Slecht starten na een uur of langer stilstand

Gestart door FGG, 10-09-2010 11:35:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: elianmars op 14-09-2010 13:01:12
Citaat van: FGG op 14-09-2010 12:51:43
Vanmorgen maar besloten om op m'n werk elke 1 a 2 uur de V70 even te starten.

Met welk doel? :eusa_think:

Om de startproblemen aan het eind van de dag voor te zijn.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Als ik dat zou doen, dan zou ik pas startproblemen hebben. :) Is uw accu sterk genoeg hiervoor?

FGG

Heb ik een keuze? Als ik elk uur ff start, start ie meteen. Als ik om 12u en om 17u start sta ik 20sec te starten voordat ie loopt. Over leegstarten van een accu gesproken...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Maar als je elk uur even start, dan belast je de accu toch ook enkele seconden? Alles tezamen meer dan 20 seconden?
Is het niet beter om dan 20seconden door te starten en dan te rijden zodat de accu terug oplaadt?

FGG

Citaat van: Vulk op 14-09-2010 13:32:04
Maar als je elk uur even start, dan belast je de accu toch ook enkele seconden? Alles tezamen meer dan 20 seconden?
Is het niet beter om dan 20seconden door te starten en dan te rijden zodat de accu terug oplaadt?

Nou, als ik 'm elke anderhalf uur start is dat ongeveer 5x op een werkdag. En starten bij een normale start duurt een seconde of 2.
Maar ik heb net even een kilometertje of 8 gereden om even eventuele overtollige brandstof de deur uit te werken en de accu even wat nieuw sap te geven.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Sowieso is het kiezen tussen twee kwaden. Hopelijk komt er snel een oplossing.

FGG

Even gegoogled op de symptomen en ik vond dit draadje:

http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=15299&start=0

en daaruit dee post:
Citeer
Ik heb net hezelfde probleem gehad en is sinds vandaag hersteld,het defecte onderdeel is de themperatuurvoeler diegesloten of open bleef.
Deze voeler bepaald of de voorverwarming moet ingeschakeld worden of niet.

:eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Er is al vaker genoemd: dieselspecialist?  :eusa_angel:

FGG

Ja, weet ik, maar ik heb bij Bruins 300 euro afgetikt, laten zij eerst maar eens gaan zoeken. Bij hun ligt zeer waarschijnlijk ook de oorzaak.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 14-09-2010 22:04:16
Even gegoogled op de symptomen en ik vond dit draadje:

http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=15299&start=0

en daaruit dee post:
Citeer
Ik heb net hezelfde probleem gehad en is sinds vandaag hersteld,het defecte onderdeel is de themperatuurvoeler diegesloten of open bleef.
Deze voeler bepaald of de voorverwarming moet ingeschakeld worden of niet.

:eusa_think:

Dat draadje komt uit januari..


Gr :eusa_think:

FGG

Citaat van: thuur op 15-09-2010 22:30:44
Citaat van: FGG op 14-09-2010 22:04:16
Even gegoogled op de symptomen en ik vond dit draadje:

http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=15299&start=0

en daaruit dee post:
Citeer
Ik heb net hezelfde probleem gehad en is sinds vandaag hersteld,het defecte onderdeel is de themperatuurvoeler diegesloten of open bleef.
Deze voeler bepaald of de voorverwarming moet ingeschakeld worden of niet.

:eusa_think:

Dat draadje komt uit januari..


Gr :eusa_think:

Symptomen zijn wel identiek...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jan piet

maar je diesel gloeit pas voor bij 2-3 gr boven nul....

FGG

De auto is gisteravond naar Bruins gebracht, zodat ze vanmorgen zelf ook de 'koude' start konden ervaren.

Tot nu toe nog niets gehoord... zo maar eens bellen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

#43
Ok, zojuist bericht van Bruins:

Ze hebben m gecontroleerd
- geen lekkage
- voorgloei systeem en bougies zijn goed
- Ze hebben de brandstofpomptiming teruggezet naar de vorige stand (+4,9). En dan doet ie het goed.

Ze vermoeden dat het probleem in de brandstofpomp zit. Dat vervangen is een duur grapje.
Advies: als ie het zo doet, lekker zo laten staan.

Nou ja, met dat laatste ben ik 't wel eens.

Nu maar eens rondneuzen om te kijken wat zo'n pomp kost...


Wat is dit nu?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jan piet

  :eusa_think: Ga nou eerst een langs een dieselspecialist en laat ze er daar eens wat controles op doen  :eusa_shhh: :eusa_pray:
Waarschijnlijk scheelt je dat 1. veel geld 2. veel irritatie 3. verminderd rijplezier.
je krijgt een auto terug die beter gaat rijden als ooit te oren.
Suggesties: Terlouw, Mijnsherenland (Elianmars en ikzelf erg tevreden, Verburgh tevreden, en zo nog een paar) of Pul op Urk. Ken ik niet persoonlijk maar lees er hier goede dingen over.
 :eusa_snooty: