Plaatsing originele versterker onder bijrijdersstoel nu met foto's

Gestart door Geert-Jan, 10-09-2010 14:05:58

Vorige topic - Volgende topic

Geert-Jan

Wie heeft er een duidelijke uitleg of foto van de plaats waar de volvo versterker bevestigd wordt onder de bijrijders stoel?

Ik heb het plaatje van Vadis maar waar zitten de bouten vast?
Heb zelf al onder de stoel gekeken maar zie alleen de bouten van de stoel zitten en kan me niet voorstellen dat de versterker daar tussen moet, ook gezien de gaten in de beugel.
Zitten ze verstopt onder de vloerbedekking? :eusa_think:

Alvast hartelijk dank.

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

blauweroffel

Ik  heb onlangs een versterker voor een SC805 geinstalleerd, maar dat was achter de radio, op de cardantunnel. (incl originele beugel)
En er zijn ook versterkers die onder de passagiersstoel worden gemonteerd...
Toevallig heb ik een versterker voor deHU1205 gescoord en die komt uit een V40. Gekregen inclusief beugel.
Deze moet onder de stoel en ik heb geen idee of dit dus zomaar past in een v70

Ik volg dit topic dus ook maar even... :D

groet

BR

Geert-Jan

Dit is het plaatje uit Vadis

De versterker die ik heb is deze in de 4 x 50 watt uitvoering.

Volgens plaatje net achter de dwarsbalk onder de stoel? geen gaten gevonden of moet de vloerbedekking dan echt los?

)()()sT

Ik loop ff naar buiten.... kijken of ik een duidelijke foto kan maken met de aaifoon.

Edit: dat is de donker... en er ligt teveel troep in mijn auto  ;D

Geert-Jan

Citaat van: )()()sT op 10-09-2010 14:29:38
Ik loop ff naar buiten.... kijken of ik een duidelijke foto kan maken met de aaifoon.

Edit: dat is de donker... en er ligt teveel troep in mijn auto  ;D
Ah die troep letten wij toch niet op ;D

Geert-Jan

thuur

Jawel, ik heb hele duidelijke foto's gepost een tijd terug.

Waar weet ik ook niet meer 8)

Gr ;D

UserID6342

Vloerbedekking even loshalen, kun je in ieder geval zien of er gaten zitten voor de versterker.  In het uiterste geval boormachine erbij en even zelf een paar kleine gaatjes boren, maar volgens mij is dat absoluut niet nodig.  Wel eerst de gehele stoel eruit halen, niet zo gaan zitten mutsen eronder.

Geert-Jan

Citaat van: thuur op 10-09-2010 21:51:04
Jawel, ik heb hele duidelijke foto's gepost een tijd terug.

Waar weet ik ook niet meer 8)

Gr ;D
Citaat van: Dirk342 op 10-09-2010 22:01:11
Vloerbedekking even loshalen, kun je in ieder geval zien of er gaten zitten voor de versterker.  In het uiterste geval boormachine erbij en even zelf een paar kleine gaatjes boren, maar volgens mij is dat absoluut niet nodig.  Wel eerst de gehele stoel eruit halen, niet zo gaan zitten mutsen eronder.
Mmm, morgen maar eens onder de bekleding kijken dan.
Vandaag was het te nat buiten. :eusa_wall:

Dus best om eerst de stoel te demonteren? :eusa_think:

Zal wel het makkelijkste zijn, moet ook de kabel via de middenconsole naar de radio erin bouwen dus.
En effe foto's maken van het een en ander voor een volgende keer dat iemand het vraagt ;D

ps. Thuur ik heb inmiddels ook een sc-900 (werkend op de kop getikt) :eusa_dance:

Sbv

Als het goed is zitten er 2 gaten waar je de versterker zo kan monteren. 2 bouten en vast.
Kabel trekken is ook niet zoveel werk, echter moet de passagiersstoel wel helemaal los of nog beter even helemaal uit de auto. (Denk aan je SIPS !)

HanV70

Bij de V70 zit de versterker op een bracket aan de passagiersstoel, bedrading voor zover ik weet  zit er al, stoel hoeft niet los gemaakt.
Als je onder de stoel kijkt, van de voor naar achter, dan moet je de loze aansluitstekkers en de bracket zo zien zitten.

Sbv

Citaat van: HanV70 op 11-09-2010 10:31:41
Bij de V70 zit de versterker op een bracket aan de passagiersstoel, bedrading voor zover ik weet  zit er al, stoel hoeft niet los gemaakt.
Als je onder de stoel kijkt, van de voor naar achter, dan moet je de loze aansluitstekkers en de bracket zo zien zitten.
Bij mij dus niet.

Kijk maar naar het plaatje en dan naar onderdeel 2.

Geert-Jan

Helaas gisteren geen beugel tegen gekomen onder of aan de pas.stoel.

Wel wat anders.... een meerijder heeft vermoedelijk zijn drinken onder de stoel laten lopen :eusa_wall:... viese roodkleurige plakkerige plek.

Dus straks gaat de stoel eruit dan kan ik gelijk beter kijken waar de versterker moet zitten en de troep schoonmaken  :eusa_silenced:

En als ik het niet vergeet foto's maken.

Geert-Jan

Goed daar gaan we dan.

Eerst heb ik de bouten van de stoel een beetje los gedraaid.
Omdat het een elektrisch verstelbare versie is heb ik dit gedaan voordat ik de accupool los genomen heb.

Demonteren van de bijrijdersstoel.

Uiteraard niet vergeten de sensor voor de airbag te beveiligen.

En de stekers onder de stoel los te halen.

Nadat de stoel verwijderd is kan je goed zien dat volvo hier al rekening heeft gehouden met het plaatsen van de versterker.

Bekleding even opzij en jawel hoor de schroefgaten zitten er keurig, zelfs de vloerbekleding is al voorbereid voor montage.

Ook met de doorvoer voor deze kabel is rekening gehouden.
Kabel op zijn plaats.

Aansluiten.

Versterker plaatsen.

Stoel weer terug en daar zit hij dan.

Uiteraard eerst getest of alles werkte en jawel hoor wat een sound ;D

De rode vlek in de bekleding blijkt er al te zitten van de vorige eigenaar :eusa_silenced:
Die man is een Italiaanse wijnboer en mogenlijk heeft er een wijnfles gelekt.
Het spul was behoorlijk ingedikt en er dus ook niet geheel meer uit te krijgen. :eusa_wall:

Gr. Geert-Jan

francois