Turbo overleden, en nu?

Gestart door v40pokemon, 02-08-2010 16:53:18

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: )()()sT op 10-08-2010 19:12:04
Ik heb vanmiddag een nieuwe bij de dealer gehaald en ook een oude ingeleverd.
Worden die dingen ook gereviseerd, of heeft inleveren bij dealers andere redenen?

Volvo zal ze ook weer retourneren aan MHI alwaar ze gereviseerd worden voor het ruilprogramma. Hetzelfde geldt voor de remklauwen (ATE).

Gr 8)

v40pokemon

Citaat van: elianmars op 10-08-2010 21:29:14
Citaat van: v40pokemon op 10-08-2010 19:44:15
Citaat van: V70 classic op 10-08-2010 17:45:36

Er is nu alleen wat minder duidelijk inzake staat van de gekochte turbo en de mogelijke garantie erop.

ik heb 300euro incl montage en btw betaald voor een originele turbo met 150.000 aantoonbare kms.als ik dan weer ff vooruit kan vind ik het prima. Voorlopig zal die het wel blijven doen en tegen de tijd dat ie op is zijn we misschien weer heel veel kms verder. Of wellicht niet en heb ik verkeerd gegokt..

300 euro is niet veel, maar ik zou niet snel een gebruikte turbo laten monteren. Ook al is er aantoonbaar "slechts" 150K mee gereden, dat zegt niks over het gebruik van de turbo.

Maar goed, hopelijk gaat deze turbo weer een tijdje mee.

Normaal zou ik ook niet voor deze optie gaan, maar de garage heeft er een goed gevoel bij en daar ben ik nu op afgegaan. Misschien heb ik inderdaad een keer mazzel, gezien de kosten die ik het eerste half jaar aan deze bolide gemaakt heb. Maar ja, dat is de hobby natuurlijk!
Morgen gaat-ie overigens naar de gasinbouwer en dan is ook het stotteren bij 3500+ RPM weg.

In de komende periode zullen beide 480's 'opgeruimd' worden en dan zal er meer aandacht aan de T5-R gegeven worden. Op het programma staat nog een steunlager aandrijfas (en in de toekomst koppeling + bestuurdersstoel)

arjenT5R

og als ie aantoonbaar 150 gedraaid heeft kan er nog wel 150 bij ;)
even controleren of ie niet al te veel speling heeft.
Nooit over gedacht om te reviseren?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

v40pokemon

Citaat van: arjenT5R op 11-08-2010 13:09:20
og als ie aantoonbaar 150 gedraaid heeft kan er nog wel 150 bij ;)
even controleren of ie niet al te veel speling heeft.
Nooit over gedacht om te reviseren?

We kijken gewoon hoe lang deze het uithoudt. Reviseren kan altijd nog, een nieuwe eveneens... Wellicht dat de wagen volgend jaar zakelijk gebruikt kan worden; dan zal er toch (m)eer(der) onderhoud moeten plaatsvinden.

)()()sT

Naar alle waarschijnlijkheid zit de mijne op bijna 4 ton nu en hij rookt helemaal niet. Je kunt nog effe dus ;D
Wel dus andere aftakelingsverschijnselen dus vandaar de spoedige wissel.

v40pokemon

Net opgehaald. Hij fluit weer als nieuw! (nou ja, voor zover dat kan  8))

verburgh

Citaat van: v40pokemon op 11-08-2010 21:21:16
Net opgehaald. Hij fluit weer als nieuw! (nou ja, voor zover dat kan  8))
Dat is mooi dan, weer een zorg minder :eusa_dance:

UserID6342

Netjes Pepijn, 1 probleempje alvast weer opgelost !

v40pokemon

Citaat van: v40pokemon op 03-08-2010 06:53:59
Het was sowieso een slechte week naast de kapotte slang viel halverwege ook nog eens LPI uit (stotteren en toen helemaal niets meer; diverse dingen op het forum gelezen, maar hij moet toch nog terug naar Mesman voor inbouw bruine injectoren...)

Een kleine update; de injectoren zijn vervangen voor de bruine en de aansturing van de pomp (onder het deksel van de tank) bleek kapot...

Lampje

v40pokemon

Citaat van: Lampje op 17-08-2010 19:06:16
...en hij rijdt weer?

uiteraard. Eerst alleen op benzine. Sinds gisteren ook weer op LPI.  :eusa_clap:

Lampje

Mooi! En hou'm nu een beetje heel ja? :eusa_clap: ;D

v40pokemon

Citaat van: Lampje op 18-08-2010 07:17:02
Mooi! En hou'm nu een beetje heel ja? :eusa_clap: ;D
Tja, een auto is gemaakt om te werken  ;)

Volgens Mesman was dit wel een snelle 2liter waar slechts alleen een ander chipje in zit. Misschien is dat de reden dat de vorige föhn het begeven heeft???

)()()sT

Merk je ook verschil in rijden & prestaties met je nieuwe föhn?

v40pokemon

Nou ja nieuw is-ie niet echt. Ik moet zeggen dat ie wel meer geluid maak met optoeren en de fluit zelf is bij vollast ook wel beter hoorbaar evenals het afblazen. Topsnelheid het weekend even geprobeerd op de A52 en de wijzer bleef exact op de 260 hangen. Met de vorige was de top ongeveer 245 (meestal net niet). Met de originele chip liep-ie 230(235 bergaf).
Ik kan helaas niet vergelijken met andere T5's, want het is te lang geleden dat ik daar eens in gereden heb... :eusa_shifty: