Tips voor lange reis (854 GLT)

Gestart door GLTNick, 11-08-2010 00:24:40

Vorige topic - Volgende topic

GLTNick

Hey mensen, ik beb van plan om met vrienden van me met de auto naar spanje (valencia) te rijden.
De auto is een 854 GLT uit 1993 en heeft nu 310.000 km op de klok.
Ik wel eigenlijk wel een beetje goed voorbereid op weg gaan en heb al bepaalde dingen die ik meeneem/onderneem, maar ik vroeg me af of er nog specifieke tips zijn om rekening mee te  houden bij zo'n lange afstanden?
Dingen die ik van plan ben:
Lid worden ANWB (jongerenvoordeel)
Olie verversen
Reserveband 2,5 bar
ratelset, steeksleutelset, tie wraps, ducktape, jerrycan 10 liter, sleep en startkabels.
eventueel het plastic kapje weghalen wat voor de grill zit, deze denkt 80% van de koele lucht af schat ik zo.

Alaindjie

Hmmm, reddingsdekens, verbandset, noodhamer, zaklantaarn, stukje hout voor de krik, banden laten checken en evt. laten vervangen door goede gebruikte, genoeg proviand m het waar nodig een nacht uit te houden. Rij regelmatig lange afstanden alleen en neem liever teveel dan te weinig mee in dit soort gevallen, worst case scenario dat je stil komt te vallen en er niet meteen hulp komt opdagen kan best naar zijn. Voor Spanje misschien nog van die handventilatoren van de Makro meenemen tenzij je auto al airco heeft ?
Succes ermee

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Luc

Controleer je remvloeistof, of beter nog, laat m verversen en de boel ontluchten.
Je wilt niet door de Pyreneen tuffen met een zware auto en dan opeens met slecht functionerende remmen geconfronteerd worden.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

aardigebas

310.000 km.........dan is die net voldoende ingereden om zo'n eind te rijden  ;)

)()()sT

Citaat van: Luc op 11-08-2010 07:18:32
Controleer je remvloeistof, of beter nog, laat m verversen en de boel ontluchten.
Je wilt niet door de Pyreneen tuffen met een zware auto en dan opeens met slecht functionerende remmen geconfronteerd worden.

Je hoeft alleen maar na Perpignan een lange helling op en af ;)

Wat voor kap zit er bij de grille?

v40pokemon

Citaat van: )()()sT op 11-08-2010 07:50:20
Citaat van: Luc op 11-08-2010 07:18:32

Je hoeft alleen maar na Perpignan een lange helling op en af ;)

Tenzij je ook nog via Luik rijdt  ;)
En de Grand Boeuf bij Saint-Rambert-d'Albon is ook wel een aardige klim

FGG

Ik had toch altijd wel een cannetje olie en koelvloeistof bij me met de 850 (en met de V70 ook trouwens).

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Uiteraard, maar ik neem niet aan dat ie haarspeldend de Pyreneeën door gaat.
Gewoon een beurtje doen en alles checken.
Het blijft altijd een gok, evengoed rij je een jaar probleemloos en vertikt op vakantie je brandstofpomp het.

Je kunt kwalijk een halve reserve auto meenemen ;D

Olie en water heb ik altijd bij me.

Alaindjie

Citaat van: FGG op 11-08-2010 08:19:14
Ik had toch altijd wel een cannetje olie en koelvloeistof bij me met de 850 (en met de V70 ook trouwens).

Oh ja, uiteraard ook vanzelfspreken. Had zelf vroeger ook 5 liter olie, koelvloeistof, transmissievloeistof, ruitenwisservloeistof en de rest van het arsenaal mee, tegenwoordig niet meer

Spin!

Als je zo'n plastic kap hebt dat de grill af sluit, dan moet je deze ook in de warme maanden verwijderen. Dit is alleen een gadget voor de koude wintermaanden.

Verder...neem geen vrouwen mee, die moeten plassen om de 50km. Scheelt je een dag reistijd ;D

www.vm-parts.nl

FGG

Het bijzondere is wel weer dat we tienduizenden kilometers per jaar rijden en elke dag zonder voorzorgsmaatregelen instappen en wegrijden. Nu moet er 1800km gereden worden naar Spanje en alles wordt gechecked. :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Spin!

Citaat van: FGG op 11-08-2010 11:10:15
Het bijzondere is wel weer dat we tienduizenden kilometers per jaar rijden en elke dag zonder voorzorgsmaatregelen instappen en wegrijden. Nu moet er 1800km gereden worden naar Spanje en alles wordt gechecked. :eusa_think:

Ik snap het ook wel ergens. Je wil in zuid Spanje niet met pech en problemen komen te staan. Ik doe zelf ook altijd even een check hoe de vloeistoffen staan, banden, remmen etc. Voorzorg is beter dan nazorg.

Ik verwacht verder ook geen problemen met een GLT met deze km-stand...

www.vm-parts.nl

Joost23

Wat dacht je van:

- ANWB pasje
- rijbewijs
- creditcard
- paspoort

en voor noodgevallen:
- leatherman
- mc gyver tape

Oliepeil ff nakijken voor je gaat, bandenspanning controleren. Goeie ruitenwisservloeistof erin en karren met die hap!