Bovenste schokbreker-rubber KAPOET!

Gestart door Zippo, 22-03-2004 19:02:39

Vorige topic - Volgende topic

beezz

Vandaag dit "klusje" aangepakt. Bij de 850 was dit in een uur per kant gefikst. Nu na 4 uur martelen net een kant af. Uiteindelijk een luchtsleutel gekocht. Niet los te krijgen met de hand. Bleek alles met een soort van Loctite vast te zitten...Grrrr.
Tot overmaat van ramp schoot ook nog de as uit de homokineet wat nog eens een half uur extra kostte,
Volgende week zaterdag de linkerkant maar even dan.

Geklapper is trouwens compleet verdwenen. Dat is dan weer fij,

Prettig weekend, Roffelaars!!
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

erdebruin

Als je de bovenste veerpootrubber met de hand kunt draaien, is het lager dan ook kapot? Of hoeft dat niet ?

Rammelt als een gek rechts voor dus maandagavond iig rubber vervangen....
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

Lunadust

Grote kans dat het los zit.
Je kunt eerst proberen om het vast te zetten.
Techneut, geen dichter.

erdebruin

Rubber is echt gaar, droogte scheuren dus wil ik sowieso vervangen...

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

Lunadust

Als je het rubber gaat doen adviseer ik om het lager ook mee te doen.
Het is ongeveer een uurtje werk per kant.
Techneut, geen dichter.

erdebruin

Meningen verschillen blijkbaar enorm op dit punt :-) de één zegt hoeft meestal niet, lager vaak nog goed/geen speling zelfs bij 3 ton +, de ander zegt gelijk meenemen dat lager :-) Zijn best prijzig trouwens die lagers, in tegenstelling tot de rubbers .....

kulk

En geen gare imitatie meuk kopen, ik had Moog rubbers en lagers, na 50.000 al flinke speling erop.

Lunadust

Het is een klusje waar je apart gereedschap voor nodig hebt,
Erna moet je uitlijnen.
Je krijgt er best vuile handen van.
Ikzelf wil zoiets maar 1 keer doen.

Op de kosten van uitlijnen en de veerspanners maakt die 100 voor originele lagers niet zoveel uit
Maar dat is mijn bescheiden mening
Techneut, geen dichter.

Sbv

als je toch bezig bent en niet van plan bent de auto over 2 maanden te verkopen dan zou ik gelijk alles meepakken. Scheelt uitlijnen en je bent weer klaar de komende tijd. Denk eventueel ook aan schokbrekers. Die zijn met 3 ton ook niet al te fris meer

volvobug

Febi veerzitting 27 euro/stuk. INA lager 56 euro/stuk. Sachs demper ca. 95 euro/.stuk. Dan heb je OEM volvo en gaat weer 2 a 3 ton mee.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Citaat van: kulk op 01-11-2014 19:41:20
En geen gare imitatie meuk kopen, ik had Moog rubbers en lagers, na 50.000 al flinke speling erop.
Eensch !!

V70geRwin

erdebruin

Citaat van: Lunadust op 01-11-2014 19:19:16
Grote kans dat het los zit.
Je kunt eerst proberen om het vast te zetten.
Proberen vast te zetten, maar alles draait door, dus morgen de heleboel losmaken en bovenste rubber vervangen....

erdebruin

Van de week de boel losgehaald, rechter lager was finaal los schokbreker danste in t schutbord :o linkerkant was de houder aan het vergaan dus ook vervangen ;D schokbrekers en veren nog ok, anderhalf uurtje werk en nieuwe veerpootlagers zaten te plek, merk Monroe voor 35 euro het setje bij de plaatselijke VKV

dekoppelkoning

Beste volvorijders,

Vorig jaar heb ik de voorschokbrekers van mijn 850R vervangen voor Koni FSD. De rubber veerzittingen waren doorgerot en dat was een mooie aanleiding. Toen heb ik alles vernieuwd: lagers, rubber veerzittingen en die eindaanslagen van de schokbrekers. Na een paar maanden begon links te kloppen maar ik kon niet veel bijzonders ontdekken: geen speling op reactiestangen etc. maar bovenste ronde schijf op de schokbreker leek wel wat hoger te zitten. Nu na bijna een jaar is het geklop niet meer om aan te horen. Nu zie ik dat aan beide kanten die metalen bus finaal uit de rubber veerzitting is gescheurd. Hoe is dat nou mogelijk na een paar maanden? Net één veerpoot los genomen en had het echt juist gemonteerd maar rubber is finaal kapot. Vorige rubbers zaten er op toen ik hem kocht 160.000 km terug... Iemand eerder meegemaakt? En heeft iemand kwaliteitsverschil gemerkt tussen originele en imitatie? Komt het door de FSD's? Mijn vriendin rijdt tegenwoordig wel regelmatig over een lange slechte klinkerweg. Dan komt het er wel op aan wellicht  :eusa_think:
Groeten,

Wouter