automaat schakelt niet meer in achteruit

Gestart door wepster, 05-10-2010 08:38:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Volgens mij is het koppelingshuis van een diesel (dus aansluiting van de bak op het blok) anders als van een benzine.

)()()sT

Ik wil dan niet een spelbreker zijn... maar een AT van een diesel met weinig km's?

De aasluiting is volgens mij idd. anders.

arjenT5R

maakt wel degelijk uit
gaat om de laatste 3 getallen van het serie nummer geloof ik
alleen een bak van een T-5(R) Of R gaat goed werken.

Aw 5042LE heten ze allemaal helaas  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

bakken hebben toch allemaal andere eindoverbrengingen (turbo, 10v en diesel) ?

)()()sT

Ja... al denk ik dat een turbo-bak wel gelijkende eindoverbrengingen heeft in vergelijking met de diesel. De N/A draait bv. 2900 toeren bij 120, de T-5 2500 rpm.

mehn

Een bak uit een 96-er heeft iig geen snelheidssignaal.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

gaat het nou over een handbak of een at
een uit van '96 heeft wel een snelheids signaal iig  ;D

of mis ik nu weer iets  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mehn

Ik heb altijd begrepen dat OBD-2 auto's het snelheidssignaal uit de ABS halen en niet uit de versnellingbak.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

Jaja er gaat me weer iets dagen,
dat signaal uit de bak wordt alleen gebruikt voor de tcu maar is bij
modellen voor 96 ook te gebruiken voor de teller.
Is alleen net een andere stekker.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Citaat van: mehn op 11-10-2010 14:03:20
Ik heb altijd begrepen dat OBD-2 auto's het snelheidssignaal uit de ABS halen en niet uit de versnellingbak.

Correct.


Gr 8)

)()()sT

Ben je gisteren nog in Simpelveld geraakt Wibo?

wepster

Citaat van: )()()sT op 12-10-2010 08:39:14
Ben je gisteren nog in Simpelveld geraakt Wibo?


nee heb gebeld met de heren en ze zouden terug bellen maar da's helaas nog niet gebeurt dus vandaag maar weer eens bellen

mevita

Wibo, heb het gister eens nagevraagd bij m,n vriend en die zegt dan zijn er waarschijnlijk van die schijfjes in je bak verbrand en helaas enige mogelijkheid revisie of andere bak,

gr math

sjarrel2

Heb het verhaal ook even gelezen en kan me erg voorstellen dat je enorm baalt. Maar ben ik de enige die het vreemd vind dat een nieuw geplaatste bak (door een dealer notabene) er na een ton mee ophoudt  ??? ??? En dat er dan geen enkele coulance tegenover staat ?? Vind het iig niet netjes van betreffende dealer.   :eusa_naughty:
Je mag toch verwachten dat de levensduur langer is dan 100.000 km? Kun je daar juridisch niets mee?

Succes in ieder geval.

Ludo

Het is zeker balen als je er voor staat.  :-\
Zoveel te meer omdat je er ook zoveel vertrouwen in hebt, doordat de bak eigenlijk niet zoveel kilometers heeft gedraaid, en er eerder geen enkel probleem was.

Maar als de garantieperiode afgelopen is, heb je geen verhaal.
En op een dealer waar je verder geen contact mee hebt, of verder geen cent achter laat (god weet hoe ver weg die zit...), rekenen op enige coulance regeling?.
Als jij zo iemand weet, hoort Wibo dat graag  ;D , maar ik denk dat die zelfs bij de deur dun gezaaid zijn.
Gewoon even met de voetjes op de grond blijven staan...  ;)