"vierkant"sturen

Gestart door antraciet, 05-10-2010 22:55:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

antraciet

Hallo allemaal

Even een vraagje over mn 850.  Ten opzichte van mn v70 vind ik m nogal raar sturen dwz op sommige punten in de draaiing meer weerstand dan op andere punten. Kwestie van de olie van de stuurbekrachtiging vervangen?

gr Arjen

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Eerst de olie vervangen. Controleer vervolgens de kruiskoppeling op speling en tenslotte de stuurkogels.


Gr 8)

antraciet

Olie vervangen net als bij de v70 met een spuit of zijn daar eenvoudiger tips voor bij een 850?  ???

Jack v

zelfde, vorige week ook nog gedaan.

succes  ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Met een pompje of spuit het reservoir leeghalen, zo goed als kan. Dynamo afdekken, slangklem onderaan het reservoir los. Houd een klein potje klaar en trek de slang eraf (dat zal wel moeilijk gaan ;D, een slangtrekker of grote platte schroevendraaier zijn meestal wel nodig). Sluit een doorzichtige slang van ca. anderhalve meter aan op de losgehaalde slang. Hang de andere kant in een pot of lege oliefles.

Dan krik je de auto in het midden van het subframe iets op, stuur van het stuurslot halen, niet starten en draai het stuur enkele malen snel van L naar R totdat je geen olie meer ziet komen. Gebruik veel papier: haal de slang los, sluit alles weer aan en vul de olie bij tot ca. 1 cm onder de vulopening. Even wachten. Start de motor, bijgeluiden zijn normaal. Houd het stuur L en R 10 seconden in de maximale aanslag (enkele malen). Let op dat het reservoir niet overstroomt, de olie gaat schuimen. Motor uit en weer even wachten. Vul nu bij totdat je net zoveel nieuwe olie erin hebt zitten als dat er oude is uitgekomen. Wederom starten en sturen. Peil moet nu goed zijn.


Gr 8)

-D©©©L-

Ik denk toch echt eerder aan compleet versleten bovenste veerzittingen en mogelijk een paar ralle veerpoot lagers.