Watertilt

Gestart door Lampje, 26-08-2010 10:25:06

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Mijn trouwe roffel heeft, waarschijnlijk net als die van jullie, tot aan de ventieltjes in het water gestaan.

Vanochtend direct starten, as usual.

Maar 500 m verderop ging ineens de hele klokkenwinkel aan maar de motor bleef gelukkig draaien. Ik meende ook te voelen dat de stuurbekrachtiging uitviel / zwaarder werd. Maar even aan de kant en contact uit.

Toen boel weer gestart, geen foutmeldingen dus met de kids doorgereden naar school. Onderweg hoorde ik een snaartje piepen en weer de hele klokkenwinkel aan.

Multiriem en distributieriem zijn 20.000 km vervangen door orgineel Volvo-spul.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

mehn

Slippende multiriem, gebeurt bij mij ook wel vaker.
Volvo heeft daar iets op bedacht dat dit probleem vermindert. Aan de bijrijderskant zit er een extra kunststof lipje onder aan de kunststof wielkuip. Die klemt tussen de wielkuip en het subframe.
Sinds mijn automaatrevisie is dat lipje verdwenen en heb ik er ook last van.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joeri

Grappig, had ook al eens getracht deze info naar boven te krijgen, was niet gelukt  :-\ Dat lipje, is daar een foto of partnr van? Dan kan ik dit probleem ook eindelijk eens oplossen.  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Ludo

Citaat van: Joeri op 26-08-2010 10:45:52
Grappig, had ook al eens getracht deze info naar boven te krijgen, was niet gelukt  :-\

Dit probleem was toch bekend, als je door diepere plassen rijd.
Volgende keer beter zoeken dan maar?.  ;D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,5770.0.html

Joeri

Die Ludo heh  :D Ik wist het probleem en de oplossing al hoor, dat zoeken lukte me vaak best aardig. Maar ook in dat topic verschijnen geen foto's of partnummers, vandaar mijn vraag.  8)

mehn

XC60 D4 AWD:

Joeri

Citaat van: mehn op 26-08-2010 17:08:34
9154415

denk ik
Dat zou em kunnen zijn, thanks. Heet een "Seal" in Vadis. Maar ik wordt niet echt wijs uit het plaatje  :eusa_doh: 

haasje

Zoek eens op vrije tekst ipv onderdeelnummer. bij mij komen er 2 resultaten uit, bij de eerste zie je een betere afbeelding

mehn

XC60 D4 AWD:

Joeri

T5turbo

Kleine opgraving,maar misschien nuttig voor een ander.

Ook ik heb vaak last van een piepende riem bij regenachtig/nat weer.
Riem ect al vervangen,maar dat heeft niet geholpen.

Toen maar deze upgrade aangeschaft bij de dealer.Was 10 euro.
Ze hadden geen idee waar ik het over had en het was ook nog nooit eerder besteld.Gelukkig had ik het OEM nummer via het forum en was het 3 dagen later in huis.  :eusa_whistle:

Er zit wel degelijk een aardige open ruimte waar makkelijk water bij de riem kan komen.  ::)

Het zat er letterlijk binnen 5sec op en nu hopen dat het heeft geholpen.Voorlopig schijnt heerlijk het zonnetje.  ;D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

animalT5R

Wielkast in de pastidip zetten?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

T5turbo

Pastidip  ???

Echt nog nooit van gehoord,maar het moet nu goed zijn.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Lampje

Ik schaam me dood; heb zelf dit draadje gestart en geen ene f*** met het advies gedaan!

Nu, ruim 1 jaar later, treedt hetzelfde euvel op. En ik stel precies dezelfde vraag. Ga maar eens opzoek naar wat anti-Alzheimer-pilletjes :eusa_wall:

Misha

Citaat van: Lampje op 25-10-2011 21:27:48
Ik schaam me dood; heb zelf dit draadje gestart en geen ene f*** met het advies gedaan!

Nu, ruim 1 jaar later, treedt hetzelfde euvel op. En ik stel precies dezelfde vraag. Ga maar eens opzoek naar wat anti-Alzheimer-pilletjes :eusa_wall:
Dat vergeet je toch. :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het