Stationair regelklep

Gestart door stefanhuijser, 07-08-2010 19:45:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefanhuijser

Beste mede roffelaars,

Nadat ik bij mijn 850 10v uit 94 de carterontluchting had schoongemaakt heb ik het volgende probleem gekregen.
Ik heb de complete pot op het carter gedemonteerd welke helemaal vol zat met dikke koek.
Na het terugplaatsen van alle onderdelen geeft mijn 850 een lambda storing aan met een knipperende pijl van mijn automaat.

Het enige wat ik naast de carterontluchting heb gedaan is het schoonmaken van de gasklep.

Vandaag een nieuwe gasklep sensor gemonteerd en nu heb ik het probleem nog steeds.
Vacuum knietjes gecontroleerd waarvan 1 nu vervangen

Nu is mijn volgende optie de stationair regelaar (stappenmotor), wat denken jullie?

Groet stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

mehn

Foutcodes uitlzen zou ik zeggen.

Op het eerste gezicht kunnen de 2 niets met elkaar te maken hebben. Waarschijnlijk geven de foutcodes meer duidelijkheid.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

stefanhuijser

Geen codes uitgelezen, heb ik helaas de mogelijkheid niet toe..

Nu afzonderlijk..

wat kan de knipperende winterstand pijl in mijn dashboard betekenen
wat kan de lambda stroing in mijn dashboard allemaal betekenen

???

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie..

nadere informatie, stationair toerental schiet van 1000 naar 3000 toeren en terug, na loshalen stekker stationair motor loopt de motor rusitg stationair (logisch ivm niet regelen?) echter de storing blijft..
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

haasje

Je kunt zelf je codes uitlezen, je zegt dat je een 94-er hebt, die heeft dus obd1. Zie hier de beschrijving hoe je het moet doen en wat de codes betekenen.

stefanhuijser

En nou moet ik zeggen dat mijn bak al 2 keer niet doorschakelde naar de hoogste versnelling.. misschien toch ook een storing in de bak..
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Ludo

Ga de foutcodes even uitlezen zoals gezegd, dat is maar een paar minuten werk...

thuur

Citaat van: stefanhuijser op 07-08-2010 20:53:13
nadere informatie, stationair toerental schiet van 1000 naar 3000 toeren en terug, na loshalen stekker stationair motor loopt de motor rusitg stationair (logisch ivm niet regelen?) echter de storing blijft..


Dat lijkt me eerder een teken dat de stat.reg. nog goed is..


Codes al uitgelezen?


Gr :D

rpakuypers

Even een vraag over die cis-klep : wat doet hij als je de auto op contact zet ? Moet je hem dan kunnen "voelen" of niet ?

Groet,
Roger

thuur

Ja. Hij begint nl. behoorlijk aanwezig te brommen.


Gr :D

rpakuypers

Citaat van: thuur op 14-08-2010 21:19:11
Ja. Hij begint nl. behoorlijk aanwezig te brommen.


Gr :D

Ok, de mijne doet dus helemaal niets ....... als ik aan de gasrol draai en een slang eraf haal zie je hem wel wat bewegen. Conclusie ????

Groet,
Roger

Ronald21

2 de handse halen/lenen

rpakuypers

Citaat van: Ronald21 op 14-08-2010 22:20:32
2 de handse halen/lenen

Dat is een optie, ik kan Hunter wel eens bellen. Maar ik wil graag zeker weten dat het niet in de bedrading of de stekker zit.

Groet,
Roger

-D©©©L-

schoonmaken of vervangen

rpakuypers

Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2010 23:15:37
schoonmaken of vervangen

Schoonmaken is reeds meerdere malen gebeurd, maar uit het verhaal van Hans moet ik concluderen dat de klep niet meer (goed) werkt want hij geeft geen krimp. Enkel bij volgas beweegt hij iets, maar dat kan ook door de druk komen. Zal in ieder geval vervangen worden als ik weet dat het niet aan de stekkers of de bekabeling ligt ...........

Groet,
Roger

-D©©©L-

Citaat van: rpakuypers op 14-08-2010 23:18:50
Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2010 23:15:37
schoonmaken of vervangen

Schoonmaken is reeds meerdere malen gebeurd, maar uit het verhaal van Hans moet ik concluderen dat de klep niet meer (goed) werkt want hij geeft geen krimp. Enkel bij volgas beweegt hij iets, maar dat kan ook door de druk komen. Zal in ieder geval vervangen worden als ik weet dat het niet aan de stekkers of de bekabeling ligt ...........

Groet,
Roger

Je hebt het over een 10V een non turbomotor. Die heeft geen druk in het spruitstuk, alleen vacuum tijdens het lopen.
Hoe kan je die klep uberhaupt zien bewegen met een lopende motor ?