Hans stelt zich alvast voor

Gestart door RampantBUnny, 15-09-2010 19:57:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RampantBUnny


Citaat van: peteRRR op 29-11-2010 11:35:31
Vroeg ik me gisteren even af.

Hoe is het verder Hans,alles nog naar je zin met de auto?

Of ben je te druk met het genieten van de wagen. 8)

Groet.

Nog steeds heel blij met de auto, helaas door al het rotweer van nov/december niet echt gereden en daarna lekkere start op werk (met moeite ff vrij kunnen pakken op oud en nieuw)

Ik denk vorige week, zo nu eerst eens lekker met black beauty naar ma op visite *klik ..muhuh ..muhuhuuuu* accu leeg ...startkabels natuurlijk nergens meer kunnen vinden (al minstens 15 jaar niet meer nodig gehad)..enfin lang verhaal kort, starthulp accu is onderweg van conrad hierheen...hopelijk starten en lopen dan (ben voor de starthulp gegaan omdat me dat sowieso handiger leek dan startkabels :) ...kost wat maar dan heb je ook wat :P )

Stom rund dat ik ben!, had gewoon ff de accu binnen moeten zetten...of in ieder geval eens in de zoveel tijd moeten starten ongeacht de hoeveelheid sneeuw :eusa_wall:

Enfin wijze en pijnlijke les, want elke ochtend dat ik nu weg rijd baal ik omdat ik weet dat ie ff niet loopt grrr

Het goede nieuws is dat de detailbeurt de winter uitstekend doorstaan heeft  :eusa_dance:..overigens heeft de hitech apparatuur van Steve uitgewezen dat de kap overgespoten is :P, die heeft namelijk een clearcote de rest van de auto niet, wel handig detail om te weten.

@Marc: Ik ken megs techwax 2 natuulijk zeer goed, maar die heeft op de ramen van mijn C30 nog nooit zo'n goed effect gehad lol

PS: We hebben bij de driven2shine meeting enige tijd terug eens geprobeerd om te zien of Steve met zijn nieuwe mf pads die lelijke kras bij de tankdop weg kon halen, helaas is dat niet echt gelukt, al hoewel ie wel wat zachter geworden is :), enfin da's een projectje voor later

grts
Hans (hopelijk weer wat vaker on line in de diverse fora ;) )

elianmars

Had je niet beter gewoon een nieuwe accu kunnen kopen?  :eusa_shifty:

RampantBUnny

Citaat van: elianmars op 26-01-2011 09:02:18
Had je niet beter gewoon een nieuwe accu kunnen kopen?  :eusa_shifty:

Errm ik eerrmm ik ga er ff vanuit dat ie alleen leeg is *fingers crossed* :eusa_pray:, en dan is zo'n hulp accu best handig voor nood

Anders heb ik een hele dure zaklamp eraan over gehouden

zwamborn

T.a.v. die starthulp vrees ik het ergste voor je; ik heb zo'n ding van Aldi (volgens mij ongeveer hetzelfde als van Conrad; rond de 50 euri) en de C70 start er mooi niet op.
Na de zomervakantie en 3 weken stilstand kon ik de auto net starten, 3 km gereden, volgende dag accu leeg. Ik heb een  half jaartje aangemodderd; we rijden vooral korte stukjes, dus af en toe weer leeg en met startkabels starten. Uiteindelijk toch zat geworden, bij de dealer een accu gekocht. Schijnt wat zwaarder te zijn dan standaard (vanwege het dak); prijs van 85 euri viel me dan ook erg mee. Met de vorige Volvo (855R) ook al eens meegemaakt, half jaartje kunnen uitstellen, maar eigenlijk toch net te laat (nl. na wat ergernis) toch maar een nieuwe gekocht.
Mijn advies dus: even aankijken of het weer goed is, maar als ie na een kwartiertje rijden en een nacht staan niet meer start zou ik voor een nieuwe accu gaan.

(en ik heb er een dure compressor en lamp erbij; hoewel voor op de camping zonder electra is dat ding ook wel handig om telefoons, camera's etc,. op te laden zonder risico op een lege autoaccu...)

