LMM schoonmaken! Hoe?

Gestart door Joeri, 22-09-2010 14:35:04

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: razorx op 23-09-2010 01:38:48
Citaat van: thuur op 23-09-2010 01:36:26
Onze MAP's zijn van General Motors en worden al sinds de jaren '70 toegepast ;)

Als je hem uit het beugeltje haalt zie je 7 cijfers boven de connector. De eerste 3 geven het bereik aan (10V=1 bar), de laatste 4 de leeftijd (weeknummer, jaar).

Gr :eusa_shhh:
Volgens mij zitten ze in Kadettjes tot en met Transams.

Gister nog eentje in een Mazda 323 zien zitten ;)

..die afslaat bij stationair :evil:

Gr ;D

UserID6342

Citaat van: razorx op 23-09-2010 01:19:15
Schoonmaken, kan tijdelijk helpen maar ik vind dit geknurft. (Poging tot Nijmeegs van een Amsterdammer, klopt dit Dirk of is het geknaai? ;) )
;D ;D

Jack v

Is er een interval voor de vervanging van de lambda bv 5 jaar of 100000km?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

remmenreiniger laat een wittig filmlaagje achter bij opdrogen, dus met de luchtspuit achteraf schiet je niets op. kontactspray .... trekt alleen maar meer vuil aan uiteindelijk lijkt mij, wat voor spray dan ook.

eneh.... ja dit heb ik zelf dus ondervonden. lekker van die LMM afblijven.  en bij hapering, gewoon vervangen voor NIEUW! een tweedehandsje weet je niet wat hij doet NU, of over een maand. trek die 5 tientjes af van een nieuwe en je hebt voor 200 euries een hoop stress in de vorm van ergernissen en onderzoek bespaard.

ik rij overigens nog steeds met mijn haperende LMM..... ben een proff in het resetten van het MM onderweg geworden.  ;D  zo eens in de maand....

Lambda schijnt wel nog te helpen met schoonmaken dacht ik. wordt ook verteld dat deze verplaatsen meer naar voren ook nog weleens wil helpen?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Joeri

Goede info :) Ik denk dat mijn LMM redelijk oud begint te worden. Heb al een tijdje het idee dat er niet genoeg vermogen is en dat de versnelling "zagend" gaat en niet vloeiend. Maar goed, de tips zijn duidelijk. Men loopt een risico de LMM te mollen met schoonmaken. Ik blijf op de uitkijk voor een aardige aanbieding voor een nieuwe Bosch. Maar het liefst zou ik inderdaad wel eens het verschil willen meten met een nieuwe. Dat geldt voor de Lambda sonde's ook  ::)  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

thuur

Citaat van: Jack v op 23-09-2010 10:29:33
Is er een interval voor de vervanging van de lambda bv 5 jaar of 100000km?

De fabrikant geeft 120-140dkm op als termijn. Deze termijn halen ze bijna allemaal, en vaak nog ruim een ton meer voordat je problemen krijgt (zagende stationairloop, hoog verbruik).

LMM schoonmaken gaat prima met alcohol, zolang je maar geen druk uitoefent op het plaatje. Gewoon lief aaien met een wattenstaafje :-*
Vergeet de zijkanten van het plaatje niet!

Gr 8)

Jack v

monteur van de dealer hier gaf het advies: gewoon afwasmiddel erop gieten even laten inwerken voor de vettige resten en afspoelen met bijv. condenswater uit de wasdroger, dit is kalkloos en laat dus geen aanslag meer achter.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

K*T heb ik weer..... heb geen condensdroger.....  :eusa_wall: 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Citaat van: cas op 02-10-2010 17:19:10
K*T heb ik weer..... heb geen condensdroger.....  :eusa_wall: 
Flesje gedestilleerd water van de lokale benzinepomp mag ook hoor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het