riQue en de R-offel (854 DOP AT) (startpost bijgewerkt met onderh.historie)

Gestart door riQue, 20-10-2010 23:11:55

Vorige topic - Volgende topic

riQue

Beste mede roffelaars,

Hierbij zoals aangekondigd in mijn "Wie ben ik?" topic het dagboek van m'n 854 R roffel.
Hij is van 1996 en heeft de Dark Olive Pearl lak meegekregen.

Bij aanschaf stond er net geen 260.000 op de teller.
Hier wat foto's van de PPBB:

Zoals het elke roffel betaamt zijn er de nodige dingen die aangepakt moeten worden en zaken die ik anders wil. :azn:
In de tussentijd heb ik natuurlijk al het nodige gedaan. Daarover meer in de updates van dit blog.

Een goede vriend van me (Frank) heeft een garagebedrijf en heeft mijn eerdere auto's ook in onderhoud gehad.
Deze naam zul je dus ook regelmatig terug zien komen in mijn verslagen. ::)

Ik hoop dat jullie me waar mogelijk kunnen voorzien van tips, en als je vragen hebt, stel ze vooral! :D

To Do:

Next up:
- Kleine beurt
- Kraak stuur
- Kraak dashboard bij voorruit
- Rammel RV:
  > Draagarmen vervangen
  > Rubbers stabilisatorstang nalopen
  > Rubbers subframe nalopen
  > Fusee's nalopen
- Trekhaak demontage en achterbumper recht hangen

Project "Cosmetisch"
- Was/klei/polijst/wax beurt
- Remklauwen verven
- Zijspoilers + deurstrips vastzetten
- Dakstrips vervangen (850 MY97)

Project "Wielen"
- Velgen herstellen/poedercoaten (wheelcare.nl)
- Naafdoppen vervangen (volvo-parts.nl)
- Tzt stille banden

Project "Electronica"
- Comfortmodule knipper VW (000 998 229)
- Koplampen vervangen

Project "Interieur"
- Wiebel best.stoel(leuning en zitting)
- Zittingvulling best.stoel vervangen
- Slijtage leer bijwerken
- Leer in conditioner
- Bovendek dashboard bij ECC vastzetten

Project "Klein grut"
- Gordelstop links

T.z.t.
1  Stage 1 tuning ET (DP/Filter/MTE)
2  Airco revisie
3  Nieuwe speakers
4  Elec. antenne repareren

Onderhoudsgeschiedenis:

(271350)
- Seatbelt reminder (USA chime) relais 212 installeren
- Ruitenwissers vv

(271410)
- Xenon H1 6000K monteren

(271050) ET
- Vacuumslangen vv
- Kapjes koplampen vv
- Uitlaatsierstuk vv

(270300)
- Veerlager + veerzitting LV+RV vv
- Motorsteun RV vv
- Handremschoentjes vv
- Tank+dop koelvloeistof vv
- Waterslangetje + turbo retourleiding vv
- Bovenste motorsteunrubber vv

(268380)
- Bougiekabels+rotor+verdelerkap vv

(268080)
- Sproeikopjes vv (2x 30655605)

(267010)
- Uitlijnen Roessink

(266900)
- Spotrepair tankdop
- Voorruit vv
- Luxe nummerplaten

(266010)
- SC 805 plaatsen

(265290)
- APK + Grote beurt
- Remvloeistof vernieuwen
- Stabilisatorarmen voor vv
- Carterventilatie en olieretour vv
- Multiriem vv
- Filters (lucht/olie/brandstof) vv
- Veerpootbrug plaatsen

(263380)
- Lampjes+fittingen knoppen vervangen
- VW Ruitenwisser relais plaatsen
- Interieurfilter plaatsen
- Thermostaat stoelverwarming fix

(263310)
- Antenna down kit installeren
- Oude carkit eruit

(262900)
- Ruitenwissers vv
- Handrem strak maken
- Alcantara schoonmaken
- Claxon repareren
- Oliepeilstok vv
- Lampje deur RV vv
- Lampjes ecc vv

fbm

Jeff

Mooie wagen, mooi lijstje succes ermee! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Ludo

Ah de auto van Rai, de zeldzame(re) 850R.  :D

We zijn benieuwd naar het verdere verloop van je lijstje.
Alvast veel plezier.

Rai

Citaat van: Ludo op 20-10-2010 23:30:42
Ah de auto van Rai, de zeldzame(re) 850R.  :D

Precies! En die gaat dit topic natuurlijk scherp in de gaten houden. Die houdt zich trouwens aanbevolen voor het hulpstuk van de fietsendrager dat nog op de trekhaak zit :). Kom je natuurlijk pas achter als je de drager een keer op de 'nieuwe' auto wil zetten.

De blitzsafe ligt trouwens voor je klaar, is een echte aux, nadeel is dat je voor de iphone een extra kabeltje nodig hebt, voordeel is dat je er ook een willekeurige andere mp3 op aan kan sluiten. In ruil voor bovengenoemd hulpstuk is ie voor jou :).

Chris

Erg mooie auto!

Veel plezier ermee :).

Viper850

De wolf in schaapskleren staat in de wei.

Mooie wagen en succes met je activiteitenlijstje. Altijd handig om een bevriende monteur te hebben.

