verwijderen stootstrips

Gestart door HansW, 01-03-2004 13:47:51

Vorige topic - Volgende topic

HansW

er komt roestwater onder de stootstrips op de voorspatborden van mijn 95-er estate vandaan. Hoe moet ik deze strips verwijderen???? Het gaat dus niet om strips op de deuren, maar om de strips tussen het voorwiel en de voordeur.

bvd
HansW

Vogel

Ik heb ze er bij mij een keer afgetrokken (met beleid), de klemmetjes overleefde deze aktie niet  ::)
Dus als je er af wilt halen zou ik eerst die klemmetjes bestellen bij de Volvo zal de wereld niet kosten, of iemand zoeken die een betere manier weet om ze te verwijderen  ;D
Forget the rest, Volvo is the Best

HanH

Voorzichtig aan de onderkant van de strip twee brede schroevedraaiers erachter zetten, ondergever 3 cm vanaf
de uithoeken en naar voren halen. De kans dat de klemmetjes het overleven is dan het grootste, maar niet
gegarandeert.

denkweb

Oei, schroevendraaiers...!

Vogel

CiteerOei, schroevendraaiers...!

Die heb ik niet gebruikt hoor, vind ik eng  :P
Forget the rest, Volvo is the Best

s©ub@

vinnik ook; kun je beter met een koevoet doen ofzo (mensen; niet serieus nemen! dit is een grapje)

als je een doek om de punten van de schroevendraaiers heen doet beperk je al een groot deel van de "schade" en hoe breder ze zijn hoe minder kans op krassen... het beste werkt het denk ik met een plat stukje ijzer van ongeveer een cm of 4 à 5...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

BartRas

Citaat van: s©ub@ op 03-03-2004 13:22:46
vinnik ook; kun je beter met een koevoet doen ofzo (mensen; niet serieus nemen! dit is een grapje)

als je een doek om de punten van de schroevendraaiers heen doet beperk je al een groot deel van de "schade" en hoe breder ze zijn hoe minder kans op krassen... het beste werkt het denk ik met een plat stukje ijzer van ongeveer een cm of 4 à 5...

Voor dat stukje "ijzer van 4 a 5 cm", hebben ze een naam bedacht: Plamuurmes! ;D
there is no substitute for PK's

s©ub@

plamuurmes is in principe een optie; maar dan wel een botte hè? en niet zo'n scherp geval ::)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

BartRas

Citaat van: s©ub@ op 03-03-2004 15:57:12
plamuurmes is in principe een optie; maar dan wel een botte hè? en niet zo'n scherp geval ::)

Nee hehe :D  :o Want anders is het een hobbymes i.p.v. een plamuurmes ;D Deze wijsheden zijn direct afkomstig van klussen met zeikerts ::)
there is no substitute for PK's

mevita

De strips zijn heel gemakkelijk te verwijderen.
In de deur zit een klein dopje loshalen en hierachter bevind zich een schroefje.
Voorzichtig losdraaien liefst schroevendraaier magnetisch daar het schroefje in de deur kan vallen,
daarna het geheel een stukje voorruit schuiven en je kunt de stootstrip er zo uitnemen zonder de klemmetjes te beschadigen, monteren in omgekeerde volgorde.

groetjes mevita

Freakybaby

Dat zijn de strips op de deuren Mevita, het gaat hier om de kleine strips onder de zij knipperlichten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

mehn

Citaat van: Freakybaby op 23-10-2008 00:44:10
Dat zijn de strips op de deuren Mevita, het gaat hier om de kleine strips onder de zij knipperlichten.

Ging in 2004

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mevita

Juliie hebben gelijk, ik heb niet helemaal goed gelezen, dat het om  voorspatbord GING  ::).

sorry  :eusa_wall:

gr mevita

hathü

Citaat van: s©ub@ op 03-03-2004 15:57:12

Met een doekje erom, ook bij een botte, voorkomt krasjes in je lak.