Klepsteelrubbers en olieverbruik

Gestart door Ludo, 01-09-2010 09:06:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rijns_t5r

#180
das ook  listig dan ludo, ff een rekensommetje oude peilstok 5.3 liter olie in het blok+koeler,bij minimum peil dus nog een goede 4.3 liter over
bij nieuwe peilstok 4.5 liter +koeler,bij minimum peil dus nog maar 3.5 liter,vind dat er weinig hoor,volgens mij zit je dan net op het randje dat je in  bochten je oliedruk verliest  met alle gevolgen van dien.
ging dan mooi voor de oude peilstok,dan maar 1peilstok van de sloop.

robert
Citaat van: Ludo op 01-10-2010 13:49:40
De 'nieuwe' peilstok is ook anders van lengte.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24296.0.html

Of ik de originele heb betwijfel ik, bij olie verversen (incl filter) kan er maar 4.5 liter in, dan staat het peil bijna op maximum.
Normaal hoort er 5.3 liter in te gaan.
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

jrkalf

Je hebt toch dezelfde stok als ik. Bij 4,5L zit je idd vol op de max streep
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ludo

Citaat van: Rijns_t5r op 01-10-2010 14:00:35
ging dan mooi voor de oude peilstok,

3528064 = de oude peilstok.  ;)

Trouwens, vanmorgen staat het peil op nr 5, 22km naar m'n werk gereden, en daarnet voor vertrek naar huis, peilstok droog.  ???  :eusa_wall:

jrkalf

Ehm, voornde kijkers thuis: van de cijfers 3528064 zit de 3 bij de max streep en de 4 zit bij de min streep. Ik moet zeggen dat ik de mijne nooit voorbij de 8 vul. Meestal tussen de 8 en 0 in. Dus van 5 naar droge peilstok is kunstig..

Heb je anders dan normaal gereden? Veel optrekken/remmen ivm files en/of stoplichten? Ik merkte dat ik een rustig stukje Den Haag -> Lauwersoog ook zonder olieverlies had afgelegd, maar hier heb ik een paar keer even voet flink op het pedaal om door te trekken om op een N-weg wat wagens in te halen en ik stond direct na dat ritje ook met een peil onder de min-streep. Toen ik de auto stil zette rook het ook een beetje naar de verbrande/warme motorolie. Komt dit rijgedrag en de ervaring je bekent voor?

Ik vraag dit uiteraard omdat ik zelf het probleem ook nog niet opgelost heb en even wil matchen of het bij jouw ook zo ongeveer hetzelfde wordt ervaren.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

arjenT5R

toch wel een lastig fenomeen dit, bij mij gaat het zelfs met lekkage enzo gewoon geleidelijk naar beneden.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Rijns_t5r

ligt het niet aan je werk ludo ;D ???
Citaat van: Ludo op 01-10-2010 16:10:45
Citaat van: Rijns_t5r op 01-10-2010 14:00:35
ging dan mooi voor de oude peilstok,

3528064 = de oude peilstok.  ;)

Trouwens, vanmorgen staat het peil op nr 5, 22km naar m'n werk gereden, en daarnet voor vertrek naar huis, peilstok droog.  ???  :eusa_wall:

WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Ludo

Citaat van: jrkalf op 01-10-2010 17:04:38
Ehm, voornde kijkers thuis: van de cijfers 3528064 zit de 3 bij de max streep en de 4 zit bij de min streep. Ik moet zeggen dat ik de mijne nooit voorbij de 8 vul. Meestal tussen de 8 en 0 in. Dus van 5 naar droge peilstok is kunstig..

Krijg nou wat.  ;D
Je deed me wel erg twijfelen, de peilstok zowat 3 jaar lang dagelijks bekeken.
Maar het cijfer 3 zit toch écht bij het min streepje.
Ik heb ook nog een nieuwe peilstok, en inderdaad, daar staat de nummer andersom erop, de 3 dus bij het max streepje.
Jij hebt dus de lange peilstok.

Robert, ik vraag al verschillende jaren voor pensioen, maar word iedere keer afgewezen.  :eusa_doh:

Ludo

Citaat van: jrkalf op 01-10-2010 17:04:38
Heb je anders dan normaal gereden?

Nee grotendeels hetzelfde.
Dat gaat dan van rustig bij druk verkeer, tot maximaal als de baan open is... hetzelfde als altijd.

LPGLE

Uit een ander topic deze foto geleend .
Misschien dat zich dan iemand kan voorstellen wat er met "sticky-rings" ( klevende zuigerveren) wordt bedoeld  :eusa_think:

Wout309t

Ik vind dit wel erg zwart hoor.. Geen normale situatie in elk geval.
2011 V70 2.0T R-Design MT

jrkalf

Misschien even handig om z'n topic erbij te linken.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29403.msg911636.html#msg911636

Ik heb vandaag ook een endoscopie in het motorblok, ik ben benieuwd wat het op gaat leveren. Ik vrees het ergste.

btw, Joris (de eigenaar van deze zuiger) is veelvuldig op de webchat te vinden.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

arjenT5R

Ja bij de auto van deze zuiger was al sprake van behoorlijk olie verbruik
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: LPGLE op 13-10-2010 13:58:45
Uit een ander topic deze foto geleend .
Misschien dat zich dan iemand kan voorstellen wat er met "sticky-rings" ( klevende zuigerveren) wordt bedoeld  :eusa_think:
http://farm5.static.flickr.com/4068/5077986518_58bb65d26e.jpg

Zo krijg je er inderdaad een beter beeld van.
Anderzijds bevestigd het ook, de argwaan tegen alle produktjes die beloven een motor te kunnen reinigen.  :eusa_doh:

jrs2k3

Hallo! :)

Olie verbruik was per week wel een litertje of 2 op het laatst. Deze zuiger was inderdaad helemaal aan zijn grootje en bij de andere zuiger zat de zuigerveer vast. De oorzaak weten we nog niet exact, maar de meeste zeggen dat hij een te arm mengsel heeft gehad

jrs2k3



Op deze foto kan je zien dat de linker zuiger op het plaatje ook vettig is onder de zuigerveer en de rechtse heeft dat niet. Deze zuigerveer is dus vast komen te zitten en kan dus niet meer ronddraaien.