Subonno - 850 GLT

Gestart door Subonno, 25-08-2010 13:44:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lampje

Hoeveel km per jaar ga je rijden in de auto?

1:11 op RON95 vs 1:10 op LPG maakt nogal een verschil in de kosten.

De LPG-tanks op die bouwjaren van ons zijn al afgeschreven tot nul en her en der vindt je nog wel eens een verdwaalde LPi.

Maar goed, dan moet je wel wat km's maken natuurlijk. Misschien zelfs jouw eigen Subaru doorschuiven naar je vriendin?

Ik reed zelf overigens een Subaru Forrester S-turbo, heerlijke wagen, zou 'm zo wéér leasen, maar dan met Pro-drive chipset :eusa_boohoo:

Subonno

#16
Momenteel ben ik het nog even allemaal aan het berekenen.

1e auto:
Die blauwe Subaru Legacy staat stil in de garage soms meer dan een maand.
Auto heeft sperdiff achter is verlaagd en relatief stijf en er zit geen interieur meer in.
Die auto gaat niet weg. Wordt wel vaak gebruikt in de winter :-)
Mijn vriendin wil er niet in rijden ook niet ivm 3 puntsgordels etc.

Goede gordelbevestiging zit er nu wel in loopt recht naar achteren  ;)

De 2e auto bij ons wordt zeg maar 7 dagen per week gebruikt.
Dit was dus afgelopen jaar een Subaru Vivio voor omgerekend 22.000 km per jaar.
Daarvoor een Subaru Justy, daarvoor een Subaru Impreza.

Waar ligt zo'n beetje het omslagpunt bij een oude Volvo ?

Bouke

We hadden al gePBeet maar uh welkom Onno ;D

Bouke

henry classic v70

Omslagpunt bij een G3 installatie ligt tussen de 7000-8000 km/jr (als er al G3 inzit natuurlijk)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Subonno

#19
Wat is wijsheid jongens?

Ik heb vorige week de auto van Bouke gezien, GLT 285K erg mooi heb ik een goede indruk van !!

Vandaag een 850 GLE bekeken met alter 2 bumpers en 5 gaats wielen.
Heeft 238K op de teller en volle onderhoudshistorie, recent distributie en waterpomp.
Ik hoorde geen klepstoters of injectortik, echt een zijdezachte motor.

Wel kwamen er rook pluimpjes uit de olievuldop bij warme motor?
En rond de peilstok was het nattig,
Is dat een teken?
Olieverbruik was 2 liter in een jaar met 10K per jaar.
Carterventilatie heeft ie nooit van gehoord en stond ook niet op de rekeningen  ;)


Nu komt het, bij normaal rijden voelen ze precies even snel die 850's
Lastige keuze.

)()()sT

Ik heb voor een kennis ook wat interesse getoond voor die van Bouke, hele nette wagen.
Bouke zit al een hele tijd hier op het forum en dat zou bij mij wel een plusje zijn.

Sbv

Ik sluit me bij Joost aan, daarnaast is het nog eens een GLT ipv GLE

UserID6342


Bouke

Hij heeft toch voor de GLT Gekozen :eusa_dance: :eusa_dance: , Veel plezier er mee en ik zal je vast nog wel een keer op een meeting tegenkomen met mijn GLT ;D

Subonno

Klopt, even afspreken voor overdracht van mijn kant en jouw kant!

Ik ga de meneer van de GLE zo even teleurstellen,


Jack v

goedde keus en succes ermee.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Hahaha, en Dirkie was net te laat ;D  Bied je net een mooie Estate aan ;D.  Maar je hebt een goede keuze gemaakt !  Veel plezier er vast mee.

Subonno

Ik verheug me er nu al op om volgende week elke dag naar het werk op en neer te rijden met de 850!!
Het lawaaierige koekblikje (vivio) verruilen voor een tank.

Bouke

Citaat van: Subonno op 21-09-2010 22:25:59
Ik verheug me er nu al op om volgende week elke dag naar het werk op en neer te rijden met de 850!!
Het lawaaierige koekblikje (vivio) verruilen voor een tank.
Tank ??? ga je mond spoelen ;D

Subonno

Hij staat alweer in de garage,

De 850 GLT van Bouke is hiermee officieel van mij!

Echt een mooie fijne reisauto met een ruim vermogen!

Heb me nog verbaasd over het alarm en de afstandbediening,
Mijn eerste auto waarvan de deuren op afstand van slot af kunnen. :-)

Binnenkort foto's!