Car-PC / Carputer

Gestart door mehn, 22-10-2010 10:00:20

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Ben

Piet

Weer een hypermoderne 850 met heuse computer erbij.  Very nice!!! :eusa_clap:

Blu soleil heb ik ook, werkt op zich wel goed.
Nadeel vind ik wel de telefoonlijst in te kleine lettertjes.
Een ander nadeel is dat het programma niet automatisch met je telefoon kan verbinden als die in de nabijheid komt.
Mijn zoon heeft hierover met blu soleil gemaild, maar zij stellen dat het programma voor een laptop is bedoeld en met deze optie de laptop batterij te snel leeg  zou raken.
Hij heeft ze een keuze mogelijkheid in het programma voorgesteld waarmee je deze mogelijkheid m aan of uit kunt zetten (default uit), maar zijn wij maar een paar van de zeer vele klanten en dus te onbeduidend voor ze om hier op in te gaan  :(

razorx

Je schiet lekker op!

Wat die frontend software betreft: Je kan er een aardige tijd mee kwijt zijn.
Het is in mijn ogen wel de moeite waard daar veel tijd in te steken.

Je geeft immers een hoog bedrag uit aan de hardware, dan mag de bediening niet achterlopen.
Het moeilijkste vond ik te ontdekken welk gedrag je precies wilt, welke logica. En die dan consequent proberen aan te houden ondanks weerbarstige applicaties.

De te smalle zijkanten van mijn carputer heb ik nog niets mee gedaan, maar die ga ik op dezelfde manier aanpakken als jij.

P.S. Ik wordt steeds enthousiaster over de snelheid van die SSD drives.

mehn

Citaat van: elianmars op 04-12-2010 17:44:52
Wel een vreemde asbak die er onder hangt  :eusa_think: ;D

Ik heb al een paar jaar geen radio meer en met alelen een iPod is het wel handig als je o.a. een volumeknop hebt ;D
Wat daar zit is een 4 kanaals 7 Volt voorversterker  :angel:

Ook met de CarPC wel handig: 2x line in. Op de ene zit voorlopig nog de iPod en op de 2e de CarPC.

Deze voorversterker (en de eindversterker die erna komt) die al een paar jaar in mijn auto zitten, maakte het wel iets eenvoudiger als bij Yits en Piet. Yits heeft een complete versterker in de CarPC en Piet zo'n (in mijn ogen spuuglelijke  ;D ) volumknop bij de schakelpook.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: razorx op 05-12-2010 01:27:21
P.S. Ik wordt steeds enthousiaster over de snelheid van die SSD drives.

Dat gaat idd als de brandweer.
Het viel me gisteren alleen op dat de PC in de auto niet meer start vanuit de slaapstand , maar telkens "koud"  :eusa_think:
Ik heb toch echt een constate en een geschakelde plus gebruikt. De geschakelde zit op de goede kabel want contact uit/ contact aan werkt naar behoren.

XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Piet op 04-12-2010 20:13:03
Een ander nadeel is dat het programma niet automatisch met je telefoon kan verbinden als die in de nabijheid komt.

Je zou verwchten dat dat wel kan al vind ik het niet zo'n probleem.
Ik heb bijna altijd 2 GSM's op zak en ik "moet" bij het starten van de auto toch altijd beslissen welke ik wil aanmelden ;)

XC60 D4 AWD:

Piet

Citaat van: mehn op 05-12-2010 10:10:10
Yits heeft een complete versterker in de CarPC en Piet zo'n (in mijn ogen spuuglelijke  ;D ) volumknop bij de schakelpook.

Die  inderdaad spuuglelijke volumeknop wordt binnenkort dan ook gesloopt waarna de electronica ervan achter een mooi klein beschaafd zwart knopje op een van afdekplaatjes (waar dus een originele schakelaar zou kunnen zitten) komt.
Heb ik mijn asbak nog waar ik netjes uit het zicht en makkelijk bereikbaar allerlei poorten (USB, netwerk,audioingang etc) verstopt heb. ;D

Rijns_t5r

hee schitterend maickel,petje af hoor.mooi resultaat  :eusa_clap: :eusa_clap:
misschien dat ik ookooit eens gaat bouwen,maar kan geen afstand doen van sc 801 pss  ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

v40pokemon

prachtig apparaat! daar kunnen onze vrienden van chinavasion niet tegenop... :eusa_snooty:

mevita

misschien nog een tip voor jullie, maar ik vermoed dat t wel bekend is bij jullie als je bijv een htc gsm met de laatste froyo versie erop hebt met een internetbundel kun je je gsm gebruiken om op je car-pc verbinding met internet te maken :)

gr mevita

Thys

Dat kan toch met elke telefoon met internetbundel? Of maakt deze combi ook automatisch verbinding?

mevita

Citaat van: Thys op 07-12-2010 21:21:55
Dat kan toch met elke telefoon met internetbundel? Of maakt deze combi ook automatisch verbinding?
volgens mij kan t niet met elke telefoon, in de htc (ik heb de desire) zit een functie zodat je je gsm als een soort router kan gebruiken (hotspot) op de car-pc moet dan wel een een wifi-stickje aangesloten zijn, je car-pc ziet dan de htc in je netwerklijst verbinden en je hebt internet op je car-pc,

gr mevita

BOV

Citaat van: mevita op 07-12-2010 21:47:38
volgens mij kan t niet met elke telefoon, in de htc (ik heb de desire) zit een functie zodat je je gsm als een soort router kan gebruiken (hotspot) op de car-pc moet dan wel een een wifi-stickje aangesloten zijn, je car-pc ziet dan de htc in je netwerklijst verbinden en je hebt internet op je car-pc,

gr mevita

Nokia telefoons met gprs kan je ook als router gebruiken via Nokia PC Suite.
I take pictures and build stuff...

mehn

Citaat van: BOV op 07-12-2010 22:30:19
Citaat van: mevita op 07-12-2010 21:47:38
gr mevita
Nokia telefoons met gprs kan je ook als router gebruiken via Nokia PC Suite.

Dat kan met elke moderne mobiele telefoon. Óf via een PC suite of via Bluetooth.

XC60 D4 AWD: