CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Nu ben ik geen spuiter, maar wel wat ervaring met verzinken. Er komen bij mij eigenlijk 2 vragen op: waarom kan opnieuw verzinken niet, en als je de zinklaag doorschuurt dan ga je toch eigenlijk gewoon te grof te werk?

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 21-05-2012 18:44:09
Nu ben ik geen spuiter, maar wel wat ervaring met verzinken. Er komen bij mij eigenlijk 2 vragen op: waarom kan opnieuw verzinken niet, en als je de zinklaag doorschuurt dan ga je toch eigenlijk gewoon te grof te werk?

Verflaag is al dun of compleet weg waar je dus steenslag hebt. En zo een zinklaag is niet alleen niet al te hard, maar ook nog eens extreem dun.

Opnieuw verzinken kan, maar dan moet je dus de hele kap kaal halen en ergens iemand vinden die dat ding in zijn geheel kan verzinken.

(je kunt natuurlijk thuis dakgoten gaan smelten in een oude bakkuip in de achertuin en daar je kap in gaan onderdompelen, maar iets zegt me dat dat toch niet hetzelfde is...)
De Tussenpaus

Matthieu123

Citaat van: Dirk342 op 21-05-2012 07:48:16
Citaat van: arjen850 op 20-05-2012 20:10:47
Dit zijn echt zulke klote dingen, doe je je best zuinig te zijn, en iemand vernielt het "even" voor je :eusa_wall:
Ik hoop echt dat het met een lak stift goed te verhelpen is, anders iets hoger leggen(de nieuwe lak) en rustig uit polijsten, dit werkt goed.
Is vaak ook de enigste en beste oplossing buiten het geheel laten spuiten om.  Met een klein kwastje of sate-prikkert (goede tip van Henry !) rustig laagje voor laagje vullen en goed aan laten drogen tussendoor.  Goed vullen en iets over de originele lak heen laten komen.  Dat slijp / polijst je wel weer weg.

Ik heb inmiddels ook al wat ervaring met opvullen en wetsanden. Bij dergelijke schades vul ik ze ook wel eens op met een injectiespuit met naald. Werkt ook vrij goed als je secuur te werk gaat.

razorx

Citaat van: maruska op 21-05-2012 12:58:32
..
Ik heb geen idee of het zou schelen als er een blanke lak overheen zou gaan.. Iemand ervaring mee ?
..
Je hebt blanke lak en blanke lak.
Die van Volvo wordt heel hard en vormt zeker een goede bescherming.

Aan de andere kant: Als een voorwerp maar scherp genoeg is komt het er toch wel doorheen.

maruska

En..... we gaan weer verder..
Vandaag weer wat prijzen binnengekregen van turbo's. Voorlopig lijkt Peter de goedkoopste in de rij. Moet daar alleen wel een turbo inleveren (ruilpart, bekend "probleem").
Nu nog bezig met inventarisatie van DP's. Ferrita lijkt een mooie oplossing, van 3" naar 2,5" verloop als aansluiting op de Remus. En daar duikt het volgende issue op. Waar bestellen..

Na het krassen verhaal van afgelopen weekend maar weer eens wat vaker met de BMW op pad, en ook daar wordt het tijd om eea aan te laten doen. Binnenkort kijken voor een ander interieur, en het plastic uit de softtop laten fixen. Ach, vakantiegeld hoef je niet van op vakantie toch ? Liever uitgeven aan schades door anderen  :eusa_eh:

Dan staat Dole nog op de to-do lijst. carterventilatie ligt nog steeds klaar, RBijl heeft ondertussen de olie voor de wissel binnen, dus binnenkort marcel maar eens porren om snachts aan de arbeid te gaan :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

We gaan binnenkort wel aan de slag met die ouwe 850 zooi  ;D

maruska

ben jij al klaar met dat hok van een S70 ? ;D
T-5R

KIM

Die levert 'm niet genoeg werk op joh  :evil:

Sbv

Het wordt tijd dat ze weer eens de sloot in rijdt ofzo  :evil:

maruska

:eusa_silenced:

Gelukkig leest ze niet al jouw postings door.. Maar Sander, zeg het maar.. Wanneer heb je tijd voor carterventilatie ? :)
T-5R

KIM

Ik heb nog wel een paar projectjes voor je hoor...

maruska

alles wat niet 850 gerelateerd is, doet niet mee Kornelis !
Dan blijft er maar weinig over.. Al een blok gevonden voor renovatie ?
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 22-05-2012 15:24:42
:eusa_silenced:

Gelukkig leest ze niet al jouw postings door.. Maar Sander, zeg het maar.. Wanneer heb je tijd voor carterventilatie ? :)
morgenavond ? do avond ?

KIM

Citaat van: maruska op 22-05-2012 15:29:02
alles wat niet 850 gerelateerd is, doet niet mee Kornelis !
Dan blijft er maar weinig over..
2 van de projecten zijn wel Volvo's...

Citaat van: maruska op 22-05-2012 15:29:02
Al een blok gevonden voor renovatie ?

Nee; wel een bak...
Over de motor ga ik eens met Marco babbelen. Hij heeft erg leuke ideeen.

maruska

Vanochtend begonnen met het loshalen van allerlei onderdelen aan Dole, voor de carterventilatie-wissel-avond-met-Sander. Rond het middaguur mijn rug geprobeerd te strekken, vanwege het gebogen staan, maar die wilde even niet meer.. Nog steeds krijg ik hem niet recht, en kan ik zonder de pijn alleen maar zittend werken. Dus dan maar weer aan het werk geslagen.
Excuses aan Sbv natuurlijk, voor het moeten missen van de klusavond, en dat eten komt wel een keer goed. Neem dan maar Iris mee :)
Hopelijk gaat het nog over, want ik kan geen hout zo. Aanstaand weekend komt sjors nog langs, maar de auto ligt dus even open en bloot.
Misschien dat ik er nog aan toekom morgen, of zaterdag. Even aanzien...
T-5R