Slecht starten na een uur of langer stilstand

Gestart door FGG, 10-09-2010 11:35:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: FGG op 17-09-2010 19:09:00
Ik ga de rekening nog niet betalen. Ook de eerste rekening had ik m'n vraagtekens bij: 240 euro offreren en 290 euro berekenen. Offerte was waarschijnlijk ex BTW en dat mag niet:

http://www.st-ab.nl/wetten/0677_Wet_op_de_omzetbelasting_1968_Wet_OB.htm

Zie artikel 38.

Ik heb ze een mail gestuurd, ik wacht op antwoord.

Als ze in de Algemene Voorwaarden hebben staan dat ze offreren ex. BTW en jou van te voren hierop hebben gewezen dan mag het wel :D


Gr ;)

FGG

Citaat van: thuur op 17-09-2010 21:37:23
Citaat van: FGG op 17-09-2010 19:09:00
Ik ga de rekening nog niet betalen. Ook de eerste rekening had ik m'n vraagtekens bij: 240 euro offreren en 290 euro berekenen. Offerte was waarschijnlijk ex BTW en dat mag niet:

http://www.st-ab.nl/wetten/0677_Wet_op_de_omzetbelasting_1968_Wet_OB.htm

Zie artikel 38.

Ik heb ze een mail gestuurd, ik wacht op antwoord.

Als ze in de Algemene Voorwaarden hebben staan dat ze offreren ex. BTW en jou van te voren hierop hebben gewezen dan mag het wel :D


Gr ;)

Klopt,

Maar hij noteerde de prijzen op een kattebelletje en zei "zo'n 240 euro"

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MICHEL306

goh, affijn Bruins gaat hier op de no go there now way list....gezellig bij de wittevink, ook een never go there again now way.....

)()()sT

Maar hoe is het hier nou mee? Ben je nou nóg niet bij een dieselspecialist geweest?

jan piet

Citaat van: )()()sT op 06-10-2010 10:58:48
Maar hoe is het hier nou mee? Ben je nou nóg niet bij een dieselspecialist geweest?

Hij start niet  :eusa_think: :evil:
















;D

FGG

Nope, op dit moment lijkt 't allemaal weer goed te zijn. Afgelopen maandag even bij de Witte Vink in Hengelo geweest, zij besteden al hun dieselproblemen uit aan de firma Kleinjan in Nijverdal, da's iets dichterbij, dus daar even contact mee gezocht:

Citeer
Geachte heer Groothuis,

Waarschijnlijk heeft de dealer de pomp dynamisch op tijd gezet, dwz
alleen met de uitleesapparatuur.
Omdat de computer continue probeert de timing bij te regelen is dit niet
een 100% betrouwbare meting.

De juiste methode is om de pomp statisch op tijd te zetten, met een
meetklok achter in de pomp.
Dit kunnen wij uiteraard voor u verzorgen. Normaalgesproken is dit
anderhalf a twee uur werk.

Pas als de statische timing 100% goed is kun je verder zoeken naar
eventuele storingen.


Met vriendelijke groet,

Gerjo Kip,

Kleinjan Dieseltechniek
Rudolf Dieselstraat 20
7442 DR Nijverdal

Het adres is dan wel weer grappig...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jan piet

Even hééél kort door de bocht: de afstelling met de klok is minder werk dan de tijd die hier genoemd wordt. In Mijnsherenland waren ze er zeker een 10 minuten zoet mee... Het was wel een klus voor 2 man, een stellen, en aflezen, maar 1,5 -2 uur  :eusa_snooty:

pimsam

CiteerG
Waarschijnlijk heeft de dealer de pomp dynamisch op tijd gezet, dwz
alleen met de uitleesapparatuur.
Omdat de computer continue probeert de timing bij te regelen is dit niet
een 100% betrouwbare meting.

De juiste methode is om de pomp statisch op tijd te zetten, met een
meetklok achter in de pomp.
Dit kunnen wij uiteraard voor u verzorgen. Normaalgesproken is dit
anderhalf a twee uur werk.

Volgens mij hebben deze heren nog nooit aan de 5 cilinder Volvo diesel gewerkt. Statisch afstellen met een meetklok is niet nodig. En dynamisch afstellen lukt niet als ie statisch niet goed staat. Ga óf naar een van de specialisten die op het forum genoemd zijn óf ga naar de dealer.

FGG

#83
Citaat van: pimsam op 07-10-2010 21:39:28
CiteerG
Waarschijnlijk heeft de dealer de pomp dynamisch op tijd gezet, dwz
alleen met de uitleesapparatuur.
Omdat de computer continue probeert de timing bij te regelen is dit niet
een 100% betrouwbare meting.

