CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

En Vida, dus dat komt wel goed allemaal.

arjen850

1 woord, super  :eusa_clap: je maakt er geen half werk van Mark, zoveel mooier het resultaat straks. Ben toch wel erg benieuwd aan het worden ;D

Lunadust

Mooi wark mannen!

Blok goed dus, aangezien er kvs te ruiken was met de KBM
En de mat er idd een beetje voldaan uitziet.

Ach, opbouwen, omgekeerde volgorde van uit elkaar toch? ;D

Komt vast goed
Succes, nu nog even met de hoge druk reiniger de boel voorweken?
Of zo naar de spuiter.
Techneut, geen dichter.

LouisXIV

Citaat van: maruska op 02-01-2014 19:50:55
Citaat van: LouisXIV op 02-01-2014 18:36:54
Citaat van: maruska op 02-01-2014 17:37:21
zooo, vandaag weer een mooi dagje geklust. foto's en verhaal komen zo, maar het eind van de demontage is in zicht..
Wanneer en bij wie gaat hij Chiquita geel gespoten worden? Van wie is trouwens die prachtige klusgarage?
http://www.chiquita.se/se/home_page_se/
wanneer : 15 januari
waar : delft, lekker lokaal dus.
klusgarage : tijdelijke huur in r'dam
mooi hoor goed gepland allemaal dus als het meezit kun je eind februari weer als herboren roffelen in de nieuwste CY ter wereld  :eusa_boohoo: :eusa_dance: :eusa_clap:

arjen850

Citaat van: Lunadust op 02-01-2014 20:18:37
Mooi wark mannen!

Blok goed dus, aangezien er kvs te ruiken was met de KBM
En de mat er idd een beetje voldaan uitziet.

Ach, opbouwen, omgekeerde volgorde van uit elkaar toch? ;D

Komt vast goed
Succes, nu nog even met de hoge druk reiniger de boel voorweken?
Of zo naar de spuiter.

das een goeie, daarmee krijg je hem al erg schoon. Maare val er dan niet af :eusa_wall: ;D

StefanCJ

Die CY is dan ook niet zo hoog dat we er op moeten klimmen om 'm af te spoelen, dus dat komt wel goed  ;)

maruska

eind februari ? ik hoop eigenlijk eerder ;D
beetje dasty doet wonderen :)

moet nog even achter de IC aan. Is zoiets makkelijk af te persen om te zien of hij lekt ?
Anders gaat de "normale" IC van Dole erop terug.

terugbouwen wordt een monnikenwerk, omdat je dan echt niet tegen de lak aan wilt komen :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

Citaat van: arjen850 op 02-01-2014 20:18:02
1 woord, super  :eusa_clap: je maakt er geen half werk van Mark, zoveel mooier het resultaat straks. Ben toch wel erg benieuwd aan het worden ;D

zoals mijn vader tegen me heeft geroepen : liever 1x echt goed, dan peren bakken over een paar jaar ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

JeffreyC

Citaat van: Marc O. op 02-01-2014 20:07:11
Citaat van: StefanCJ op 02-01-2014 19:59:27
@ Marc O.: alles wat we over houden stoppen we wel ergens weg, dat komt wel goed  ;D.

Ik mik het dan altijd maar in de kliko, dan denk ik er ook niet meer aan ;D

Maar serieus, en uit pure nieuwsgierigheid: Maken jullie foto's van hoe de onderdelen en bedrading horen te zitten?

Je kunt bij een project als dit nooit genoeg foto's maken maar tijdens het op bouwen kom je erachter dat je er nog te weinig hebt gemaakt.

Citaat van: Bouke op 02-01-2014 20:12:00
Nee niet veel foto's maar wel twee voorbeeld auto's ;D

Dit werkt echt vele malen beter, ben ik zelf achter gekomen ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Lunadust

Intercooler afpersen:

Bak water waar hij in past,
Compressor met drukregelaar die 1.2 bar kan afregelen,
Paar verloopstukken aansluiten en onderdompelen.
Luchtbellen is lekkage ;D
Techneut, geen dichter.

triton

Was inderdaad weer op de automatisch piloot , alles ging als vanzelf .
Er waren een paar kleine dingetjes die even niet wilden , maar dan kijk je wat langer,
en dan gaat het wel los.

Had van de week een setje meteors met winterbanden van het forum gescoord voor een kennis van mij en dus
zijn we ook nog even bezig geweest om deze onder een 2008 C70 te knallen , maar deze heeft 3 soorten remmen 15", 16" of 16,2".
En ja hoor deze had 16,2" , we hadden dus maar net 1 mm speling met de remklauw en 5 mm met het velgbed .
Besloten na overleg de velgen maar weer te verkopen.

Dit was ook binnen 1 minuut geregeld en ze gaan nu verder onder de roetmobiel van knoopie .
Professioneel raddraaier

big ben

Één woord TOP!!  :eusa_clap:

"Persoonlijk erfgoed"  :D

Sbv

Ik heb vandaag geen bijdrage geleverd daar het een werkdag voor mij was. Vanochtend even de deur van het pand open gedaan en koffie gedronken en tussendoor nog even wat airco demontage gereedschap geregeld(Springlock tools).

De opbouw zal zeker veel meer tijd in beslag gaan nemen, maar we hebben met elkaar een prima ploeg die elkaar redelijk goed kunnen aanvullen en ook goed aanvullen.

Zodra de auto terug is van de spuiter dan kan het grote opbouwen beginnen en dat gaat wel een paar avonden(weken) duren. Voordeel, we kunnen 24 uur per dag in het pand. Met een paar man moet het wel goed te doen zijn. Een aantal zaken gaan steeds sneller simpelweg door meer ervaring

StefanCJ

Als de auto terug is regelen we wat veldbedjes en gaan we in ploegendienst de banaan opbouwen.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 02-01-2014 20:53:44
Als de auto terug is regelen we wat veldbedjes en gaan we in ploegendienst de banaan opbouwen.
ruimte genoeg boven hoor