K-sport 330 mm BBK

Gestart door arjenT5R, 23-08-2010 00:06:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven850

Citaat van: arjenT5R op 21-10-2010 14:45:04
zegt de man met de s70 2,5?

Wat heeft dat ermee te maken? Auto is net zo zwaar en haalt ook de 200 wel. Heb trouwens ook nog nooit iets gelezen over een concreet kortere remweg met een bbk.
XC40 T4 Recharge

Wout309t

Gaan we weer....... Tsjongejonge
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Citaat van: Sven850 op 21-10-2010 17:26:46
Citaat van: arjenT5R op 21-10-2010 14:45:04
zegt de man met de s70 2,5?

Wat heeft dat ermee te maken? Auto is net zo zwaar en haalt ook de 200 wel. Heb trouwens ook nog nooit iets gelezen over een concreet kortere remweg met een bbk.

Heel bot gezegd (voor de beeldvorming), kan je met een 2.5 bv 2x hard remmen van 200 naar 0 in 5 minuten.
Een T-5(R) doet dat in diezelfde tijd 5x.  ;D  :P
De remmen van een 2.5 zijn dus weer afgekoeld voordat je opnieuw 200 op de klok hebt staan.
Die van de T-5(R) krijgen de kans om af te koelen dus niet.

Als je je remmen intensief in een korte tijdsspanne gebruikt, ga je dus anders praten over het standaard remsysteem.
Over kortere remweg is vaker (negatief) gesproken.
Het uithoudingsvermogen, ligt wel degelijk véle malen hoger dan het standaard systeem.

Sven850

Citaat van: Ludo op 21-10-2010 18:00:24
Citaat van: Sven850 op 21-10-2010 17:26:46
Citaat van: arjenT5R op 21-10-2010 14:45:04
zegt de man met de s70 2,5?

Wat heeft dat ermee te maken? Auto is net zo zwaar en haalt ook de 200 wel. Heb trouwens ook nog nooit iets gelezen over een concreet kortere remweg met een bbk.

Heel bot gezegd (voor de beeldvorming), kan je met een 2.5 bv 2x hard remmen van 200 naar 0 in 5 minuten.
Een T-5(R) doet dat in diezelfde tijd 5x.  ;D  :P
De remmen van een 2.5 zijn dus weer afgekoeld voordat je opnieuw 200 op de klok hebt staan.
Die van de T-5(R) krijgen de kans om af te koelen dus niet.

Als je je remmen intensief in een korte tijdsspanne gebruikt, ga je dus anders praten over het standaard remsysteem.
Over kortere remweg is vaker (negatief) gesproken.
Het uithoudingsvermogen, ligt wel degelijk véle malen hoger dan het standaard systeem.


Ja dat snap ik wel, heb er ook wel beeld bij dat als je op een circuit rijdt je er baat bij hebt. Vind de opmerking alleen een beetje raar en denk dat als je constant zo hard remt op de weg dat de standaard remmen de hitte niet meer aankunnen dat je rijstijl misschien een beetje gevaarlijk is voor jezelf en de medeweggebruikers.
XC40 T4 Recharge

Ludo

Dat gebeurt vaker dan je denkt hoor.
Associaal of niet, laten we even in het midden.  :eusa_shhh:
Als we op de linkerbaan rijden, voelen we ons heer en meester...  ;D

Sven850

Citaat van: Ludo op 21-10-2010 18:08:45
Dat gebeurt vaker dan je denkt hoor.
Associaal of niet, laten we even in het midden.  :eusa_shhh:
Als we op de linkerbaan rijden, voelen we ons heer en meester...  ;D

Het is ook geen aanval of ruzie zoeken hoor :) Zie er zelf alleen niet zo de noodzaak van, maar dat komt misschien omdat ik zelf met een 2 litertje rond rij dan ;D
XC40 T4 Recharge

nickk.

De remmen voldoen prima, zoals Ludo al zegt, bij normaal gebruik. Ik ben van standaard 302 naar voor- en achter BBK gegaan. De remweg is denk ik geen steek veranderd en misschien zelfs nog wel langer geworden. Dit omdat je redelijk snel in je ABS trapt. Echter als je zo af en toe met een stevig vaartje over de snelweg kachelt (wat je doet, anders koop je geen T-5/R), is het fijn als je remmen het blijven doen, in plaats van een sponzig pedaal en niet werkende remmen.

arjenT5R

Ehm ja ik rem mijn 280mm schijfjes 3 maal daags blauw en de mevius blokjes gaan nog geen jaar mee
asociaal of niet het voldoet gewoon niet  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

850rule

Helemaal mee eens Arjen! Het voldoet gewoon niet, ik heb ook maar een 2.5 20V maar als ik 1 x flink moet remmen van 160 naar 100 dan voel je (of eigenlijk voel je dan helemaal niets meer zo sponzig is het pedaal dan al :P) dat het dan al te warm is.


pwaes

Ik heb zelf een 10v met orig. 302mm van Volvo en heb laatst ook gereden in de V70r van een kennis van mij in Duitsland. Remmerij is bij deze auto's dus hetzelfde, maar bij mijn 10v lukt het allemaal nog wel, maar als je van boven de 200 eens goed in de ankers moet met die R, loopt het nog net niet dun door mn broek heen  :-X 8)
Ik kan me een BBK dus goed voorstellen.

MarkoC70T5

Ik rij zelf ook rond met een BBK en ben er erg tevrede over. Zeker als je veel heb lopen stampen voelt het nog steeds goed aan.
Zou als de standaard remmen er zo uit zien niet meer durven stampen.

De BBK kon na het maken van de foto nog prima zijn werk doen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

M a r c

Hele mooie foto overigens  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Tim N

Is dat weer een andere BBK, CTF oid?

M a r c

Ja, die hadden wij al op de markt voordat K-Sport, D2 en XYZ kwamen kijken  ;)  CTF is Italiaans. Heb deze ook op de racer zitten als 330mm/4-pot. Voldoet ook prima maar is wel duurder dan bijvoorbeeld XYZ.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: Tim N op 26-10-2010 19:06:45
Is dat weer een andere BBK, CTF oid?

zijn er meerdere hier op het forum die er mee rijden, kijk maar eens op het lijstje  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*