"nieuwe_arjan" stelt zich voor

Gestart door nieuwe_arjan, 18-09-2010 02:39:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nieuwe_arjan

Nadat de voorkant van mijn scorpiostation 2.0I LPG3 '97 krom gereden was, mijn stoplicht werd groen, zijn stoplicht was erg rood, iets anders. De scorpio overlijdens km stand was 427769, waarvan de laatste 100000 door mij.

Nu tijd voor een VOLVO. De V70 2.0 LPG3 '97. 320000km.

Als ik eerlijk ben valt hij een beetje tegen voor een doorontwikkeld, uitlopend model:
-ik mis de automatisch dimmende binnen spiegel. Is die er voor dit model?
-de cruise control is echt verschrikkelijk; veeeel te traag, geen constante snelheid tunnel in, tunnel uit. Bediening op de richtingaanwijzer pook.
-'s nachts zie ik de linker spiegel het groene lampje dat de lichten aan zijn.
-als de koplamp hoogte versteld word, gaat er een rood lampje op de knop branden (waarom?).
-een beetje zenuwachtig rijden (hij rijd geen km rechtdoor). Als je het stuur los laat gaat hij links of rechts, veel sneller dan de scorp. Ja, ik weet ook wel dat je het stuur vast moet houden, maar ieder weekeind 4X160km A7......
-licht uit de koplampen lijkt minder dan de scorp.
MAAR ook positieve dingen:
-kofferbak onder het zijl is hoger dan de scorp, mijn gereedschap koffer kan nu rechtop staan.
-de 'zit' is goed.
-hij is mooi, de vorm. Nog een echte station, geen platgeslagen achterruit.
-de uitstraling, het is wel een VOLVO (zooo, de zaken gaan goed, vele malen gehoord).

aankomend 'project': de cruise control van de scorp in de volvo. Daarvoor zoek ik een (defect) cruise control module en een passend volvo stuur met cruise control knoppen.

En nog 100000 km erbij op de teller (want het is WEL een lekkere auto)

m.vr.gr. Arjan.

Nog een heeel positief ding: de snelheidsmeter heeft een afwijking van minder dan 0.5 %. Dus de tomtom kan weg, de teller klopt !!!!

schipperrob

Welkom in de Volvo wereld!
Je gaat vast wennen aan jeRoffel,sommige minpuntjes die je noemt heb ik ook ervaren.
alleen van het slingeren van links naar rechts heb ik echt geen last,als ik op de A12 mn stuur loslaat denk ik na 5minuten volgens mij vergeet ik wat...eh owja ik moet mn handen aan het stuur houden ;D
ene ... die cruise control is idd wat traag met opakken,maar als hij emaal op snelheid is blijft hij bij mij constant...

Vulk

Begin eens met de auto uit de lijnen en controleer eens de staat van de banden, draagarmen, ...

850-maniak

hier blijft ie ook netjes stabiel rechuit rijden met de handjes los , maar zoiets merk/test je toch ook tijdens een proefrit lijkt me ??

thuur

Spiegel van de V70N is wel te monteren,
CC kun je heus wel wat strakker zetten, maar het blijft een vacuumgestuurd systeem, dus ietwat traag. Het went wel.
Je 3e punt begrijp ik niet, maar ik denk dat er gewoon een lampje defect is,
Zodat je er aan herinnerd wordt dat de lampen niet in de hoogste stand staan,
Dat is absoluut niet normaal. Ik vermoed ralle draagarmen,
Daar is veel aan te doen, lenzen schoonmaken (als je lef hebt de spiegels ook), goede lampen steken en als je pech hebt zijn de reflectoren verbrand.


Welkom!


Gr 8)

tackle

ralle=kapot?
Waffer taal is da?

nieuwe_arjan

Citaat van: thuur op 20-09-2010 23:46:28
Spiegel van de V70N is wel te monteren,
CC kun je heus wel wat strakker zetten, maar het blijft een vacuumgestuurd systeem, dus ietwat traag. Het went wel.
Je 3e punt begrijp ik niet, maar ik denk dat er gewoon een lampje defect is,
Zodat je er aan herinnerd wordt dat de lampen niet in de hoogste stand staan,
Dat is absoluut niet normaal. Ik vermoed ralle draagarmen,
Daar is veel aan te doen, lenzen schoonmaken (als je lef hebt de spiegels ook), goede lampen steken en als je pech hebt zijn de reflectoren verbrand.


Welkom!


Gr 8)

Op zoek naar een spiegel van een V70N, wie??? waar???

CC: dat wordt de oude van de scorpio.

Dat groene lampje zit links boven mijn knop om licht aan/uit te zetten.

Dat snap IK, maar mijn vriendin belt me op werk (in Albanie): er brand een rood lampje!!!
En met bijna altijd 100/150 kg in de koffer brand dus bijna altijd dat lampje (en dimt niet mee met de rest van de lampjes).

kogels en rubbers nakijken staat al op de lijst.

lampen schoonmaken ook. ;D

thuur

Citaat van: tackle op 21-09-2010 11:29:57
ralle=kapot?
Waffer taal is da?

Mischaasch.

Wat is waffer? Een soort wafel?


Gr ???

razorx

[offtopic]
Ral staat in het oud Michaasch voor Ralle Aftermarket Lamp.
Later is dit begrip voor zich zelf begonnen als staande voor:
Brak, gammel, slecht, ondeugdelijk, onfrisch, onrein.

Een beetje Halal slager prijst zijn waar heden ten dagen aan als onralle lamskoteletten.
Zeker niet te verwarren met ontralde lamskoteletten, maar dat terzijde.
[/offtopic]

bas_v70

welkom!
Om je koplamp-verstel-lampje probleem op te lossen zou je ook een paar nivomats kunnen overwegen.

Lichtopbrengst en stabiliteit zouden oplosbaar moeten zijn.

timj

Citaat van: nieuwe_arjan op 22-09-2010 00:26:28
Citaat van: thuur op 20-09-2010 23:46:28
Spiegel van de V70N is wel te monteren,
CC kun je heus wel wat strakker zetten, maar het blijft een vacuumgestuurd systeem, dus ietwat traag. Het went wel.
Je 3e punt begrijp ik niet, maar ik denk dat er gewoon een lampje defect is,
Zodat je er aan herinnerd wordt dat de lampen niet in de hoogste stand staan,
Dat is absoluut niet normaal. Ik vermoed ralle draagarmen,
Daar is veel aan te doen, lenzen schoonmaken (als je lef hebt de spiegels ook), goede lampen steken en als je pech hebt zijn de reflectoren verbrand.


Welkom!


Gr 8)

Op zoek naar een spiegel van een V70N, wie??? waar???

CC: dat wordt de oude van de scorpio.

Dat groene lampje zit links boven mijn knop om licht aan/uit te zetten.

Dat snap IK, maar mijn vriendin belt me op werk (in Albanie): er brand een rood lampje!!!
En met bijna altijd 100/150 kg in de koffer brand dus bijna altijd dat lampje (en dimt niet mee met de rest van de lampjes).

kogels en rubbers nakijken staat al op de lijst.

lampen schoonmaken ook. ;D

hallo,

ik heb ook last van de trage traaagee...cruise control op de 850 hoe kan je dat afstellen dat ie het sneller oppakt.?

grt
tim

Miel850

Eerder de knop indrukken  :eusa_whistle:

Welkom Arjan.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.