VPB voor kofferbak Sedan (KLAAR + laatste foto's pag 4

Gestart door Jack v, 25-10-2010 15:24:56

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Ik heb het idee om ook voor de sedan een eigen VPB te maken in de kofferbak: wil graag jullie mening hier over horen. Ga hem zo wiezo maken maar misschien hebben jullie nog ideeën voor een aanpassing.

dit betreft een houten model, de originele word van ronde buis 35mm/3mm .
volgens mij is deze beter dan de fabrieksgeleverde omdat hij de volledige breedte van de auto meepakt.

Ik zie wel wat jullie er van vinden ;D :eusa_dance:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Wat je ook kan doen is 2 horizontale poten boven elkaar met die zeg maar 25 cm ruimte er tussen.

En daar dan een diagonaal kruis tussen lassen.

Dan verklaar ik jou officieel voor stoer  :eusa_clap:

Heb je een soort mini rolkooi achterin en een prachtige uitdaging om een keer te doen  ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Zou ook kunnen Peter lijkt inderdaad wel stoer en geeft ook wel meer stevigheid daar ben ik van overtuigd.
Op de manier waarop het nu zit kun je nog steeds het skiluik gebruiken en eventueel de achterbank neerklappen voor de grote dingen.

peteRRR

Wat je nu hebt bedacht lijkt me ook een goede toevoeging op de bestaande vpb.

Je kan misschien nog een driehoek in de 2 hoeken brengen die schuin omhoog lopen.

Doe zo voort  :eusa_clap:

Groet.

bassie81

heb jij nu je reservewiel met een binnenband vast gezet??

daytonawim

Toch vraag ik me af of het veel opleverd bij een sedan, de hoedenplank zou toch
al een aanzienlijk hogere  stabiliteit moeten opleveren ten opzichte van een een estate ?

peteRRR

Citaat van: daytonawim op 25-10-2010 16:18:15
Toch vraag ik me af of het veel opleverd bij een sedan, de hoedenplank zou toch
al een aanzienlijk hogere  stabiliteit moeten opleveren ten opzichte van een een estate ?

Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel een goede toevoeging is de vpb achterin de sedan.

Maar zoals gewoonlijk zijn natuurlijk de meningen verdeeld.

Maar snappen doe ik de verdeeldheid niet echt,want het is duidelijk merkbaar,is de 1 dan meer gevoeliger dan de ander,

het moet haast wel  ;)

Groet.

Rijns_t5r

geef maar een tekening met de juiste maten,of beter laat iemand maar eens komen met een 850 sedan,kijken of we wat in elkaar kunnen lassen,deze maak ik nu ook voor een estate in de kofferbak,zie foto

WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

-D©©©L-

Gewoon een kruis achter de achterbank lassen.

Jack v

Citaat van: Rijns_t5r op 25-10-2010 16:37:19
geef maar een tekening met de juiste maten,of beter laat iemand maar eens komen met een 850 sedan,kijken of we wat in elkaar kunnen lassen,deze maak ik nu ook voor een estate in de kofferbak,zie foto

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4NTAJQV-D.jpg
die variant heb ik ook bekeken maar zal in een sedan niet gaan werken(passen) er zijn simpelweg geenpunten voor om hem vast te zetten, die ik nou bedacht heb is in principe een originele met toevoeging.
Wat Peter zegt om eeen schoor op het eind te zetten zou kunnen maar ik heb de buis zo vlak mogelijk gehouden om torsie te beperken.

Ronald21

leuk idee, op deze manier lever je geen ruimte in, bak kan neer en skiluit kun je gewoon gebruiken.  Echter de grootste stevigheid/stijfheid tegen torsie krijg je door en rechte buis te monteren. De overgang van het schuine naar het rechte platte deel is in feite een bladveer constructie  en dat wil je niet.

Maar gewoon proberen. Nee heb je. Ja kun je krijgen.

Rijns_t5r

jack v als we nu deze maken en kijken of we er een pijp op een bepaalde hoogte tussen lassen zodat het ski luik vrij blijft,krijg je meer stijfheid in de constructie en is dan ook nog demontabelbaar,nu nog een sedan om een prototype te fabriceren  ;)
alter 1 koffer ruimte is toch hetzelfde?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Jack v

Citaat van: Rijns_t5r op 25-10-2010 17:28:53
http://i54.tinypic.com/ka1wyq.jpg
jack v als we nu deze maken en kijken of we er een pijp op een bepaalde hoogte tussen lassen zodat het ski luik vrij blijft,krijg je meer stijfheid in de constructie en is dan ook nog demontabelbaar,nu nog een sedan om een prototype te fabriceren  ;)
alter 1 koffer ruimte is toch hetzelfde?

rbert
robert,
als je goed op de foto kijkt zie boven de bevestiging die ik gebruik nog een gat zitten alleen heeft deze aan de achterkant geen steun. de onderste heeft steun op de verticale balk en wielkast een mogelijkheid om hier een demontabele buis tussen te zetten is er natuurlijk wel die komt dan zeg maar 20cm boven de onderste.

jack

M a r c

Citaat van: Rijns_t5r op 25-10-2010 16:37:19

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4NTAJQV-D.jpg

Die is toch al kant-en-klaar te koop voor 75 euro....   :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

sean850

Goh ben ik gelukkig niet de enige die daar zo over denkt  ;D