VPB voor kofferbak Sedan (KLAAR + laatste foto's pag 4

Gestart door Jack v, 25-10-2010 15:24:56

Vorige topic - Volgende topic

san

Citaat van: rovelra op 17-11-2010 18:27:15
Maakt echt geen verschil of ie nu op de schotel of eronder ligt !!!

Maakt het nu wel of niet uit hoe de VPB gemonteerd is?

peteRRR

Hij lijkt wel uit 1 stuk  :eusa_clap:

Mooi stuk werk Jack.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Jack v

Citaat van: san op 17-11-2010 19:39:25

maakt volgens mij niks uit beide keren zijn het de M8 boutjes die hem tegenhouden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MrCain

Ziet er schitterdend uit dude!
Knap staaltje vakmanschap.

Vooral het plezier dat je het zelf heb gemaakt, daar doe ik het duidelijk ook voor  ;)

BTW voorveerpootstabalisatie zit ook met m6 en M8 vast, gaat niet om de dikte maar wat je er mee vast zet  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jack v

san

Ik heb hem vandaag ontvangen en inmiddels gemonteerd....bij mij ligt ie dus op dat stuk rubber.Nu moet ik alleen de 2 grote plastic beschermkappen aanpassen omdat die dus niet meer passen vanwege de VPB,denk dat ik daar maar een stuk afslijp.Foto's volgen.

elianmars

Citaat van: san op 20-11-2010 17:34:34
Ik heb hem vandaag ontvangen en inmiddels gemonteerd....bij mij ligt ie dus op dat stuk rubber.Nu moet ik alleen de 2 grote plastic beschermkappen aanpassen omdat die dus niet meer passen vanwege de VPB,denk dat ik daar maar een stuk afslijp.Foto's volgen.

Ben had hetzelfde probleem met die beschermkappen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12542.msg927764.html#msg927764

UserID6342

Citaat van: Jack v op 17-11-2010 20:45:19
Citaat van: san op 17-11-2010 19:39:25

maakt volgens mij niks uit beide keren zijn het de M8 boutjes die hem tegenhouden.
Had eigenlijk geen zin om me in deze discussie te mengen, maar helaas kan ik nu niet anders.  Maakt wel verschil, gewoon omdat tie alleen gemonteerd op het rubber zijn werk niet kan doen.  Als je de VPB op de bodem monteerd, daar de platen oplegt waar het schokbrekerruber mee vast zit (dus de 2 M6 boutjes) eerst door het rubber heen steken en dan door de VPB vast op de bodem zit tie goed.  Je wilt de carrosserie stijver maken en niet het rubber opvangen in zijn bewegingen.  De stijfheid van de carrosserie word dan niet verbeterd als je deze op de schokbreker rubbers legt.  Dat is een illusie die mensen maar al te graag aannemen en dan ook zeggen, "het rijd veel beter zo" is echt pure onzin want je wilt graag dat dit zo beter rijd en dientengevolge geloof je daar ook in.

verburgh

In mijn montage handleiding stond dat hij onder het rubber moest, of kregen jullie geen montage handleiding ??? ;D

Jack v

elianmars

Even een foto gejat van de site van ET. Let op de montage:

verburgh

Jack v

Auk

Prachtig he, fout monteren en dan toch merken dat het anders rijdt.. ('t zit vaak echt tussen de oren)

Maargoed, nieuw projectje dus!  ;D
Auke
Volvo. for life