Bijzondere foto's

Gestart door Ben, 15-09-2010 07:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Ik herhaal: De grafische interface en muisbediening.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ben

Citaat van: Marc O. op 06-10-2011 21:44:21
Ik herhaal: De grafische interface en muisbediening.
Doe door Xerox bedacht zijn.
Maar die wisten niet wat ze er practisch mee moesten en lieten het aan Jobs zien.
Die zag het wel.

wil2

Citaat van: Turbo-Geek op 06-10-2011 21:41:38
Welke innovatie op PC gebied dan ?

Door met een pc te komen die het recht uit de doos meteen doet. Niet eerst programma's opzetten etc. En die het vervolgens, zonder onderhoud of regelmatig opschonen  gewoon blijft doen. En nee mij gaat het niet om imago of moderne gimmicks (bewijs: ik rijd v70classic  ;D), maar wel om een apparaat dat het gewoon doet en blijft doen.
Sorry, maar voor mij is een pc niet meer dan een koelkast of tv. Ding hoort het gewoon te doen. En helaas kan ik uit ervaring zeggen dat dat met dat andere besturingssysteem niet zo is. Werk in logistiek, en ben blij dat onze vrachtauto's niet gemaakt zijn door windows.

Klopt dat maar een kleine groep mac's heeft, en de meerderheid met windows werkt. Maar dat wil niet zeggen dat iets beter is. Of is de Toyota Corolla ook de beste auto, omdat dit de meest verkochte is?

Overigens is in een deel van markt Mac wel de grootste, drukkerswereld, reclame en fotografie. Daar zie je dan weer nauwelijks een ander systeem.


Turbo-Geek

#2193
Citaat van: Ben op 06-10-2011 21:48:52
Citaat van: Marc O. op 06-10-2011 21:44:21
Ik herhaal: De grafische interface en muisbediening.
Doe door Xerox bedacht zijn.
Maar die wisten niet wat ze er practisch mee moesten en lieten het aan Jobs zien.
Die zag het wel.

Precies ! En bracht Apple het op de markt zodat de gewone man er wat mee kon doen en vooral kon betalen ??  NEE, dat is destijds alleen Atari en Commodore Amiga gelukt.

Lees je eens in wat en wanneer men het 1 en ander op de markt bracht en wat men kon op die momenten.

http://apple2history.org/appendix/ahb/ahb4/

Je zult zien dat anno 1987 met name de Amiga rondjes om de Apple heen liep, en niet alleen op grafisch gebied en dat voor een fractie van de prijs.  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

grijzev70tdi

Citaat van: wil2 op 06-10-2011 21:56:20
Citaat van: Turbo-Geek op 06-10-2011 21:41:38
Welke innovatie op PC gebied dan ?



Overigens is in een deel van markt Mac wel de grootste, drukkerswereld, reclame en fotografie. Daar zie je dan weer nauwelijks een ander systeem.



In de auto wereld, lees garages/dealers heb ik nog nooit iets van apple zien staan. Puur omdat de software daar niet op werkt.

Windows is niet het super snel, en zeker niet zo snel als Mac. Maar heb toch liever windows. Werkt voor mij veel makkelijker
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Daf46

Citaat van: Turbo-Geek op 06-10-2011 20:40:21
Citaat van: Daf46 op 06-10-2011 10:53:58
Citaat van: Joris_Scholte op 06-10-2011 10:25:01
Misschien zie ik het niet, maar wat is er zo bijzonder aan deze foto? ??? Ja, die meneer is dood, dat weet ik ook.
Laten we het zo zeggen, die meneer is inderdaad dood, en of je nu houdt van Apple producten of niet, hij heeft een belangrijke stempel gedrukt op de evolutie van de 'persoonlijke computer' zoals wij die nu kennen (dit zowel ten goede als ten kwade zo je wil).

Uiteraard is die foto als foto niet bijzonder, maar binnen 'klein historisch perspectief' voor mij wel bijzonder ja. En uiteraard mag u daar anders over denken. Begrijp me ook niet verkeerd, ik vind zijn dood ook niet erger of belangrijker dan van gelijk wie anders.

Moest Bill het loodje leggen, wat voor mij niet meteen hoeft, en Microsoft zet z'n foto op de voorpagina van hun site, dan zou ik dat dus ook bijzonder vinden.

Groeten,
Sam.



Niet helemaal juist  .... Steve Jobs heeft ABSOLUUT voor innovatie gezorgt echter niet op het vlak van de personal Computer, die eer gaat naar Microsoft die in de jaren 90 zorgde voor een digitale revolutie, het succes van internet en alles wat daar uit voort vloeide.
De innovatie van Apple merk je met name bij de mobiele audio (Ipod), de smartphone revolutie (Iphone) en de tablet revolutie (Ipad).
Op PC gebied (ook die van note/netbooks) heeft apple zeer zeker mooie produkten gemaakt maar is niet revolutionair geweest, blijkt ook wel want het markt aandeel is er ook naar.

Al met al een Grootmeester op zijn gebied die in 1 decennia een hoop moois heeft ontwikkeld.


Je hebt wel een punt, maar ik ik gebruikte bewust de quotes rond 'persoonlijke computer' en ook niet de term PC omdat die teveel verwijst naar de desktop computer en de laptop. Ik wilde de nadruk leggen op dat 'persoonlijke' en dat is waar het bij pad's, pod's en phone nu precies om gaat.

Heb hier overigens behale een ipod classic geen enkel apple ding in huis, allemaal Windows pc's hier ;-)

Turbo-Geek

Mischien handig om in een ander topic verder te gaan ?  Wellicht kan een mod posts verplaatsen ?
Excuses voor off topic.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

peteRRR

Dit was ook revolutie.  ;D



Trouwens echt van dit apparaat genoten.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Joris_Scholte

Hoe is het met de uitvinder daarvan eigenlijk? :evil:

Joris, en nu ophouden!!! :eusa_silenced:
Het hele jaar de R in de maand

Thys

Wanneer ga je weer aan de vrouw, Joris? :evil: :D

Joris_Scholte

Citaat van: Thys op 06-10-2011 23:13:12
Wanneer ga je weer aan de vrouw, Joris? :evil: :D
Hoef voorlopig niets vasts Thys, maar bedankt voor je bezorgdheid. ;) 8)
Het hele jaar de R in de maand

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

peteRRR

Sweet like candy. 8)



Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Relaxed

Citaat van: peteRRR op 08-10-2011 07:55:25
Sweet like candy. 8)

Nou en of, mooi apparaat. Geeft weer een heel andere dimensie aan de family estate :D