V70geRwin

Citaat van: zwamborn op 26-01-2011 15:18:08
T.a.v. die starthulp vrees ik het ergste voor je; ik heb zo'n ding van Aldi (volgens mij ongeveer hetzelfde als van Conrad; rond de 50 euri) en de C70 start er mooi niet op.
Na de zomervakantie en 3 weken stilstand kon ik de auto net starten, 3 km gereden, volgende dag accu leeg. Ik heb een  half jaartje aangemodderd; we rijden vooral korte stukjes, dus af en toe weer leeg en met startkabels starten. Uiteindelijk toch zat geworden, bij de dealer een accu gekocht. Schijnt wat zwaarder te zijn dan standaard (vanwege het dak); prijs van 85 euri viel me dan ook erg mee. Met de vorige Volvo (855R) ook al eens meegemaakt, half jaartje kunnen uitstellen, maar eigenlijk toch net te laat (nl. na wat ergernis) toch maar een nieuwe gekocht.
Mijn advies dus: even aankijken of het weer goed is, maar als ie na een kwartiertje rijden en een nacht staan niet meer start zou ik voor een nieuwe accu gaan.

(en ik heb er een dure compressor en lamp erbij; hoewel voor op de camping zonder electra is dat ding ook wel handig om telefoons, camera's etc,. op te laden zonder risico op een lege autoaccu...)

Het is ook een start pack, daarna moet je wel ff een half uurtje gaan rijden (lampen en blower en stoelverwarming etc niet aan) om de accu bij te laden...

RampantBUnny

Citaat van: spekkie99 op 26-01-2011 16:12:04
Citaat van: zwamborn op 26-01-2011 15:18:08
T.a.v. die starthulp vrees ik het ergste voor je; ik heb zo'n ding van Aldi (volgens mij ongeveer hetzelfde als van Conrad; rond de 50 euri) en de C70 start er mooi niet op.
Na de zomervakantie en 3 weken stilstand kon ik de auto net starten, 3 km gereden, volgende dag accu leeg. Ik heb een  half jaartje aangemodderd; we rijden vooral korte stukjes, dus af en toe weer leeg en met startkabels starten. Uiteindelijk toch zat geworden, bij de dealer een accu gekocht. Schijnt wat zwaarder te zijn dan standaard (vanwege het dak); prijs van 85 euri viel me dan ook erg mee. Met de vorige Volvo (855R) ook al eens meegemaakt, half jaartje kunnen uitstellen, maar eigenlijk toch net te laat (nl. na wat ergernis) toch maar een nieuwe gekocht.
Mijn advies dus: even aankijken of het weer goed is, maar als ie na een kwartiertje rijden en een nacht staan niet meer start zou ik voor een nieuwe accu gaan.

(en ik heb er een dure compressor en lamp erbij; hoewel voor op de camping zonder electra is dat ding ook wel handig om telefoons, camera's etc,. op te laden zonder risico op een lege autoaccu...)

Het is ook een start pack, daarna moet je wel ff een half uurtje gaan rijden (lampen en blower en stoelverwarming etc niet aan) om de accu bij te laden...

Tis inderdaad alleen maar om te starten en was geen 50 euri ;), was van plan om dan eens een flink stuk te rijden en dan zie ik wel. De referenties van dat ding waren goed, maar inderdaad als het ontladen van de accu de doodsteek is geweest dan zit er niks anders op. Wel rijd ik gelukkig eigenlijk nooit kleine stukjes met dat ding maar wordt er lekker mee gecruised in weekenden enzo.

Tis dus nog even afwachten wat de staat van de accu na de ontlading is.

grts
Hans

Sven850

Heb je de spanning v/d accu gemeten?
XC40 T4 Recharge

RampantBUnny

nee nog niet , maar ik heb wel een multimeter, maar verteld me dat nog iets zinnigs als de accu zo goed als leeg is, of hoort die sowieso 12v te zijn ook al draait de startmotor nauwelijks nog rond?

Grts
Hans

Sven850

Citaat van: RampantBUnny op 26-01-2011 22:31:39
nee nog niet , maar ik heb wel een multimeter, maar verteld me dat nog iets zinnigs als de accu zo goed als leeg is, of hoort die sowieso 12v te zijn ook al draait de startmotor nauwelijks nog rond?