De juiste methode is om de pomp statisch op tijd te zetten, met een
meetklok achter in de pomp.
Dit kunnen wij uiteraard voor u verzorgen. Normaalgesproken is dit
anderhalf a twee uur werk.

Volgens mij hebben deze heren nog nooit aan de 5 cilinder Volvo diesel gewerkt. Statisch afstellen met een meetklok is niet nodig. En dynamisch afstellen lukt niet als ie statisch niet goed staat. Ga óf naar een van de specialisten die op het forum genoemd zijn óf ga naar de dealer.

't Is natuurlijk wel een Audi diesel, en daar rijden er nogal wat van rond. En de Witte Vink besteedt al zijn Volvo-diesels uit aan hun... :eusa_think:


Maar misschien tijd voor een lijstje? Welke zijn er allemaal genoemd?

- Mijnsheerenland, ruim 200km van hier. :eusa_shifty:
- ...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Even Florian, en dit is absoluut niet lullig bedoeld ofzo.  Maar wat ik niet begrijp, er worden hier op het forum een aantal mensen / bedrijven aangeraden die ronduit goed zijn met een diesel.  Misschien niet naast de deur maar soit.  Waar een wil is, is een weg natuurlijk.  Vervolgens kom je bij een of andere knoeiert uit, bent een paar honderd lichter (auto doet het nog steeds niet goed) en, ondanks alle adviezen van het forum om nu naar die 2 specialisten te gaan in 's Mijnherenland of Urk te gaan, kom je weer met een bedrijf waar euh... de meningen over verdeeld zijn.

Dit klinkt niet logisch in mijn oren.  Dat bedrijf waar je nu mee kwam, als die al met een klok willen gaan knoeien, zonder eerst een afdoende diagnose te stellen zou ik dus maar heeeeeeel ver weg van blijven.  Nu rijd je diesel nog en dat kan zomaar ineens over zijn !

Ik bedoel er gewoon mee, stel dat mijn tractortje niet lekker loopt na de riemwissel straks (ok, heel ander blok, maar toch) dan gaat tie gewoon naar een van hun toe.  Ook voor mij niet naast de deur, maar het mot dan maar.  Heel simpel.

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 08-10-2010 07:57:59
Even Florian, en dit is absoluut niet lullig bedoeld ofzo.  Maar wat ik niet begrijp, er worden hier op het forum een aantal mensen / bedrijven aangeraden die ronduit goed zijn met een diesel.  Misschien niet naast de deur maar soit.  Waar een wil is, is een weg natuurlijk.  Vervolgens kom je bij een of andere knoeiert uit, bent een paar honderd lichter (auto doet het nog steeds niet goed) en, ondanks alle adviezen van het forum om nu naar die 2 specialisten te gaan in 's Mijnherenland of Urk te gaan, kom je weer met een bedrijf waar euh... de meningen over verdeeld zijn.

Dit klinkt niet logisch in mijn oren.  Dat bedrijf waar je nu mee kwam, als die al met een klok willen gaan knoeien, zonder eerst een afdoende diagnose te stellen zou ik dus maar heeeeeeel ver weg van blijven.  Nu rijd je diesel nog en dat kan zomaar ineens over zijn !

Ik bedoel er gewoon mee, stel dat mijn tractortje niet lekker loopt na de riemwissel straks (ok, heel ander blok, maar toch) dan gaat tie gewoon naar een van hun toe.  Ook voor mij niet naast de deur, maar het mot dan maar.  Heel simpel.

:eusa_snooty: maximaal 6 pagina's terug lezen  :eusa_shhh: 8)

)()()sT

Ik bedoel het ook niet lullig, maar ik snap ook niet waarom je zo zit te draaidrentelen.
Ga nou gewoon eens naar een van de bovengenoemde adressen ;D

Jack v

 :eusa_hand:We kunnen ook niet in ieders portemonee kijken, jongens. Misschien past het hem gewoon even niet. :-[
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Citaat van: Jack v op 08-10-2010 12:39:28
:eusa_hand: We kunnen ook niet in ieders portemonee kijken, jongens. Misschien past het hem gewoon even niet. :-[

Dan maar even niet shoppen in de Applestore  :eusa_snooty:






@Florian:  ;) ;)

FGG

Probleem is in eerste instantie dat 200km rijden erg lastig wordt. Ik werk 40 uur per week dus eventjes er naartoe is lastig.


Citaat van: Jack v op 08-10-2010 12:39:28
:eusa_hand:We kunnen ook niet in ieders portemonee kijken, jongens.

Klopt!


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: