Slippende multiriemen als er door plassen gereden wordt... ?

Gestart door zeepoog, 24-09-2010 09:36:59

Vorige topic - Volgende topic

zeepoog

Hallo! Mijn 850 heeft de eigenschap dat wanneer ik door een plas rijd je de multiriemen hoort piepen / slippen. Je ziet het in de auto ook: alle lampjes gaan branden (wat je ook krijgt bij contact aan). Je merkt het in de auto ook: stuurbekrachtiging valt uit. Dat vind ik het meest bezwaarlijk.

Van der Kwaak en Marc van ET hebben er al naar gekeken (kort), maar concludeerden beide dat riemen en spanner goed zijn, en best nieuw ook nog. Wel dacht men bij v/d Kwaak dat er nog een soort spatkap aan de onderkant ontbrak.

Kent iemand dit probleem? Kom in de search niet(s) (veel) tegen, heb ik een primeurtje?

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

zeepoog

Ja, op 'Watertilt' heb ik niet gezocht hoor. Desalniettemin mijn excuses, ik ga lezen. Bedankt voor het wel vinden van de juiste informatie :-)

Sven850 is hier trouwens net geweest, heeft geconstateerd dat er toch een paar 'spatkappen' ontbreken. Er waren nog wel wat kappen die allemaal op half 7 hangen. Misschien moet ik daarmee sowieso eerst eens even flink gaan stieren.

Sven850

Inderdaad eerst die kappen goed vastzetten en dat kapje wat ik je heb gegeven plaatsen zal al aardig wat water tegen houden. Maar ik zou toch wel de spanrol in de gaten houden is bij ons 9 van de 10 keer de boosdoener. Succes :)
XC40 T4 Recharge