Grts
Hans

Het kan in ieder geval een indicatie zijn van of de accu nog te redden is, en je kan ook zien of de spanning erg daalt als je start. Als die erg laag wordt met starten heeft je accu geen capaciteit meer en zal je vrij waarschijnlijk een nieuwe moeten hebben. Beste is om m met een, zoals ie bij ons genoemd wordt, tosti ijzer te meten. Dat is een meter met een zware weerstand die het starten simuleerd en de accu dan meteen goed of fout keurd. Die hebben ze vast bij een garage in de buurt.
XC40 T4 Recharge

RampantBUnny

Die accu is irritant, maar ik leer wel weer wat ..das weer leuk :)

Sven850

Kan mijn boek niet vinden maar ff uit mijn hoofd: 13v-13,5v is vol, rond de 12 is zwak/slecht, 10v is leeg en onder de 10 kan je m meestal afschrijven. Betreft nu dus bronspanning, dus op de accu met de motor uit en alle verbruikers uit.
XC40 T4 Recharge

zwamborn

Citaat van: spekkie99 op 26-01-2011 16:12:04

Het is ook een start pack, daarna moet je wel ff een half uurtje gaan rijden (lampen en blower en stoelverwarming etc niet aan) om de accu bij te laden...
Wist en weet ik, maar hij start er helemaal niet op. Dus ook niet één keer ondanks volledig doorgeladen startpack. Misschien heeft het te maken met de beroerde kabelklemmen van het ding, is lastig goed verbinding mee te maken, maar ik heb het idee dat hij gewoon te weinig stroomsterkte genereert. Voltage (van het startpack) zit wel boven de 13, dus dat zou goed moeten zijn.

RampantBUnny

donderdag is ie gearriveerd :D moet helaas de eerste keer 48 uur laden (da's vanavond om 7 uur en dan heb ik dus net geen tijd om eens een flink stuk te gaan rijden *mopper*).

Het ding is 12v/450A lijkt me sterk dat ie daar niet op zou starten, maar we zien wel :).

Omdat de afstandsbediening niet meer werkt heb ik net maar eens gekeken of de deuren uberhaupt wel open gingen met een sleutel.. kofferback geen probleem, bestuurders deur na veel pielen en olie eindelijk wel, pasagiersdeur...nada, sleutel gaat en niet eens halverwege in  >:(...enfin maar een nachtje laten weken, hopelijk morgen beter.

Miscchien wordt het tijd dat ik toch maar eens ook een project draadje start, beginnen langzamerhand wat klusjes /ideen aan te komen zoals:

Kras bij tankdop weghalen
passagierslot aan de praat krijgen
Bestuurdersstoel rugleuning weer aan de praat krijgen (motortje draait wel, maar leuning beweegt niet....klinkt dat niet bekend Marc ;)? was het een moeilijke fix aan de pasagierskant?

en ik heb het idee dat de verlichting van het dashbord niet helemaal optimaal is maar daar moet ik nog eens goed naar kijken of dat nu daadwerkelijk een defect lampke is of dat het dashboard gewoon niet gelijkmatig verlicht is.

PS: Blokjes of originele grill daar ben ik nog steeds niet uit, de blokjes maken hem wel stoer, maar ik heb toch ook weer een zwak voor het origineel lol


ow ja...remklauwen achter rood verven  8)

grts
Hans

Sven850

Grille zou ik voor origineel gaan. Ik had er ongeveer dezelfde blokjes grille met volvo embleem op zitten, maar ik vind de originele toch een stuk sjieker staan :)
XC40 T4 Recharge

RampantBUnny

#74
Het goede nieuws is...de starthulp werkte uitstekend en na een seconde of 5 sloeg de motor zonder problemen aan.

Daarna heb ik een klein uurtje rondgereden (zo'n 90KM), in eerste instantie hoorde ik wat tikken/schrapen waarschijnlijk rechtsvoor, maar dat was waarschijnlijk wat roest of vuil op de remschijf want dat geluid is verdwenen.

Maar helaas...weer thuis gekomen, auto uitgezet...proberen te starten..muhuhhuhhh...startmotor draaide 1x rond en dat was het. De accu heeft het dus niet overleefd (niet geheel onverwacht, maar je kunt altijd hopen toch ;) )

Op zoek naar een andere accu dus, iemand daar nog tips over?  Ik het boekje zie ik twee melding over accus:

520A/100 minuten
420A/75 minuten

Ik neem aan dat de 520a de juiste is?

Morgen eerst maar eens even de dealer bellen, alhoewel deze met dit soort zaken nog wel een aan de prijs wil zijn ;)

Grts
Hans

Edit: Zit net een beetje te zoeken hier, zie ik dat als je de accupolen losmaakt je de radiocode nodig zal hebben..pff maar eens ff op zoeken