Hans stelt zich alvast voor

Gestart door RampantBUnny, 15-09-2010 19:57:05

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Citaat van: Jeff op 30-09-2010 00:22:12
Citaat van: verburgh op 30-09-2010 00:19:10
Citaat van: peteRRR op 30-09-2010 00:13:48
Citaat van: verburgh op 30-09-2010 00:03:38
Citaat van: Powerpete op 29-09-2010 23:55:54
http://i25.photobucket.com/albums/c80/powerpetespics/antwerpen15jaarT5R/IMG_3961.jpg

als t een estate was geweest had ik m gekocht....... :eusa_drool: :eusa_drool:
Het is echt een mooie auto, alleen hoe hij geparkeerd staat zou ik nooit doen  :eusa_snooty:

Heb zelf al zoveel deurschade gehad,dat ik hier al een half jaar op 2 plekken tegelijk geparkeerd staat.
Ik heb er genoeg van,van die deuren douwers.

Groet.
Dat kan een auto echt verzieken gewoon :eusa_wall: ik zet hem ook altijd dubbel geparkeerd.
Goh, dan ben ik toch niet alleen die er ook zo over denkt en dat altijd doet! Op de meetings na, omdat ik dan gewoon er altijd op vertrouw dat het wel goed zit. ;)

Zelfs dat kun je niet meer doen.. Op de Elandrun stond mijn auto ruim geparkeerd dit jaar.. Kom ik thuis, zit er een kras van +- 15 - 20 cm op het rechter achterportier.... Denk je dat zoiets je tussen Volvoliefhebbers niet gebeurt...
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Jeff

Lijkt mij niet als iedereen dezelfde liefde heeft voor zijn / haar auto hoort dat niet te gebeuren, mochten mensen dat wel doen op meetings dan zijn dat dus ook geen liefhebbers denk ik dan. Maar het feit blijft dan dus dat je mensen niet kan vertrouwen... En dat lijkt mij jammer, als het dan ook op meetings gebeurd!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Robster480

En toch is het gebeurd...

Ontopic: Hans, ik heb je auto afgelopen weekend bij The Gallery van dichtbij mogen bekijken en hij ziet er toch wel heel goed uit! Ligt ook zeker lekker laag ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

RampantBUnny

Dank Robster, ik ben er ook erg blij mee ;D, hopelijk van het weekend eens een goede poetsbeurt geven met eventueel een foto shootje ergens

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

zeepoog

Leuk om te horen dat je 'm gekocht hebt. Ik wat toevallig op locatie toen je de proefrit gemaakt had. (Marc had mijn klepseals net gerepareerd). Vergeleken met jouw lak kan die van mij nog wel even wat was gebruiken :-)

RampantBUnny

fotos hier komen ze dan  :evil:, vandaag de eerste detail gestart (geen full detail want tijd en weer lieten het niet toe en lakdikte is nog niet gemeten  :eusa_doh:)

have drink...it's gonna hurt ;)

1 Auto gewassen en daarna gekleied  (alle was en andere zooi er helemaal af..keiharde waarheid dus  :eusa_eh:)

2 We gaan voor een cover up dus tijd voor de glazes...fifty fifty shot..rechts de glaze  ;D

3 en klaar, shot met de gebruikte producten

alleen dak en kap zijn onder handen genomen, maar hier een totaal plaatje van de auto ;D

PS: Marc zit er toevallig Rain-x op de ramen, ik had namelijk de wissers niet echt nodig vandaag boven de 80 km/h ;)

peteRRR

Foto 2 is wel duidelijk,nooit geweten dat je met wassen en kleien zo,n eind tot de basis komt.

Hoop voor jou dat de lakmeting gunstig is en dat je je kan uitleven op de wagen ;)

Veel plezier met de auto.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

RampantBUnny

Met kleien strip je meestal de wax er behoorlijk af daarom is het na het kleien altijd schrikken, ook op mijn twee jaar oude C30, de hoeveelheid vuil op de klei viel me overigens niet tegen...behalve op het dak dan :P

Heb wel een foto van de klei, maar die is niet zo duidelijk, eens zien of ik die foto wat op kan halen.

Edit: bij deze nog een foto van de klei na het dak, gemaakt met de foon dus ramp kwaliteit :)

peteRRR

Misschien ook eens proberen dat kleien  :eusa_think:

Heb wel eens 2 flessen velgenspray op een Golf 2 leeg gespoten en afgespoeld en daarna in de was gezet.

Ding was me toch wit geworden :o  ;D

Groet.

RampantBUnny

Ik kan het iedereen aanraden twee keer per jaar te kleien (komt u maar met de flauwe grappen  :eusa_doh:), het lijkt een wat suf karweitje maar zoals je ziet haal je er er toch heel veel vuil af wat er met normaal wassen gewoon niet afgaat.

Wel belangrijk altijd voldoende detailer te gebruiken zodat de klei soepel over de lak glijd en natuurlijk de klei en niet je spierballen het werk laten  doen :)

Last but not least altijd beginnen met een testspot

Misschien moeten we maar eens een detailing toppicje starten  :eusa_dance:

(Veel van mijn informatie komt overigens hier vandaan clicky , maar er zijn nog veel andere fora over deze poets hobby ;D )

verburgh

Waarom doe jij een lakdikte meeting ?

RampantBUnny

Omdat ik eventueel met polijstmiddelen aan de gang wil en dat betekend dat je een klein beetje van de je (blanke) lak weghaald om alle swrils etc te verwijderen. Het voordeel hiervan is dat ze dan ook echt weg zijn, ipv ze te verstoppen door een glaze (zoals nu).

Dat betekend natuurlijk wel dat er voldoende lak over moet zijn om dat de kunnen doen en ik ga met een 16 jaar oude auto geen risico nemen :)

Grts
Hans

peteRRR

Vroeg ik me gisteren even af.

Hoe is het verder Hans,alles nog naar je zin met de auto?

Of ben je te druk met het genieten van de wagen. 8)

Groet.

M a r c

Citaat van: RampantBUnny op 03-10-2010 00:55:24
PS: Marc zit er toevallig Rain-x op de ramen, ik had namelijk de wissers niet echt nodig vandaag boven de 80 km/h ;)

Nee, de ramen staan in de wax:  Meguiars Tech Wax 2.0  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl