CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

we moeten maar eens een afspraak hierover maken Arrrrrrr..

samen plannen met bbq wellicht ? Vleesch altijd goed ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

plan wat in zou ik zeggen. Katje leegmeppen klaar

innocenti

Waste gate heb je ook meerdere types in. Ik heb ook weken gekl..t met mn wastegate omdat ie zn druk niet haalde. TCV oa vervangen.

Uiteindelijk oude wastegate terug gezet. Bleek de "nieuwe" n compleet andere karakteristiek te hebben. Ik heb m wel iets strakker moeten zetten dan halve maan om de druk te halen van max 0,7 (standaard ecu).

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 11-08-2013 19:50:13
Katje leegmeppen klaar

En als ik dat een keer doe krijg ik commentaar van jou en Irikro. :eusa_naughty:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-08-2013 20:39:50
Citaat van: Sbv op 11-08-2013 19:50:13
Katje leegmeppen klaar

En als ik dat een keer doe krijg ik commentaar van jou en Irikro. :eusa_naughty:

;D
Jij wel o grote brombeer ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

razorx

Citaat van: innocenti op 11-08-2013 19:52:19
Waste gate heb je ook meerdere types in. Ik heb ook weken gekl..t met mn wastegate omdat ie zn druk niet haalde. TCV oa vervangen.

Uiteindelijk oude wastegate terug gezet. Bleek de "nieuwe" n compleet andere karakteristiek te hebben. Ik heb m wel iets strakker moeten zetten dan halve maan om de druk te halen van max 0,7 (standaard ecu).
Is dat niet eerder en software kwestie? De TCV moet gewoon zijn werk doen met de standaard voorspanning en krijgt de commando's van de ECU.
Als er iets mismatcht zal het niet goed lopen. maar de standaard wastegate instelling moet in mijn ogen voldoende zijn. Ergo: Ik zo verwachten dat het probleem elders zit.

arjenT5R

Citaat van: maruska op 11-08-2013 19:40:04
we moeten maar eens een afspraak hierover maken Arrrrrrr..

samen plannen met bbq wellicht ? Vleesch altijd goed ;D

best  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Er zit wel verschil in de verschillende wastegates onderling, dus dit zou ook idd uit kunnen maken als je de druk niet haalt.

Martijn_B

Echter, nieuwe volvo turbo wordt geleverd met nieuwe actuator zou deze gewoon goed moeten zijn qua spanning. Je kan de nummers vergelijken tussen oude en nieuwe turbo, maar als het beide een 16T is hoort dit goed te zijn. Het is anders als je een 19T pakt en daar een 16T actuator op zet (wastegate is gelijk).
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjenT5R

als die turbo het bij sander goed deed en bij mark niet.... dan zit het toch in in of uitlaat traject

I/C slangen checken en een andere DP proberen ....

racekatjes kunnen niet zo heel goed tegen rijk draaien en olie verbruik vinden ze ook niet leuk...

KIM

Hoezo? Een racekat is toch een metaalkat? Die kunnen juist beter tegen de warmte.

konniekip

Had ook een dergelijk probleem met een 2e hands turbo. Ook de oude wastegate actuator hielp niet. Met behulp van een boostcontroller loopt ie weer prima, misschien dat de TCV stuk was maar dat weet ik dus niet zeker.

arjenT5R

Citaat van: KIM op 12-08-2013 15:29:16
Hoezo? Een racekat is toch een metaalkat? Die kunnen juist beter tegen de warmte.

klopt en toch was ie verbrand

MrCain

Kat zal het probleem niet zijn denk ik :
Citaat van: Sbv op 08-08-2013 07:56:05
Citaat van: mitchelli op 08-08-2013 07:51:57
TCV wel goed aangesloten bij turbowissel? Verstopte kat?
TCV hebben we van mijn 850 overgezet en later nog een andere. aansluitingen gelijk aan die van mijn 850 en daar loopt het wel goed.
De huidige pijp heeft geen kat erop zitten bij mark
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

innocenti

Citaat van: Martijn_B op 12-08-2013 06:45:56
Echter, nieuwe volvo turbo wordt geleverd met nieuwe actuator zou deze gewoon goed moeten zijn qua spanning. Je kan de nummers vergelijken tussen oude en nieuwe turbo, maar als het beide een 16T is hoort dit goed te zijn. Het is anders als je een 19T pakt en daar een 16T actuator op zet (wastegate is gelijk).
Mijn oude turbo was een 16T. Ik heb op het forum een bijna nieuwe 16T van iemand overgenomen. Dus dan is het lastig om terug te vallen op Volvo. Daarnaast was de vorm van de wastegate ook duidelijk anders dan van mn oude. Op mn oude wastegate stond overigens een nr 218 60, de nieuwe was blank zonder nr.

Citaat van: razorx op 12-08-2013 01:25:32
Citaat van: innocenti op 11-08-2013 19:52:19

Is dat niet eerder en software kwestie? De TCV moet gewoon zijn werk doen met de standaard voorspanning en krijgt de commando's van de ECU.
Als er iets mismatcht zal het niet goed lopen. maar de standaard wastegate instelling moet in mijn ogen voldoende zijn. Ergo: Ik zo verwachten dat het probleem elders zit.
Nee het is blijkbaar niet alleen een software questie. Ik heb diverse zaken gechecked. Zelfs samen met ET, TCV vervangen zonder oplossing. Na het terugschroeven van de oude wastegate was het probleem opgelost.

Zeg daarmee niet dat Mark zn probleem in de wastegate zit. Probeer alleen mee te denken omdat er duidelijk verschil in kracht (druk) er karakteristiek zit tussen de verschillende wastegates.