Re: het rode duiveltje 854 T5 94' (NIEUWE AANWINST DE SS)

Gestart door den dis, 25-09-2010 22:17:38

Vorige topic - Volgende topic

den dis

The right guy with the right tools.
Thuur vs volvo
Thuur wins
;D ;D ;D ;D

M a r c

Citaat van: 850 T-5 STEFAN op 24-06-2011 13:53:51
Lekker bezig zie ik:) ..heb zelf ook een 16t, 3''dp enz. maar zie dat je ook andere injectoren erop ga zetten. Welke dan? Toen ik alles bij marc erop heb laten zetten had ik ook nog gevraagd of dat nodig/nuttig was.. Was niet nodig volgens hem, dus ben benieuwd wat het idee erachter is..
Gr.
Jij hebt een 16T met rechte flens.... Is even nog iets anders dan met schuine flens  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

arjen850

Citaat van: thuur op 26-06-2011 12:35:18
Citaat van: den dis op 26-06-2011 11:25:43
Gisteren weer een gezellig dagje geweest bij Thuur alleen het weer zat een beetje tegen.
De krukaskeerring en de oliepomppakking zijn vervangen alsook de trillingsdemper(waarvoor onrechtstreeks dank aan arjen850) en de dichtingen van de oliepeilstok.
De draad om de OBD uit te lezen is ook terug goed vast gesoldeerd want deze gaf slecht contact.
En als laatste is ook het km teller tandwieltje vervangen.

Juist heb ik nog even de OBD uitgelezen en ik heb alleen op A2 een 5-1-4melding
ik heb het even gereset en dan van de week nog eens terug checken.

Niet alleen het weer zat tegen, ook je krukaspoelie was niet van plan van de auto te komen ;D

Gelukkig heb ik hem kunnen overtuigen met een poelietrekker (die zelf ook begon te kraken..) :evil:

Gr 8)

En die krengen kunnen vast zitten ;D Gelukkig hoefde hij niet heel te blijven ;)

Mooi weer voor de rooie Dendis :eusa_clap:

850 T-5 STEFAN

'Jij hebt een 16T met rechte flens.... Is even nog iets anders dan met schuine flens  ;)
..ok, weer wat geleerd ;D.. Tenminste.. in hoeverre maakt die schuine flens een verschil dan?..een nog betere airflow?.. Gr. Stefan

den dis

Citaat van: 850 T-5 STEFAN op 26-06-2011 17:16:40
'Jij hebt een 16T met rechte flens.... Is even nog iets anders dan met schuine flens  ;)'  
..ok, weer wat geleerd ;D.. Tenminste.. in hoeverre maakt die schuine flens een verschil dan?..een nog betere airflow?.. Gr. Stefan
Naar het schijnt dat het toch wel een redelijk verschil uitmaakt tussen een rechte en een schuine flens.
Door de schuine flens aan de turbo maakt de dp niet zo een scherpe bocht en kunnen de uitlaatgassen veel beter worden afgevoerd dus minder weerstand.
(Ik DENK dat ik het juist uitleg) ;D

mvg
den dis

den dis

Hallo iedereen,
vandaag naar de keuring geweest se.
Gisteren eerst even het voorlicht vervangen want de spiegel zat los en de lamp is niet meer af te stellen.
Vandaag na het werk snel de blauwe pu rubbers gecamoufleerd met motip mat zwart  ;D en naar de garage om de lichten laten af te stellen.

Na even aan te schuiven bij de keuring (en half krokant aangebakken) was het mijn beurt.
Een half uurtje later klonk het verdict: glansrijk geslaagd  :eusa_dance: :eusa_dance:
De enige opmerking was een sterretje in de voorruit en een olielekje dat al verholpen is maar de blok was aan de onderkant nog wat vettig.
Dus zijn we weer een jaartje gerust.
Nu maar ongeduldig wachten op de afspraak met Marc van ET

mvg
dis

arjen850

Als je ziet wat er hier gedurig aan olie zeikers wordt goed gekeurd, hebben we in nederland echt niets te klagen met onze apk ;D

850 T-5 STEFAN

Nog bedankt voor de uitleg! Klinkt logisch ja, door een minder scherpe bocht een betere airflow.. Maar hoeveel het in pk's zal schelen ten opzichte van een rechte flens zal ook niet in de tientallen pk's lopen lijkt me? Anders heb ik het verkeerde onder de mijne zitten ;) ;D..     
Heb je er eigenlijk ook een ander spruitstuk op?
Gr. Stefan

Ludo

Een 16T met schuine flens spoelt iets sneller op.
In vermogen zal het zóveel niet uitmaken.

den dis

Hallo iedereen,

Een kameraad van mij(Bert) reed met een 855 R. Nu heeft hij een tijdje geleden een ongeval gehad met zn 855 R.
Dit was hem in betere tijden:

Om een lang verhaal kort te maken: Iemand van recht is met de wagen op zijn spatbord(juist voor het wiel) gereden tegen 60.
Na wat onderzoek bleek dat het chassis enz enz geraakt was, dus een dure operatie ging worden om hem terug in orde te krijgen.

Ondertussen zijn we een weekje of 3 verder
Nu afgelopen zaterdag was ik wat aan het rondkijken op het forum en zag ik een T5 (estate) staan voor een heel schappelijke prijs dus ging ik bij Bert een bezoekje brengen en vertelde hem erover.
Natuurlijk was hij nieuwsgierig en na de fotos gezien te hebben was hij er ook enthousiast over en wou de wagen gaan bezichtigen.

Na wat afspreken zijn we vandaag gaan kijken in Rotterdam en hij heeft de koop gesloten.
Dit is de nieuwe aanwinst(waar nog wel wat stukken van vervangen worden door die van de R) ;)

mvg
dis

Vulk

Oh, die grijze heeft bijzonder lang te koop gestaan, kan dat? :)
Wat gebeurt er met de restanten van de R?

den dis

Ik weet niet hoelang hij al te koop stond, hij komt van Bas_t5 maar is geen grijze het is meer een blauwgroene kleur .
En van de R zullen verschillende onderdelen op de T5 komen.

den dis

Goeiedag iedereen,

Het is dus eindelijk BIJNA zo ver.
Morgen naar Marc voor de 16T,DP,... :eusa_dance: :eusa_dance:

Ook zijn we (Thuur en ik) tot de conclusie gekomen dat er speling op het stuurhuis zit dus dit zal volgende week woesdag vervangen worden.

Mvg
Dis

peteRRR

Veel plezier morgen Dennis.

Zeg je gewoon tussen neus en lippen door 3x het woord " saucijzenbroodjes " tegen Marc,..dan zitten jullie weer goed. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarcoV

En neem huzarenslaatjes mee,zijn de jongens gek op  ;D

MarcoV ( die morgen naar ET gaat ) ;)