StefanCJ

Mooie wagen! Veel rij- en sleutelplezier!

riQue

Citaat van: Rai op 21-10-2010 07:32:06
Citaat van: Ludo op 20-10-2010 23:30:42
Ah de auto van Rai, de zeldzame(re) 850R.  :D

Precies! En die gaat dit topic natuurlijk scherp in de gaten houden. Die houdt zich trouwens aanbevolen voor het hulpstuk van de fietsendrager dat nog op de trekhaak zit :). Kom je natuurlijk pas achter als je de drager een keer op de 'nieuwe' auto wil zetten.

De blitzsafe ligt trouwens voor je klaar, is een echte aux, nadeel is dat je voor de iphone een extra kabeltje nodig hebt, voordeel is dat je er ook een willekeurige andere mp3 op aan kan sluiten. In ruil voor bovengenoemd hulpstuk is ie voor jou :).

Pff the pressure! :P Haha nee hoor. Die blitzsafe en hulpstuk wissel vind ik een goeie deal! Extra kabeltje heb ik nog van m'n vorige autoradio. Ik PM je wel even Rai. ;D

riQue

Update 1 (262800):

Langs Volvo Arnhem (Scholten) geweest voor wat losse onderdeeltjes. Lampjes voor middenconsole, armsteunvak en rechterdeur. Interieurfilterhuis, interieurfilter. Ook een antenna down-kit besteld om het laatste kapje op het dashboard te vullen met een knop :P. Heb maar gewoon de onderdeelnummers genoemd voordat we in de "dat is nooit geleverd voor de 850"-discussie zouden belanden. :P

Ook gelijk een nieuwe oliepeilstok besteld. De oude sloot niet meer af waardoor er olie langs de peilstokbuis liep:

Zo, we kunnen weer wat zien in het donker :D

Till next time! ;D

thijsj

Citaat van: riQue op 21-10-2010 21:22:19
Till next time! ;D
Gaarne :) Sjieke R, ben benieuwd of de peilstok het peilprobleem gefixt heeft. Veel plezier in de tussentijd met je 850!

arjen850

Mooie R :eusa_clap: Altijd leuk de eerste sleutel uren ;)
Had het niet genoeg geweest alleen het rubbertje te vervangen van de peilstok? Idd wel even in de gaten houden, misschien niet verkeerd de carterventilatie aan te pakken :eusa_think:
Veel plezier ermee..

Rai

Citaat van: riQue op 21-10-2010 21:22:19
...Lampjes voor middenconsole, armsteunvak en rechterdeur....

Krijg nou wat, nooit geweten dat er een lampje hoorde in het armsteunvak. Die is dus al minimaal 9 jaar kapot...

riQue

Citaat van: arjen850 op 21-10-2010 22:09:53
Mooie R :eusa_clap: Altijd leuk de eerste sleutel uren ;)
Had het niet genoeg geweest alleen het rubbertje te vervangen van de peilstok? Idd wel even in de gaten houden, misschien niet verkeerd de carterventilatie aan te pakken :eusa_think:
Veel plezier ermee..

Heb geprobeerd er een ander ringetje voor te vinden maar dat liep op niks uit. Het lijkt er wel op dat deze nieuwe peilstok hetzelfde rubbertje heeft (en daarmee op dezelfde manier niet afsluit) maar we zullen zien of ze het droog houdt. Zou niet zo goed weten wat het anders kan zijn.  :-\

riQue

Update 2 (263310):

Gisteren na het werk de antenna-downkit geïnstalleerd. Qua werk stelt het niks voor. :) Mocht je zelf zo'n kitje willen bestellen, onderdeelnummer kabelboom: 9208254 (€12,71 incl btw), en onderdeelnummer schakelaar: 9447386 (€23,60 incl btw). :)

De schakelaar met kabelboom

Gelijk de bestaande schakelaars herindelen zodat de infodraaiknop in het aparte lijstje komt te zitten. :P De kabelboom van de kit komt aan de zwarte stekker rechtsonder te zitten, gewoon een doorlus eigenlijk:

En het eindresultaat, alle slotjes vol en de schakelaar werkt prima! (standaard zal ie toch met z'n spriet naar beneden blijven omdat ik alleen maar CD's en MP3 luister)

Wel zuur... denk ik gisteravond nog even te kijken naar hoe het er in het donker uitziet, blijken drie knoppen de lampjes ineens kapot te hebben! De schakelaars van schuifdak, achterruitverwarming en infoknop zijn nu donker. >:( Snel nieuwe lampjes bestellen! Kan ik bij deze schakelaars gewoon de houdertjes met lampjes verwisselen of moet ik solderen?

Verder de oude carkitresten verwijderd. Kwestie van a-stijl voorzichtig losklikken en draadjes weghalen. Hingen los in het dashboard en kon ze er met beleid uittrekken:

De a-stijl met in het midden een van de interieursensoren voor het Guard II alarm.
Geen gezicht eigenlijk, maarja alles voor het afschrik-effect. :P

Onder het projectje elektronica wilde ik nog het lampje van het armsteunvak/asbak verwisselen. Helaas het verkeerde lampje meegekregen bij de Volvo garage. Wie herkent 'm en weet het onderdeelnummer? :-\

Ook leuk... heb via de penningmeester van de 850 club (een fervent autofolder verzamelaar) een originele folder van de 850R besteld uit 1996. Formaatje A3. Voor de collectie. :)

Till next time!