Bovenste schokbreker-rubber KAPOET!

Gestart door Zippo, 22-03-2004 19:02:39

Vorige topic - Volgende topic

Driver

Heb maar alles nieuw gekocht dan is het ook goed anders blijf je aan de gang het heeft toch allemaal 3ton gedraait

dus nu:

2x nieuwe veerschotel rubber,
2x draagarm
2x stabilinks
2xstabirubbers

dan is het geluid toch wel weg zou ik zeggen

V70geRwin

Citaat van: Driver op 25-10-2011 19:12:29
Heb maar alles nieuw gekocht dan is het ook goed anders blijf je aan de gang het heeft toch allemaal 3ton gedraait

dus nu:

2x draagarm
2x stabilinks
2xstabirubbers

dab zou ik ook gelijk de veerschotel lagers meenemen, dan ben je echt gelijk klaar  ;)

jeroen74

Ik heb dat ook allemaal vervangen, inclusief een in bochten klakkende buitenste homokineet, en ik heb nog steeds last van bijgeluiden  :eusa_doh:

Dit weekend de draagarmbouten maar eens nagetrokken, die konden nog een hele slag of zo aangetrokken worden :eusa_whistle: Dat scheelde heel wat vage geluiden, maar volledig geĆ«limineerd zijn ze nog niet  :eusa_eh:

Iets tijdens parkeermaneuvres (ik stuur nooit tot tegen de aanslag btw) zet zich soms nog opnieuw, soms tijdens wegrijden, soms zomaar. Ik vermoed minder frisse subframe rubbers, misschien een motorophang cq steunrubber, misschien iets in de achterkant. Van structure borne geluiden is niet altijd duidelijk te bepalen waar ze vandaan komen :(

Jasper Boven

Citaat van: spekkie99 op 25-10-2011 19:31:07

dus nu:

2x draagarm
2x stabilinks
2xstabirubbers

dab zou ik ook gelijk de veerschotel lagers meenemen, dan ben je echt gelijk klaar  ;)

Het lijkt hier op het forum een beetje de trend te worden om alles maar te vervangen, omdat het kan. Dikke kans dat je lagers nog prima in orde zijn. Die van mij zijn dat ook met 3,5 ton.
Je kunt je geld misschien beter besteden aan een setje dempers. Ik weet niet hoe oud die zijn?

V70geRwin

Citaat van: Jasper Boven op 25-10-2011 21:00:14
Citaat van: spekkie99 op 25-10-2011 19:31:07

dus nu:

2x draagarm
2x stabilinks
2xstabirubbers

Het lijkt hier op het forum een beetje de trend te worden om alles maar te vervangen, omdat het kan. Dikke kans dat je lagers nog prima in orde zijn. Die van mij zijn dat ook met 3,5 ton.
Je kunt je geld misschien beter besteden aan een setje dempers. Ik weet niet hoe oud die zijn?

mijn dempers waren ook nog prima na 3 ton  ;)

Driver

dempers zijn nieuwe instelbare eibach poten.

motersteunen zijn allemaal nieuw

de lagers zijn nog goed dus die laat ik zo.

neem aan dat ik met nieuwe armen met fuseekogels en stabilinks al een heel eind gehad heb
en nieuw is nieuw dan kan dat ook niet meer komen anders blijf je met ieder piepje of kraakjes weer opnieuw aan t sleutele met t gevolg je steeds moet uitlijnen als je pech hebt

heeft er iemand ervaring me die dikke stabilinks van HD?is het merkbaar of beter toch maar OEM

jeroen74

Ik denk dat ik weet waarom ik toch nog weleens een knoepje en knakje hoor uit de voorkant...Speling op een der stuurkogels... bij de aflevering van de wagen hadden ze er eentje vervangen herinner ik me... voor die 2 tientjes of zo hadden ze de andere toch ook meteen kunnen vervangen  :eusa_wall:

thuur

Citaat van: jeroen74 op 25-10-2011 20:24:16
Ik heb dat ook allemaal vervangen, inclusief een in bochten klakkende buitenste homokineet, en ik heb nog steeds last van bijgeluiden  :eusa_doh:

Dit weekend de draagarmbouten maar eens nagetrokken, die konden nog een hele slag of zo aangetrokken worden :eusa_whistle: Dat scheelde heel wat vage geluiden, maar volledig geĆ«limineerd zijn ze nog niet  :eusa_eh:

Iets tijdens parkeermaneuvres (ik stuur nooit tot tegen de aanslag btw) zet zich soms nog opnieuw, soms tijdens wegrijden, soms zomaar. Ik vermoed minder frisse subframe rubbers, misschien een motorophang cq steunrubber, misschien iets in de achterkant. Van structure borne geluiden is niet altijd duidelijk te bepalen waar ze vandaan komen :(

Losse subframebout(en).

Gr :D

jeroen74

Daar heb ik ook aan zitten denken. Ik heb ook zitten wrikken tussen carosserie en subframe met een wat grotere, maar ook niet een hele grote, schroevendraaier.... vind het maar een slap zooitje.

Driver

Heb alles in 1 middag vervangen.

en hij rijdt echt als nieuw dan ben je echt gelijk van ieder kraakje,rammeltje,of gebonk af.

en qua kosten valt het echt mee vooral als je zelf een beetje technisch aangelegd bent want die draagarmen vervangen is als de voorvork van je fiets eruit halen haha.

JSC Zvezda

Tijdens parkeren hoor ik rv ook vaak een en ander knerpen. hoe weet je het verschil tussen het veerschotelrubber of lager? Anders toch maar weer zaterdagmorgen klusje...

Wout309t

Citaat van: JSC Zvezda op 12-09-2012 18:34:47
Tijdens parkeren hoor ik rv ook vaak een en ander knerpen. hoe weet je het verschil tussen het veerschotelrubber of lager? Anders toch maar weer zaterdagmorgen klusje...

Bij uiterste stuuruitslag zouden het ook de aanslagblokken kunnen zijn. Dat kan ook eng klinken... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

JSC Zvezda

Vooral tijdens het draaien. bv straatje keren. niet zozeer de eindaanslag.

Martijn_B

Bij het inveren van mijn KW VII schroefset hoor ik ook een verschrikkelijk gekraak. Het is echt in 1 keer op komen zetten. Je kunt het makkelijk horen als je naast de auto staat en met flink gewicht op de motorkap drukt (rechter veerpoot).

Er van uitgaande dat dit het rubber is, weten jullie of dit voor KW het zelfde is als wat Volvo levert?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

thuur

Ik kan niet voor alle KW sets spreken, maar de laatste die ik mijn handen had: ja.

Gr 8)