Slecht starten na een uur of langer stilstand

Gestart door FGG, 10-09-2010 11:35:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Vandaag is de auto bij Bruins geweest. Om 11u gebracht, om 14u kon ie weer worden opgehaald. Wat hebben ze gedaan:


  • Riem brandstofpomp vervangen incl poelie en spanrol
  • Brandstofpomp afgesteld
  • Nieuw brandstoffilter geplaatst (filter had ik nog van de sleuteldag)


De factuur is dan wel weer even slikken:


  • Pompriem vervangen + afstellen: 61,60
  • Brandstoffilter vervangen: 16,80
  • Poelie: 49,00
  • Riemspanner: 57,50
  • Pompriem: 42,50
  • Diesel system cleaner ??? : 16,50

Opgeteld 243,90, beetje BTW erover: 290,24 !

Of 't een verbetering is dat zal nog moeten blijken. Ira heeft de auto opgehaald, geen problemen, en ik wilde net even weg en verrekt ie te starten. Zeker 20sec doorstarten, beetje gas erbij en toen wilde ie eindelijk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 10-09-2010 11:35:03
Vanmorgen weer slecht starten en een hoop rook. Geen blauwe, meer grijze... ???

Bellen of teruggaan!


Gr :eusa_doh:

jan piet

Citaat van: FGG op 10-09-2010 11:35:03
Vanmorgen weer slecht starten en een hoop rook. Geen blauwe, meer grijze... ???
Overigens wordt die cleaner er eigenlijk standaard ingegooid om je verstuivers schoon te houden. Is ook zeker zinvol heb ik begrepen met de bio-bijvoegingen in de huidige diesel. Maar blijkbaar staat je pomp nog steeds niet goed??? Kan even zo gauw niet zien of je bij een dieselspecialist dan wel specialist / dealer bent geweest. Zowel marcel als ikzelf hebben érg goede (lees betere) ervaringen met dieslespecialisten dan algemene Volvo specialisten / dealers. Diesels liepen nooit eerder zo mooi. Had je ook niet laatst je gloeibougies vervangen?
Gr,JP

FGG

#3
Vanmorgen weer slecht starten en een hoop rook. Geen blauwe, meer grijze... ???


Citaat van: jan piet op 10-09-2010 12:01:19
Citaat van: FGG op 10-09-2010 11:35:03
Vanmorgen weer slecht starten en een hoop rook. Geen blauwe, meer grijze... ???
Overigens wordt die cleaner er eigenlijk standaard ingegooid om je verstuivers schoon te houden. Is ook zeker zinvol heb ik begrepen met de bio-bijvoegingen in de huidige diesel. Maar blijkbaar staat je pomp nog steeds niet goed??? Kan even zo gauw niet zien of je bij een dieselspecialist dan wel specialist / dealer bent geweest. Zowel marcel als ikzelf hebben érg goede (lees betere) ervaringen met dieslespecialisten dan algemene Volvo specialisten / dealers. Diesels liepen nooit eerder zo mooi. Had je ook niet laatst je gloeibougies vervangen?
Gr,JP

Die gloeibougies vervangen is bijna een jaar geleden. Ik kijk 't dit weekend nog even aan en als 't slecht blijft gaat ie terug naar Bruins. Bruins is overigens een Volvo-specialist.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jan piet

Citaat van: FGG op 10-09-2010 12:12:33
Citaat van: jan piet op 10-09-2010 12:01:19
Citaat van: FGG op 10-09-2010 11:35:03
Vanmorgen weer slecht starten en een hoop rook. Geen blauwe, meer grijze... ???
Overigens wordt die cleaner er eigenlijk standaard ingegooid om je verstuivers schoon te houden. Is ook zeker zinvol heb ik begrepen met de bio-bijvoegingen in de huidige diesel. Maar blijkbaar staat je pomp nog steeds niet goed??? Kan even zo gauw niet zien of je bij een dieselspecialist dan wel specialist / dealer bent geweest. Zowel marcel als ikzelf hebben érg goede (lees betere) ervaringen met dieslespecialisten dan algemene Volvo specialisten / dealers. Diesels liepen nooit eerder zo mooi. Had je ook niet laatst je gloeibougies vervangen?
Gr,JP

Die gloeibougies vervangen is bijna een jaar geleden. Ik kijk 't dit weekend nog even aan en als 't slecht blijft gaat ie terug naar Bruins. Bruins is overigens een Volvo-specialist.

dat bedoel ik dus, en geen dieselspecialist...  Mijn ervaring bij de dealer is in 2 gevallen geweest dat men een storing niet kon (of wilde) vinden en hem aan de verkeerde diagnose computer smeet. Immers de goede computer stond wat verder weg.... Eén voorbeeld: mijn airco bleef nafluiten, bij de dieselspecialist in Mijnsherenland was de 1e opmerking toen ik voor een reparatie / diagnose kwam aan mijn brandstofpomp dat er een aircoventiel, inclusief locatie! niet goed afsloot. Na 2 jaar mopperen bij de dealer!
De reparatie aan mijn brandstofpomp (die volgens de dealer compleet op was) werd uitgelezen, en ook hier een regelklepje niet goed meer. Onderdeel van € 85,- en 3,5 uur arbeid....

later met mijn 745 ook een electronisch probleem, achteraf pas na 3 x hing men hem aan de goede computer, en gaf dat nog volmondig toe ook! Immers die computer stond in een ruimte naast d egarage en dat was toch gauw 5 minuten werk.... Nee, dan lekker 3 x (te denken( factureren en  niets kunnen vinden.....  :eusa_wall:

Dát bedoelde ik er mee, maar indien nodig zit jij toch redelijk richting Urk? Pul heeft ook een erg goede naam.
Gr, JP

elianmars

Bij mij hetzelfde verhaal met de dealer. De dieselpomp lekte. En behoorlijk ook. Naar de dealer gegaan. Kon niks aan gedaan worden. Daar sta je dan, een dag voordat we op vakantie zouden gaan....

