Zijn er standaard 'setjes' voor het vervangen van vacuumslangen?

Gestart door t_w, 03-09-2010 16:06:49

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Zoals de titel al aangeeft:

Zijn er 'standaard setjes' te koop waarmee je alle (of de meeste) vacuum slangen mee vervangt?

Thijs

t_w

Die siliconen slangen zullen wel wat langer mee gaan dan de 'standaard'?

Maar wat betreft de 'knietjes', die moet je gewoon blijvend bij de Volvo Dealer weghalen?

Hans Duiven

Citaat van: t_w op 03-09-2010 20:20:40
Die siliconen slangen zullen wel wat langer mee gaan dan de 'standaard'?

Maar wat betreft de 'knietjes', die moet je gewoon blijvend bij de Volvo Dealer weghalen?

Ja en nee

V70geRwin

meeste red je wel met inwendig 3mm slang dan heb je gelijk je setje  ;)

francois

)()()sT

Ik heb nu nog een rol 4 mm. inwendig liggen. Op sommige plekken vind ik 3 mm. net wat krapjes.

Wout309t

Gewoon zo'n rol kopen van 4 mm en slang voor slang vervangen. Kost geen drol, zo'n speciale set is onzin. Knietjes niet nodig.
Alleen dat ene pijpje op je spruitstuk is wat groter en moet je even pielen bij het er overheen schuiven.
2011 V70 2.0T R-Design MT

t_w

Citaat van: Wout309t op 04-09-2010 11:23:19
Gewoon zo'n rol kopen van 4 mm en slang voor slang vervangen. Kost geen drol, zo'n speciale set is onzin. Knietjes niet nodig.
Alleen dat ene pijpje op je spruitstuk is wat groter en moet je even pielen bij het er overheen schuiven.

Da's duidelijk, thanks ;)

)()()sT

Ik heb in mijn V70R ook een dikke slang lopen vanaf het spruitstuk naar twee terugslagklepjes. Deze loopt rechts langs het blok en komt uit op de slang tussen het luchtfilter en de turbo. Hiervoor heb ik een metertje 8 mm. besteld.

Ik heb ze laatst hier besteld.