Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

wepster

Citaat van: spijky op 20-02-2011 20:52:36

@Sem: je hebt wel een goed systeempje aan boord. zelfs de Volvo is er niet tegenop gewassen zie filmpje (QUATTRO)

http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag&feature=player_embedded

ondanks dat die 70 niet ver komt vind ik dat hij het niet slecht doet hij zit die x5 op de hielen
die audi is natuurlijk dekoning dat is algemeen bekent maar ik zou hier weleens een subaru bij willen zien denk dat die er ook niet slecht uit zou komen en dat die audi dan niet de enigste was die boven gekomen was ;D

Sem

Citaat van: arjen850 op 20-02-2011 21:11:40
Super mooie auto Sem :eusa_clap: Gefeliciteerd.. Al is hij dan niet CY ;D
Benieuwd hoe hij straks is wanneer hij helemaal klaar is.. Abonnement bij de shell afgesloten voor kwantum korting? ;)

Sow..!! :o dat ding soept wel als de kolere...  echt niet normaal. Als je 90km/h tokkelt in z'n 6 verbruikt ie 9L/100km.., maar ja.. dat doe je niet he?! Je wil toch telkens even spelen. Tot nu toe gemiddeld zo'n 1 op 6 gereden..  :-\  Dat zal straks wel wat minder worden hoop ik.

Ik hoop echt dat ie snel technisch in orde is... even aanpakken nu! Dan kan daarna eindelijk de buitenkant aangepakt worden. Zo rondrijden is niet echt tof.. Tis best bel een hok nu met al die schades. Toch is het rijden echt een feest. Ik hoop echt van harte dat het allemaal meevalt.  :) Dan kan het feest beginnen.  :eusa_pray:

KIM

Citaat van: spijky op 20-02-2011 11:21:42
Citaat van: KIM op 19-02-2011 23:17:57
Sem, de kans dat het ligt aan de bobines, zoals Ted zegt, is erg groot.
De penbobines uit die tijd staan niet echt als betrouwbaar te boek. Naar mijn idee wordt dat veroorzaakt door de warmte; ze zijn daar gewoonweg niet goed tegen bestand.
Heden ten dage leveren penbobines verhoudingsgewijs nog steeds veel problemen op, maar het wordt minder.
Het is overigens niet echt merkgerelateerd, maar ik weet dat Audi met de eerste generatie penbobines veel problemen heeft gekend.

Oh, ja; wel een erg gave bak hoor zo'n S8 uit dat bouwjaar. Ben zelf een enorm fan van de RS2.

De Hedendaagse bobines vanaf de Golf 4 hebben veel meer problemen bij VW en AUDI opgeleverd dan de oudere types.
En dan spreek ik uit 8 jaar ervaring VW/AUDI dealer werkplaats. (inmiddels weer 3 j achter het bureau)
Indien je met een scoopbeeld kunt meten, kan je de ontstekingscurve van een bobine in beeld brengen. Als je de signaalpen op de bobine houd kan je ze afzonderlijk controleren.

Bij de oudere auto's moeten de bobines goed kapot zijn wil je ze met de tester eruit halen.

Als je nog een keer een duur onderdeel nodig hebt, moet je maar even laten weten. afhankelijk van de kortingscode kan ik je misschien de pijn een beetje verzachten.
Of als je technische gegevens nodig hebt. Ik hoor het wel

Een golf 4 vind ik niet echt nieuw meer. De technologie van de penbobine's begint te verbeteren.
Waarschijnlijk krijg jij die auto's niet zoveel binnen; de oudere dus wel.

henry classic v70

Citaat van: spijky op 20-02-2011 20:52:36

@Sem: je hebt wel een goed systeempje aan boord. zelfs de Volvo is er niet tegenop gewassen zie filmpje (QUATTRO)

http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag&feature=player_embedded

En nog zo'n verbazend Audi filmpje......
http://www.youtube.com/watch?v=z94m9sLyYvw
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sem

Zow.. ik ben benieuwd naar morgen. Ted heeft vanmiddag de S8 ontvangen en neemt m morgen mee naar het werk. Daar gaat ie even aan de tester en dan hoop ik dat er wat uit komt. Hij geeft zo nu en dan een ABS storing en als ik de motor uitzet en vervolgens weer aan dan blijft hij meestal weg. Ben benieuwd wat eruit komt. Nog belangrijker is de motor.. die loopt volgens mij net 100% mooi rond, maar ik heb geen vergelijk. Wie weet waar de tester mee aan komt... ik hoop niet niks!  :eusa_pray:

Teddy81

Komt helemaal voor elkaar. Even uitlezen en hopen dat het een paar kleine dingetjes zijn.
ABS storing heeft ie net bij mij ook gedaan, even opnieuw starten en de storing was weg. Misschien een los contact ergens? Morgen weten we meer.

Volvo850 93

Sem Je s8 is een gave bak maar je s70 is en blijft dat ook;
Hoop dat je veel veilige km gaat maken in je s8

Mvg Dennie 

Sem

Citaat van: Volvo850 93 op 21-02-2011 21:59:22
Sem Je s8 is een gave bak maar je s70 is en blijft dat ook;
Hoop dat je veel veilige km gaat maken in je s8

Mvg Dennie 
Dank je Dennie..  Ik ben ook nog steeds blij met de S70 en de S8 moet nog maar bewijzen dat hij net zo goed is.. eigenlijk weet ik het antwoord al. Zo'n Audi rijdt top, maar ook daar gaan dingen stuk. Het is wel een compleet andere auto dan de Volvo.. eerlijk.. als ik vanuit de S8 in de Volvo stap is er echt geen lol meer aan. (totdat ik ga tanken...)

peteRRR

Als ik zo vrij mag zijn Sem,....een lekker maaketje.

Wat een bak  :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

grijzev70tdi

Citaat van: peteRRR op 21-02-2011 22:08:43
Als ik zo vrij mag zijn Sem,....een lekker maaketje.

http://i53.tinypic.com/2wh15w1.jpg

Wat een bak  :eusa_clap:

Groet.

Jammer van de grille, bumpers en de velgen. Doe mij maar orgineel

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Chris

Oei.. die velgen :-X. Voor de rest een dikke bak!

Sem

Laserblue

Citaat van: Chris op 22-02-2011 08:23:06
Oei.. die velgen :-X. Voor de rest een dikke bak!

helemaal mee eens ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

peteRRR

Deze dan  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Thijssie!

Blegh!

Waarom zou je een S8 zo toetakelen. Een S8 moet gewoon standaard blijven. Punt.

Just my 2 cents ;)