Welk knopje hoort hier te zitten? (C70)

Gestart door wouter1220, 20-08-2010 19:14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wout309t

En dan wordt-ie bij de cabrio dus gebruikt om de subwoofer te dimmen... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

verburgh

Citaat van: Wout309t op 26-08-2010 16:00:25
En dan wordt-ie bij de cabrio dus gebruikt om de subwoofer te dimmen... ;)
Blijkt ja, maar van de cabrio weet ik niks,.

viking_in_shorts

#17


Zal eens kijken of ik een fotootje ervan paraat heb

Heb dus geen foto van de achterbank (=ook ik zit er nooit) maar hier de bovenkant van dezelfde pagina. In het echt zie je ze niet zitten (de bank is van leer) maar daar zitten ze wel ...


verburgh

Citaat van: viking_in_shorts op 26-08-2010 16:03:46
http://i234.photobucket.com/albums/ee125/viking_in_shorts/volvo/knoppie.jpg

Zal eens kijken of ik een fotootje ervan paraat heb
Wat voor radio heb je erin dan  ??? lijk me sterk dat het dan alleen bij de cabrio erin zit.

viking_in_shorts

Citaat van: verburgh op 26-08-2010 16:05:53
Citaat van: viking_in_shorts op 26-08-2010 16:03:46
http://i234.photobucket.com/albums/ee125/viking_in_shorts/volvo/knoppie.jpg

Zal eens kijken of ik een fotootje ervan paraat heb
Wat voor radio heb je erin dan  ??? lijk me sterk dat het dan alleen bij de cabrio erin zit.

De SC 901

MEN-O

Ik heb een originele brochure van de C70, daarin word ook voor de Coupe subwoofers als extra aangeboden. Overigens heb ik in mijn MY2001, achterin alleen maar een extra stroompunt met dopje, zonder aansteker erin. Geen extra "loze" plek zegmaar.

viking_in_shorts

Citaat van: MEN-O op 26-08-2010 16:44:14
Ik heb een originele brochure van de C70, daarin word ook voor de Coupe subwoofers als extra aangeboden. Overigens heb ik in mijn MY2001, achterin alleen maar een extra stroompunt met dopje, zonder aansteker erin. Geen extra "loze" plek zegmaar.

Grappig. In mijn brochure (accessoire brochure 850 / x70 ) staat dat deze optie alleen voor de cabrio is.
Waar zitten de subwoofers dan in de coupé? Ook in de rugleuning?

viking_in_shorts

#22
Sterker nog: ik heb een "audio" brochure gevonden van Volvo waarin dit staat.
Ik denk dat het verschil zit in de term "bass box" en "Subwoofer"  (tweede plaatje)




verburgh

Citaat van: viking_in_shorts op 26-08-2010 17:07:24
Citaat van: MEN-O op 26-08-2010 16:44:14
Ik heb een originele brochure van de C70, daarin word ook voor de Coupe subwoofers als extra aangeboden. Overigens heb ik in mijn MY2001, achterin alleen maar een extra stroompunt met dopje, zonder aansteker erin. Geen extra "loze" plek zegmaar.

Grappig. In mijn brochure (accessoire brochure 850 / x70 ) staat dat deze optie alleen voor de cabrio is.
Waar zitten de subwoofers dan in de coupé? Ook in de rugleuning?
De aansluitingen zitten er wel bij de coupe  ;) alleen het is nooit in de coupe gekomen.

MEN-O

#24
Er staat wel meer in de brochure waar ik mijn wenkbrauw bij optrek, bijvoorbeeld over de meesturende achteras die erop zou zitten ?!
Overigens zit ik niet op nog meer bass te wachten, het geluid is helemaal geweldig zo, beter dan wat ik ooit zelf in elkaar heb geknutseld of standaard in een andere auto heb gehad.

jeroen74

Meesturende achteras... hadden ze het daar niet al over bij de 850? Zover ik weet hebben ze de speling in de rubbers zodanig gebruikt dat er een meestuureffect ontstaat, wat gunstig schijnt te zijn bij snelle stuuracties zoals van rijbaan wisselen enzo.

viking_in_shorts

#26
Is dat niet de beroemde "D-link achteras" ?

Trouwens - er is niet sprake van "meer bass" maar eerder nét iets meer feedback van de lage tonen waardoor het nét wat beter / voller klinkt. Vraag maar aan KIM - die heeft t vorige week nog gehoord ;)

Zijn bas-boxje in de koffer deed véél meer dan die twee woefers bij elkaar.

Zeg maar zoiets:


verburgh

Citaat van: jeroen74 op 26-08-2010 21:44:22
Meesturende achteras... hadden ze het daar niet al over bij de 850? Zover ik weet hebben ze de speling in de rubbers zodanig gebruikt dat er een meestuureffect ontstaat, wat gunstig schijnt te zijn bij snelle stuuracties zoals van rijbaan wisselen enzo.
Hebben julie gedronken ofzo  ??? het is geen nissan skyline.

verburgh

Citaat van: MEN-O op 26-08-2010 21:28:39
Er staat wel meer in de brochure waar ik mijn wenkbrauw bij optrek, bijvoorbeeld over de meesturende achteras die erop zou zitten ?!
Overigens zit ik niet op nog meer bass te wachten, het geluid is helemaal geweldig zo, beter dan wat ik ooit zelf in elkaar heb geknutseld of standaard in een andere auto heb gehad.
Die brochure wil ik ook wel eens zien.

jeroen74

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850 onder Rear suspension, Passive rear steering ;) Als ik zin heb zoek ik het patent misschien wel eens op.