automaat schakelt niet meer in achteruit

Gestart door wepster, 05-10-2010 08:38:36

Vorige topic - Volgende topic

wepster

Citaat van: Vulk op 09-10-2010 06:49:04
Benieuwd of Wibo wel thuiskomt. :)

je ken mij toch tohmas voor alles een oplossing  ;D

Vulk

Hij heeft vast de auto getrokken met zijn tanden. ;D

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 08-10-2010 12:23:51
Citaat van: Dirk342 op 07-10-2010 20:15:08
Niet helemaal mee eens, want heb hier toch al diverse keren mogen maken dat de PnP defect was en achteruitrijlampjes gewoon branden.  

Maar wat had je dan voor symptomen?? Ook niet goed schakelen? Meestal zijn het de achteruitrijlampen of het niet starten bij een defecte pnp volgens mij...

Ik ben benieuwd...  :eusa_pray:
Het echt niet meer in de achteruit krijgen terwijl lampen het gewoon deden, etc.  Bij Wibo schakelt de bak in principe perfect als hij 'm reset, door al zijn gangen heen.  Echter hij klapt door een of ander iets in zijn eigen noodprogramma en dan is het gebeurt met het ding, resetten weer perfect schakelen een poos (verschillende tijdstippen / duur heb ik begrepen) en dan begint het geklungel weer.  Vandaar dat ik nog steeds denk aan iets electronisch wat niet helemaal lekker is ipv de hardware (zeg maar bak zelf).

UserID6342

Citaat van: wepster op 09-10-2010 06:51:33
Citaat van: Vulk op 09-10-2010 06:49:04
Benieuwd of Wibo wel thuiskomt. :)

je ken mij toch tohmas voor alles een oplossing  ;D

Vast een goede thuisreis jongen en doe rustig an !!

mehn

Citaat van: Dirk342 op 09-10-2010 07:00:15
Bij Wibo schakelt de bak in principe perfect als hij 'm reset, door al zijn gangen heen.  Echter hij klapt door een of ander iets in zijn eigen noodprogramma en dan is het gebeurt met het ding,

Precies zoals bij mij dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

francois

arjenT5R

zucht iedereen roept wat anders, je krijgt heus geen prijs hoor als je het goed hebt  ;D
Ik zelf ben het met Mehn eens  ;D

Maar ik denk dat we er snel genoeg achter zijn als wibo thuis is,
zo niet dan heeft ie een hele capabele automaten boer om de hoek zitten  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

wepster

het is dus duidelijk intern in de bak  :eusa_wall:

vandaag zou ik eigenlijk naar nijmegen gaan voor de wissel van de onderdelen (elektrisch ) om uit te sluiten dat het niet aan de elektronika lag .
maar ben er vanmorgen eens mee gaan rijden en hij schakeld nu dus helemaal niet meer in de achteruit(terwijl wel de achteruitlampen gaan branden) en met grote klappen in de voorwaardse gangen de olie geroken en die stinkt extreem verbrand dus ben bang dat er toch een bakwissel aan zit te komen  :eusa_wall:
nu maar eens op zoek naar een goede bak om de kosten laag te houden anders word het weer zo duur als ik hem ga ombouwen naar handbak :'(

mevita

Wibo je bak is te heet geworden dan denk ik doet die oliekoeler wel z,n werk goed dan zet je er dalijk een andere bak onder wordt die misschien weer te heet, kun je niet beter eerst eens je aut olie vervangen en kijken wat ie dan doet,

gr mevita

)()()sT

Ik heb ook al eens gedacht aan de koelcapaciteit van de oliekoeler.
Heel erg balen Wibo... Is je huidige bak via een dealer geleverd toen? Tis namelijk wel een revisiebak hè ;)

arjenT5R

http://www.power-transmissie.nl/

zou daar even een praatje gaan maken dunkt me,
en mocht je er een andere AT aan hangen in wat voor vorm dan ook
instaleer dan die EXTRA olie koeler!

Good luck wibo, gekloot met die automaten moet maar eens klaar zijn  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

wepster

Citaat van: )()()sT op 10-10-2010 14:23:45
Ik heb ook al eens gedacht aan de koelcapaciteit van de oliekoeler.
Heel erg balen Wibo... Is je huidige bak via een dealer geleverd toen? Tis namelijk wel een revisiebak hè ;)

lezen joost is geen revisibak is er nieuw ondergekomen door een volvo dealer 100 dkm geleden factuur heb ik er nog bij totaal bedrag was iets van 3100 euri ex montage dus is echt geen revisie hoor
maar omdat hij meer dan 100 dkm gedraait heeft is er geen garantie meer of colanse  :eusa_wall:

francois

sjips voor je 

verwissel eens de olie (wordt al eens aangegeven)
als er te weinig olie in de bak zit  gebeurde vroeger vrij veel
ging de auto gewoon de testbaan op met als gevolg verbrande olie
daarna werkte hij niet meer naar behoren
olie verwisseld
bij 7 van 10 werkte het 

hoop bij jou ook   

gr

)()()sT

Citaat van: Duell op 15-01-2005 11:59:02
854 T5 aut. 1994 met 307.000 km alleen wel net voor de 3 ton een gereviseerde bak    :(

:eusa_think:

Zoals ik al zei: voor nu maakt dit niet uit, je bak schakelt niet (goed) meer en dat sucks  :-[

wepster

even een snelle vraag weet iemand of de AT bak van een 96 TD het zelfde is de code is namelijk wel 5042 le

hoop dat het niks uitmaakt dan heb ik een bak gevonden met wijnig km namelijk  :angel: