CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Lunadust

Kan de wastegate "lek" zijn?

Anders denk ik dat in combinatie met een gillend speenvarken in de uitlaat aan een op de een of andere manier verstopte uitlaat. :eusa_think:
Techneut, geen dichter.

maruska

turbo is nieuw af fabriek, dus die sluit ik uit. gillende speenvarken komt van de eindddemper van Remus, Andre triton heeft inmiddels ook het speenvarken ontdekt :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: maruska op 08-08-2013 07:34:29
2. Ontsteking : preventief de rotor en verdeelkap vervangen. De oude waren nog goed, maar je moet het ergens gaan zoeken.

Bougies en bougiekabels heb je laten zitten?

Citaat van: maruska op 08-08-2013 07:34:29
a. IC lek, wordt binnenkort getest met een nieuwe van Cas (dikke alu IC). Mag dit turbodruk verschil geven ?

Ja tuurlijk, die zet je immers ook onder druk. Dus als daar wat weg lekt, haal je je druk niet.
In de vorige D5 een lekke intercooler gehad (toen nog van pa), ding was niet vooruit te branden.

Citaat van: maruska op 08-08-2013 07:34:29
b. LMM vervangen / testen

Goede, maar zou dat geen foutmelding moeten genereren?

Citaat van: maruska op 08-08-2013 07:34:29
c. In- / Uitlaatspruitstuk. Mogelijk zit hier, vooral in de uitlaatkant, scheurtjes in, die pas open gaan bij een druk groter dan 0,7 a 0,8 bar. Op zoek naar een japanifold of een NR (wel erg duur)

Als het je uitlaatspruitstuk zou zijn, dan zou je toch inmiddels na zoveel kilometer ook moeten kunnen zien waar doordat er zich zwarte troep afzet?
In- en uitlaatpakkingen zijn nog heel?

Citaat van: maruska op 08-08-2013 07:34:29
Wat heb ik nog niet geprobeerd ?
I. midden en einddemper los en dan rijden. Zou geen verschil mogen hebben met de setup van Andre, die vrij nieuw is. Maar kan gedaan worden bij de terugwissel.

Je kunt het in elk geval even proberen.
Je weet heel, heel erg zeker dat niet 1 van de dikke intercoolerbuizen/slangen een haarscheurtje heeft wat je heel moeilijk ziet of pas als de zaak onder druk gezet wordt? Je zou niet de eerste zijn met een imploderende slang die 't alleen onder druk begeeft.

Citaat van: maruska op 08-08-2013 07:34:29
Hoop eruit te komen, anders eens nadenken over het plaatsen van een standaard ECU. Geen idee of het niet kunnen wegzetten van de overboost druk van meer dan 0,7 bar kwaad kan..

Het moet gewoon werken, klaar.

maruska

goede Ronald, bougies idd ook vervangen. Kabels niet, 2 jaar oud, maar zou dit verlaagde druk kunnen geven ? Heb ook nog zitten denken aan benzinepomp en filter.

IC dus testen.
LMM zou melding moeten geven, maar als deze kapot is, of slecht is, dan geeft ie misschien geen meldingen ?
uitlaatspruitstuk was niet zwart bij verwisselen turbo. wit uitgeslagen, maar dat hoort volgens mij wel (hitteuitslag, soort van zonne allergie)
IC slangen kan ik nalopen, is al een tijd geen volvo spul meer, omdat deze vaak kapot gaan. Heb de IPD kit destijds gekocht, maar zal ze langslopen.

Het moet zeker werken, anders is het een hok. ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Mark, kan je niet beter het systeem even onder druk (laten) zetten met de compressor, ipv allerlei onderdelen in het systeem vervangen? Beter eerst een diagnose stellen. Op deze wijze ben ik er ook achter gekomen dat mijn turbo lekte op het huis, iets wat ik waarschijnlijk anders nóóit te weten was gekomen.

Bougies, brandstoffilter, brandstofpomp geven geen effect op je turbodruk. Hele kleine scheurtjes in het uitlaatspruitstuk zou kunnen, alleen geloof ik niet dat je dan je turbodruk niet haalt, het zou bijv. wel langer kunnen duren.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Brandstofpomp, stekker van je tcv goed vast, was ik zelf een vergeten en toen niste ik vermogen. Abs controler goed?

maruska

@martijn, dat kan idd ook. Eens zien of de volvo dealer dat wil doen. Als hij lekt, dan krijg ik iig een nieuwe in de garantie periode.
@Bouke, tcvstekker goed vast, abs geen invloed op turbodruk. is een los systeem
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Aan de hand van mijn LPG storing gisteren heb ik meegemaakt dat de turbodruk kennelijk voor een rijcyclus in een soort safe mode wordt gezet (lagere druk).
Dit houdt feitelijk in dat elke storing mbt brandstofsysteem en ontstekingssysteem kan leiden tot wat jij in je instrumentenpaneel ziet gebeuren.

Mijn vraag is dan (ook gezien het feit dat de flow van je Remus niet goed is): Hoe staat het met je brandstofdruk / regelaar?
Lambdasonde mag je uitsluiten: in vollast wordt dit signaal niet gebruikt door de ECU.

UserID6342

Ik begrijp je vacüm / TCV niet helemaal Mark.  Je hebt 'm gewoon aangesloten zoals het hoort ? Geel op wastegate, rood op onderkant turbo, blauw op inlaat luchtbuis ?

Bouke

Citaat van: maruska op 08-08-2013 08:38:47
@martijn, dat kan idd ook. Eens zien of de volvo dealer dat wil doen. Als hij lekt, dan krijg ik iig een nieuwe in de garantie periode.
@Bouke, tcvstekker goed vast, abs geen invloed op turbodruk. is een los systeem
Abs heeft wel degelijk invloed op je vermogen, been there

KIM


Bouke


maruska

#1617
Citaat van: Dirk342 op 08-08-2013 08:48:54
Ik begrijp je vacüm / TCV niet helemaal Mark.  Je hebt 'm gewoon aangesloten zoals het hoort ? Geel op wastegate, rood op onderkant turbo, blauw op inlaat luchtbuis ?
Jups Dirk. Alleen zegt volvo in vida iets anders dan waar wij mee rondrijden. Ik heb geel boven, rood onder als je de tcv goed hangt :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Staat gelijk zoals bij mijn 850, of dat goed of fout is laat ik in het midden. Bij mijn wel de volle druk met zijn ECU erin