Subonno - 850 GLT

Gestart door Subonno, 25-08-2010 13:44:49

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Mooi! Die oudjes rijden ook lekker hè!
Onze alter 1 855 reed ook zo heerlijk en stil.

Subonno

Ik heb 1 brandend lampje aan boord, driehoek groen met zwart dingetje erin.

Ik heb OBD 1 uitgelezen:
Alter 1 20V

A2 : 1-2-3
A3 : 4-4-4 en 3-1-2
A6 : 1-3-1 en 3-1-4 en 1-2-3
A7 : 1-2-2 en 2-3-1 en 1-1-3

Er lijkt maar 1 code actueel omdat er maar 1 lampje brand in het dashboard.
En dat is code 1-2-3 op A2.

Wat zijn al die andere codes dan? Oude codes?

Als de auto koud is en ik zet m op contact slaat nu gelijk de aanjager aan en die blijft een minuut of 2 doordraaien als de auto op slot is.

Sven850

Groen driehoekje met een zwart dingetje is denk ik het lambda lampje. Foutcodes staan op het forum wel ergens. (Zoekfunctie gaat niet zo best vanaf de iphone waar ik nu op typ :) )
XC40 T4 Recharge

Subonno

A2 code 1-2-3 = Koelvloeistoftemperatuursensor

Ik kan nergens op het forum vinden welke lampjes allemaal aan moeten wanneer het contact aan is.
Straks is er een lampje stuk waar veel foutcodes achter zitten ??

UserID6342

Het enigste lampje waar codes achterzitten is het lambdalampje,, het ABS / Tracs lampje en je servicelampje.  Als een van deze 3 gaat branden is het of tijd voor een beurt of er is een code opgeslagen.

reset het obd maar eerst, op de goede manier (het lampje waar over gesproken word tijdens het resetten is het rode lampje op de obd unit en geen vd lampjes op het dashboard).

Subonno

Ik heb nog een puntje wat gefixed moet worden, de auto trekt naar links bij het remmen. Met name voelbaar bij 80km en hogere snelheden. Je dient echt het stuur een stukje naar rechts te doen om de auto recht te laten remmen anders zit je in no-time in de middenberm. Dus als je net het rempedaal aanraakt trekt de auto al naar links.

Ik weet dat Bouke de rechter draagarm heeft laten vervangen en de remschijven en blokken rondom in 2009.

Zou het kunnen dat de linker draagarm door speling dit veroorzaakt ?
Remvertraging is verder dik in orde mits je tegenstuurt.

Subonno

Net even een testje in de pauze gedaan,

Als ik het stuur loslaat en ik rem bij 80 km per uur draait het stuur automatisch een klein stukje naar rechts en remt de auto recht!! Dus alleen wanneer je stuur vast hebt trekt de auto naar links wat je moet corrigeren.

Zo'n beetje van, "Doctor doctor it hurts when I do this,,, well then just don't do it!!!"

Subonno

Citaat van: Dirk342 op 28-09-2010 07:28:37
Het enigste lampje waar codes achterzitten is het lambdalampje,, het ABS / Tracs lampje en je servicelampje.  Als een van deze 3 gaat branden is het of tijd voor een beurt of er is een code opgeslagen.

reset het obd maar eerst, op de goede manier (het lampje waar over gesproken word tijdens het resetten is het rode lampje op de obd unit en geen vd lampjes op het dashboard).
Deze lampjes doen het,
Links:

Rechts:

Na het starten:

UserID6342

Na het starten rechts is je motormanagement lampje, er zal dus een storing zijn opgeslagen.  Maar je lampjes op het dash branden geheel juist !

Subonno

Ok thanks, als ik A2 uitlees heb ik dus code 1-2-3
Die ga ik gewoon vervangen de koelvloeistoftemperatuur sensor.
Kost 37.15 in de BTW.

Sven850

Citaat van: Subonno op 28-09-2010 13:10:02
Net even een testje in de pauze gedaan,

Als ik het stuur loslaat en ik rem bij 80 km per uur draait het stuur automatisch een klein stukje naar rechts en remt de auto recht!! Dus alleen wanneer je stuur vast hebt trekt de auto naar links wat je moet corrigeren.

Zo'n beetje van, "Doctor doctor it hurts when I do this,,, well then just don't do it!!!"

Ik zou toch maar even langs een uitlijn bedrijf gaan want dat is niet goed natuurlijk.
XC40 T4 Recharge

Emiel

Het is dus gelukt Onno. Gefeliciteerd!

Als je die sensor vervangen hebt dan is het heel goed mogelijk dat je fan zich ook weer normaal gaat gedragen.

Subonno

Ik vanmiddag uit werk iets speciaals,

Ik reed 120 en toen viel de temperatuurmeter naar beneden en toen ik de koppeling indrukte bleef de auto 3700 toeren draaien.
Toen ik stopte op een parkeerplaats deed de meter het weer bij terugschakelen naar z'n 2, en toerental = normaal. Dus voordat ik stilstond deed alles het weer.
Thuis codes uitgelezen op A2 - 1-2-3 en 5-2-2 ??
Raar, snel die sensor maar fixen...
Heb m nu gereset en ik zie op A2 1-1-1 geen fouten.
Morgen naar het werk rijden en dan zie ik het lampje wel oplichten.

Subonno

Jemig, net alles gereset alleen foutcode A7 1-2-2 wil niet uit het geheugen.
Ik heb nu op A2 en A6 foutcode 1-2-3 en op A7 1-2-2

Testritje van vanavond was heel beroerd, auto maakt soms 3500 toeren stationair zonder het gas aan te raken en ook viel ie uit voor het stoplicht.

Ik ga morgen wel met de Subaru naar het werk.
Ben bang dat de Volvo ermee stopt onderweg.

Ludo