mooie Sandstone ook met alles erop en aan. Hier kun je nog heel wat km's van genieten (straks helemaal als je gaat tanken)
O ja, probeer een zo groot mogelijke ringtank te laten plaatsen (als je dat natuurlijk overweegt) en vraag dan om een hoesje voor een thuiskomer (die mogen ze er best bij doen voor zo'n bedrag)

Het is een  67L tank... onderbouw en is dus netto zo'n 53L. Je kan kiezen voor een hoesje om je wiel of een spuitbus a'la reparatie.

Citaat van: )()()sT op 02-08-2010 13:35:08
Komen nu de chip en alle goodies ook weer terug?  :evil: ;D
Mooi, verstandig keuze.

De uitlaat voorlopig niet... die is al verkocht en daar is nu even geen geld voor. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Citaat van: daytonawim op 02-08-2010 13:18:26
Goede keuze  hoor Sem , heb je wel al je carterventilatie een keer gedaan ?,
anders gelijk effe laten doen :-)
Zal eens vragen of ze dat willen doen, maar vraag me af of ze uberhaupt het spruitstuk er af halen?

Citaat van: sander2 op 02-08-2010 13:01:24
Goeie keus Sem! Ik vond je auto dan wel te duur maar hij is wel bloedmooi!

Tja.. wat is "te duur". Probeer er maar eens één te vinden en dan nog in die staat van onderhoud. Of geef het geld eens uit om hem zo te krijgen... dat is pas duur. Bovendien was het een vraagprijs en zelfs daar komt al niemand op af...  Wel bedankt voor het compliment!  :)

Citaat van: VolvoMafia op 02-08-2010 13:16:16
Mooi Sem! Goede keuze :-)
:eusa_dance: