opgemaakte volans (RAL 7039)

Gestart door den dis, 20-08-2010 14:33:25

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Staat netjes hoor de velgen,en ja rood of zwart,ik heb rood voor en zwart achter,ook goed  ;)

Hoe is het gegaan met de nieuwe veren/schokbrekers bij Marc ?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

wouter1220

Gekleurde randjes is echt "not-done" op een volvo... Maar das mijn bescheiden mening.....

daytonawim

Boeijke

Ben niet weg van de kleur.
Hou meer van origineel of een donkerder tintje.
Maar ieder zijn smaak.
Gekleurd randje zou ik ook niet doen.

Maar ook dat is mijn mening.
Je moet je auto zo maken dat je em zelf mooi vind.

Willem

elianmars

Citaat van: thuur op 12-09-2010 21:15:35
Citaat van: Hans Duiven op 12-09-2010 20:49:07
Maar voor je verder gaat met de velgen of remklauwen: Wat vreet daar zo in je remschijf?

De remklauw nathuurlijk ;D

Gr 8)

Oh? Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de remblokken dat doen........  :eusa_think:  ;D

den dis

Citaat van: peteRRR op 12-09-2010 22:58:49
Staat netjes hoor de velgen,en ja rood of zwart,ik heb rood voor en zwart achter,ook goed  ;)

Hoe is het gegaan met de nieuwe veren/schokbrekers bij Marc ?

Groet.
Goeieavond Peter,
Alles is heel goed gegaan, 3uurtjes na ze begonnen waren was de klus al geklaard.
de schokdempers,veerpootschotels,stuurlagers en end links ook ineens laten mee vervangen.
De wegligging is super nu.
groetjes

den dis

Citaat van: arjen850 op 12-09-2010 22:56:51
Soms is het beter bepaalde zaken(en dan helemaal remmen) als eerste aan te pakken.. Geen idee wat de staat van je blokken is, maar zelf heb ik meegemaakt dat een auto al op de plunjer aan het remmen was, en dat betekend nieuwe klauwen..
Door dit achterstallig onderhoud sneller op te pakken kun je grotere kostenposten voorkomen..
En je kunt jezelf de vraag stellen wat belangrijker is, verf op de volans of goed werkende remmen te hebben..

Je hebt volkomen gelijk maar de rem is nog niet zo versleten dat het echt heel dringend te vervangen is.
Ik ben voor de moment veel aant lezen en rondluisteren welke schijven ik kan steken want ik woon in belgie waar de keuring zo plezant is.
Gegroefde of geboorde schijven mag al niet of je moet ze elk jaar gaan veranderen.
Mijn kameraad heeft nu van het weekend de grotere versie gestoken maar dan de vlakke schijf en ben nu aan het wachten wat hij ervan vindt.

Ludo

Citaat van: den dis op 12-09-2010 23:37:30
ik woon in belgie waar de keuring zo plezant is.
Gegroefde of geboorde schijven mag al niet of je moet ze elk jaar gaan veranderen.

Het mag wel hoor, maar het heeft geen enkele voordelen tegenover een vlakke schijf.
Zo lang je niet te veel opvallends monteert, valt er ook niemand over...  :eusa_shhh:

walter leever

Citaat van: Ludo op 12-09-2010 23:41:52
ik woon in belgie waar de keuring zo plezant is.

Het mag wel hoor, maar het heeft geen enkele voordelen tegenover een vlakke schijf.
Zo lang je niet te veel opvallends monteert, valt er ook niemand over...  :eusa_shhh:

Nee jongen mag dus niet(ik heb ze zelf ook gehad(geboorde en gegroefde)en kon ze eraf halen(die grotere van jou ben ik wel benieuwd naar(remschijven en klauwen)als dat erdoor komt,ga ik ook voor zo'n setje. ;D

Dis,de kleur van de volans is wel apart ;),zelf heb ik ze wat donkerder laten spuiten(winterset) ;)

thuur

Citaat van: arjen850 op 12-09-2010 22:56:51
Soms is het beter bepaalde zaken(en dan helemaal remmen) als eerste aan te pakken.. Geen idee wat de staat van je blokken is, maar zelf heb ik meegemaakt dat een auto al op de plunjer aan het remmen was, en dat betekend nieuwe klauwen..
Door dit achterstallig onderhoud sneller op te pakken kun je grotere kostenposten voorkomen..
En je kunt jezelf de vraag stellen wat belangrijker is, verf op de volans of goed werkende remmen te hebben..

Je hebt volkomen gelijk maar de rem is nog niet zo versleten dat het echt heel dringend te vervangen is.
Ik ben voor de moment veel aant lezen en rondluisteren welke schijven ik kan steken want ik woon in belgie waar de keuring zo plezant is.
Mijn kameraad heeft nu van het weekend de grotere versie gestoken maar dan de vlakke schijf en ben nu aan het wachten wat hij ervan vindt.

Vwb de achterremmen: zolang het niet trilt, lekker de blokken opremmen. Onze achterremmen zijn berucht, ik adviseer bij haperende klauwen (=groefvorming in de schijf) om door te sparen en dan meteen alles te vervangen: handremschoenen, remschijven, remblokken en remklauwen. Dan weet je zeker dat je niet over een half jaar weer ligt te emmeren met die remmen.

Gr 8)

den dis

Volgens de stationchef in Geel mag je niets aan de originele opstelling veranderen dus
zal het wss dezelfde set zijn als die Bert gemonteerd heeft.
Ik ben niet helemaal zeker maar dacht 280 mm(kleine vergissing) 302mm vlakke schijven van ctf ze komen van bij et en kosten een keine 700 euro voor heel de set.
En dan maar hopen dat het niet teveel opvalt. ;D

Ludo

Citaat van: walter leever op 12-09-2010 23:49:15
(die grotere van jou ben ik wel benieuwd naar(remschijven en klauwen)als dat erdoor komt,

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40053.msg888744/topicseen.html#msg888744

Zoals ik al zei, niet opvallends...  :eusa_whistle:
;D

walter leever

Zeg jongen dan kun je toch beter de originele nemen(en meteen 302mm voor erop leggen) ;D

walter leever

Citaat van: Ludo op 12-09-2010 23:56:10
(die grotere van jou ben ik wel benieuwd naar(remschijven en klauwen)als dat erdoor komt,

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40053.msg888744/topicseen.html#msg888744

Zoals ik al zei, niet opvallends...  :eusa_whistle:
;D

Dan moeten we eens afspreken hoe we 't gaan doen(zo'n zelfde set)

gr,walter

ps,ik stuur je nog wel een berichie. ;D

den dis

Citaat van: walter leever op 12-09-2010 23:58:15
Citaat van: Ludo op 12-09-2010 23:56:10

Zoals ik al zei, niet opvallends...  :eusa_whistle:
;D

Dan moeten we eens afspreken hoe we 't gaan doen(zo'n zelfde set)

gr,walter

ps,ik stuur je nog wel een berichie. ;D
Komt helemaal goed