De gok genomen en met een lekkende pomp op vakantie gegaan.

Na de vakantie naar Terlouw gegaan, de dieselspecialist waar JP het over heeft.

Anderhalf uur nadat ik er aankwam kon ik weer rijden met een lekvrije pomp (twee rubbers vernieuwd) én perfect afgesteld. De wagen had niet eerder zo mooi gelopen.
Kosten: 125 euro 8)

FGG

#6
Ik wil de auto nog wel een keer naar een dieselspecialist brengen, maar nu nog even niet.

Net terug geweest bij Bruins. Vanmorgen wilde auto ook slecht starten en vanmiddag in Biddinghuizen was 't ook sputteren. Ze hebben 't brandstoffilter los gehad en de middelste ring zat er wat geknepen in. Opnieuw gemonteerd. Verder hebben ze nog even de afstelling van de pomp gecontroleerd, die was goed. Nu dus ff afwachten hoe morgenvroeg de koude start gaat.

Tevens bezoekje van Henry gehad, hij had twee nieuwe deurpanelen voor me die mooier waren dan de panelen die er in zaten, dus die zijn ook even vervangen. Henry: top! :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Lag mooi op de route vanuit Enschede, klusje was zo klaar en heb jij weer mooie nette panelen :eusa_dance:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: FGG op 10-09-2010 16:16:58
Nu dus ff afwachten hoe morgenvroeg de koude start gaat.

Vanavond even geprobeerd: geen verbetering. >:(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

En dan is het niet eens koud......

Naar mijn idee is de pomptiming nog steeds niet in orde.

elmarconi

Citaat van: FGG op 10-09-2010 23:11:25
Citaat van: FGG op 10-09-2010 16:16:58
Nu dus ff afwachten hoe morgenvroeg de koude start gaat.

Vanavond even geprobeerd: geen verbetering. >:(

Bummer  :(

Niks mis met Bruins, maar ik zou het advies om een echte diesel-specialist op te zoeken opvolgen.
Bij onze, toch al oudere, boten heb je meer aan een super-specialist dan aan een, mwoah, specialist ?  ;)

Airco? Uitlijnen? Zelfde verhaal.   
--
Autogas Inside . . .

FGG

#11
Citaat van: elmarconi op 10-09-2010 23:25:13
Citaat van: FGG op 10-09-2010 23:11:25
Citaat van: FGG op 10-09-2010 16:16:58
Nu dus ff afwachten hoe morgenvroeg de koude start gaat.

Vanavond even geprobeerd: geen verbetering. >:(

Bummer  :(

Niks mis met Bruins, maar ik zou het advies om een echte diesel-specialist op te zoeken opvolgen.
Bij onze, toch al oudere, boten heb je meer aan een super-specialist dan aan een, mwoah, specialist ?  ;)

Airco? Uitlijnen? Zelfde verhaal.  

In eerste instantie mag Bruins eerst proberen het probleem op te lossen. Dit geintje heeft me 300 euro gekost, dus ik wacht even met nog meer geld uitgeven aan de oplossing voor een probleem wat zij veroorzaakt hebben.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

t5karel

#12
Citaat van: FGG op 11-09-2010 00:31:09
Citaat van: elmarconi op 10-09-2010 23:25:13
Citaat van: FGG op 10-09-2010 23:11:25
Citaat van: FGG op 10-09-2010 16:16:58
Nu dus ff afwachten hoe morgenvroeg de koude start gaat.

Vanavond even geprobeerd: geen verbetering. >:(

Bummer  :(

Niks mis met Bruins, maar ik zou het advies om een echte diesel-specialist op te zoeken opvolgen.
Bij onze, toch al oudere, boten heb je meer aan een super-specialist dan aan een, mwoah, specialist ?  ;)

Airco? Uitlijnen? Zelfde verhaal.  

In eerste instantie mag Bruins eerst proberen het probleem op te lossen. Dit geintje heeft me 300 euro gekost, dus ik wacht even met nog meer geld uitgeven aan de oplossing voor een probleem wat zei veroorzaakt hebben.
Hun? Of hullie,zullie ;D  Of gewoon ''zij' ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

#14
Starten met koude motor gaat nog steeds niet goed. Als ie een uurtje of 2 staat gaat 't nogwel, staat ie een uurtje of 4 stil dan ben ik 20sec aan 't starten, als of ie de diesel van ver moet halen.
Woensdagavond breng ik 'm terug naar Bruins, mogen ze er woensdagdonderdag naar gaan kijken en mogen ze meteen het probleem donderdagmorgen ervaren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: