Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2010/2011)?

Gestart door pwassink, 16-07-2010 13:46:42

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Citaat van: Joeri op 28-09-2010 12:54:05
Citaat van: JvW op 28-09-2010 12:41:27
Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:57:24
Citaat van: GeertM2 op 28-09-2010 11:44:32
Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:25:25Zeker wel! De remweg  op nat wegdek met temperaturen boven de 10 graden is stukken korter met winterbanden. En de herfst is hier al begonnen hoor! Ze gaan er vanavond onder als het buiten droog blijft  :D
Dat hangt er maar net vanaf elke banden je met elkaar vergelijkt. Zijn ook zomerbanden die in de situatie die jij schetst beter presteren dan winterbanden.
Wat een reacties allemaal!  :P Maar ik zet ze er nu al onder omdat ik toch wat onderhoud moet doen en omdat ik zo met vakantie ga  ::)  Als ik dan terug ben dan zitten ze er alvast onder. Maar kwa merk, slijtage en gedrag, geen idee. Moet het nog gaan proberen. Heb ze deze zomer pas 2ehands gekocht met banden en dat zijn Falken uit mijn hoofd. Voor het eerst van mijn leven op Winterbandjes! De grootste reden was de pittige afgelopen winter, toen had ik zoooo graag gehad...  :-\

8)

Je moet je wel afvragen of er dan als het echt winter is nog voldoende profiel op de banden zit.
Wanneer je met winterbanden in de 'zomer' gaat rijden, dan slijten die behoorlijk hard.
Snap dat het niet handig is ze er in augustus onder te leggen of de zomer door te rijden. Maar ik rij er nu nog 200km mee en dan pas half november weer.... Lijkt me vrij sterk dat ik dan in december op slicks rij  :eusa_wall:

Ik wist niet dat je zo dichtbij op vakantie ging...
Mijn Roffel maakt ongeveer 4.000 tot 5.000 km per maand, dus dan gaat het wat sneller.
Zoals je het nu beschrijft wordt het inderdaad een ander verhaal. Dan snap ik dat je ze er nu onderlegt.

Joeri

Citaat van: JvW op 28-09-2010 13:33:00
Ik wist niet dat je zo dichtbij op vakantie ging...
Mijn Roffel maakt ongeveer 4.000 tot 5.000 km per maand, dus dan gaat het wat sneller.
Zoals je het nu beschrijft wordt het inderdaad een ander verhaal. Dan snap ik dat je ze er nu onderlegd.
Ben zo gek nog nie  ;) Sowieso rij ik er denk ik gemiddeld maar zo'n 10k per jaar op.  :)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

ulkeman

vind het nu nog veelste vroeg voor winterbanden.

wanneer ze weer gaan strooien komen ze er direct onder en gaan de pegasussen weer in de schuur. ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

850estatetdi

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

850estatetdi

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

bassie81

Vorige week nog ff een paar verse zomerslofjes erop gegooid, da's toch lekkerder met al die regen op de weg....

Winter(sneeuw)banden pas als er sneeuw wordt voorspeld (en dan wel snel zijn om niet achter het net te vissen)

KXS70

Sinds afgelopen vrijdag bezit de S70 4 nieuwe winterbanden (Continental Winter Contact TS 380). Heb gekozen voor een band met een iets hogere zijwang (65 i.p.v. 60). Auto rijdt nu wat comfortabeler, meer gedempt, wolliger en stiller. De snelheidsmeter zal nu ook wel akelig precies zijn.

Heb ze nu toch al geplaatst, omdat we regelmatig in Duitsland (zuiden en oosten) zitten (lees: rijden). Onze ervaring is dat het weer daar zo kan omslaan en dat de omstandigheden, evenals de temperaturen, per dal en heuvel kunnen verschillen.

basphil

Nou laat de sneeuw maar komen ze zitten er weer onder (vredest. snowtrac 3)

StefanCJ

Laat die sneeuw maar even drie weekjes wachten :eusa_hand:

Ontopic: over drie weekjes komen de nieuwe Trex velgen met Nokian winterbanden onder de S70.

FreakControl

Vandaag de 205/55/16 vredestein snowtrac 2 winterbanden toch maar geplaatst.

M a r c

De C30 staat ook alweer op winterbanden sinds afgelopen week.  Beter te vroeg dan te laat (kwam ook wel omdat 1 van de 19" velgen gericht moest worden...) ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Ow nee!!!

Ik moest vanmorgen krabben (zonder krabber in de auto  :eusa_doh:) en het was 2 graden onderweg... Ik moet nog echt heel snel de winterbanden eronder gooien  ;D

jrs2k3

bij mij liggen ze er alle 4 ook al weer onder!