CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: maruska op 01-01-2014 17:46:10
inderdaad, spuiten wordt ook aan de binnenzijde gedaan. Alles los om na te lopen op schade en roest aan de binnenzijde, en ook dus voor de kabelbomen. die gaan deels veranderd/uitgebreid worden.
En het is het ideale moment om alles echt schoon te maken. Fabrieksnieuw ga ik voor...
dan hebben we nog wel wat te doen als de auto gespoten is

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Dat is nog een mooie klus denk ik waar redelijk wat tijd in gaat zitten.

maruska

meer tijd iig dan demontage, omdat het netjes erin moet.. en als hij gespoten is, is dat een stuk listiger :)
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 01-01-2014 19:08:07
meer tijd iig dan demontage, omdat het netjes erin moet.. en als hij gespoten is, is dat een stuk listiger :)
gaan we wel uitkomen hoor. Met een paar man moet het wel in een week te doen zijn

maruska

overigens nog een punt van aandacht :

al een tijd had ik niet de volledige turbo druk. Bij demontage zagen sander en ik dat er viezigheid bij de bovenste intercooler aansluiting zat, alsmede aan de buitenkant op die plek.
Het gaat hier om de volledige alu intercooler van ET, die ik nog niet eens zo lang heb. Binnenkort maar eens afpersen, en kijken hoe het zit met garantie. Ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn "giga" druk, de boel naar de kloten heb geholpen. Je zou toch zeggen dat zo'n volledig alu ding wat kan hebben.

wordt vervolgd, zal ook de vraag eens bij Marc neerleggen.
T-5R

StefanCJ

Citaat van: maruska op 01-01-2014 18:04:49
ben ook erg benieuwd Koen... al is het financiele plaatje nog niet rond qua wat er allemaal vernieuwd moet/gaat worden, ik kijk er wel naar uit. Mooi CY, en strak in de lak...

Mark, laat hem ajb taxeren voordat je ermee de weg op gaat. In elkaar zetten, Bouke en ik poetsen 'm strak en dan taxeren. Zou zo zonde zijn als je ermee gaat rijden en een of andere pipo knalt erop :eusa_shifty:.

maruska

Citaat van: StefanCJ op 01-01-2014 19:12:51
Citaat van: maruska op 01-01-2014 18:04:49
ben ook erg benieuwd Koen... al is het financiele plaatje nog niet rond qua wat er allemaal vernieuwd moet/gaat worden, ik kijk er wel naar uit. Mooi CY, en strak in de lak...

Mark, laat hem ajb taxeren voordat je ermee de weg op gaat. In elkaar zetten, Bouke en ik poetsen 'm strak en dan taxeren. Zou zo zonde zijn als je ermee gaat rijden en een of andere pipo knalt erop :eusa_shifty:.
hij gaat de hal niet uit zonder taxatie :)
(of we moeten eruit geschopt worden ^^)
T-5R

Sbv

ja mag eerst wel op een andere gele oefenen hoor  ;D

The Demon

Wat ik mij even afvroeg Mark, laat je de lak gewoon op kleur maken of laat je die maken volgens de specificaties van de fabrikant?
En laat je er ook een blanke laklaag opzetten (scheelt verbleken = poetsen  ;D)

Ik heb er alle vertrouwen in dat er straks een hagelnieuwe CY T-5R  in Nederland rond rijdt  :eusa_clap: :eusa_dance:

Groet,
The Demon.

Sbv

blanke lak komt er zeker overheen

arjen850

Citaat van: Sbv op 01-01-2014 19:25:37
blanke lak komt er zeker overheen

zal er wel doorheen komen denk ik zo;)

maruska

het oude verfprocede mag officieel niet meer gebruikt worden, qua mijn lak. dat probleem liep ik ook al tegenaan toen ik voor de r bumper op pad ging. dus fabrieks CY, volgens de kleurcode, en dan blank eroverheen. Ik heb nu een flon coating, doet het ook goed, maar een frisse ruime laag verf met lak doet het beter...
T-5R

maruska

zooo, vandaag weer een mooi dagje geklust. foto's en verhaal komen zo, maar het eind van de demontage is in zicht..
T-5R

LouisXIV

Citaat van: maruska op 02-01-2014 17:37:21
zooo, vandaag weer een mooi dagje geklust. foto's en verhaal komen zo, maar het eind van de demontage is in zicht..
Wanneer en bij wie gaat hij Chiquita geel gespoten worden? Van wie is trouwens die prachtige klusgarage?
http://www.chiquita.se/se/home_page_se/