Hydrauliek rond koppeling - dit dossier kan dicht!

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 01-11-2010 13:32:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RemVo

Trillingsdemper van krukas aan distributiezijde...?!?!?  :eusa_think:

thuur

Citaat van: R-man T op 31-03-2011 21:43:19
Citaat van: thuur op 31-03-2011 15:48:32
Op een '97-er ???


Jazeker, officieel kan het niet, zoals ik schreef. Maar waarschijnlijk ooit een bakwissel gehad met een uit 98 of later.

Naja, maakt voor de werking van de cilinder niets uit of ie nou op of in de bak zit. Maakt het "even wisselen" wel zo goed als onmogelijk :-\


Gr :eusa_think:

RemVo

Even voor alle duidelijkheid....is er ondertussen ook al een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep opgekomen buiten het nieuwe druklager??

RemVo

Als ik het zo lees dan is er puur uit kostenbesparing (ivm garantiegeval) door de garage slechts een nieuw druklager gemonteerd! Maar volgens mij moet je ten alle tijden het gehele koppelingsgebeuren vernieuwen! Dus druklager met koppelingsplaat en drukgroep ;) En in dat geval weet je 100% zeker dat dat schoon op elkaar in gaat werken. En dus niet nieuw matriaal op al ingesleten delen... Is vragen om problemen.....maar misschien vergis ik me hoor? :P

Gr.

Sven850

Citaat van: RemVo op 31-03-2011 21:52:29
Trillingsdemper van krukas aan distributiezijde...?!?!?  :eusa_think:

Ja, dan zit er een rubberen ring in de krukaspoelie. Weet alleen niet zeker of onze wagens dat hebben maar het bestaat zeer zeker :)
XC40 T4 Recharge

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

RemVo

hmm...ja dat kan wel, weet verder niet welke modellen ze wel en niet hebben. Weet alleen wel dat als ze erop zitten ze voor vreemde en lastig op te sporen trillingen kunnen zorgen ;)

Maar dan bij deze ook door gestreept van het lijstje :)

Sven850

Zit het probleem niet in de bak zelf? Wij hadden een tijdje terug een mercedes met een soort gelijk probleem en daar bleek een lager in de bak zelf speling te hebben, die op zijn beurt de boel bij de koppeling verziekte.
XC40 T4 Recharge

RemVo

Dan zou dat het lager van de prise-as moeten zijn....en ik mag toch aannemen (ja ok...je weet het nooit tegenwoordig met die garage's) dat ze dat wel zouden merken/checken bij het vervangen van dat druklager!?!

RemVo

Wat ik gewoon nog steeds niet begrijp is dat er wel een nieuw druklager op is gekomen, maar geen drukgroep en plaat!? Is toch vragen om problemen? Of zie ik dat nou verkeerd? Misschien zijn de diafragmaveren wel krom en ongelijk?! of noem maar op...

RemVo

Citaat van: RemVo op 31-03-2011 22:26:54
Wat ik gewoon nog steeds niet begrijp is dat er wel een nieuw druklager op is gekomen, maar geen drukgroep en plaat!? Is toch vragen om problemen? Of zie ik dat nou verkeerd? Misschien zijn de diafragmaveren wel krom en ongelijk?! of noem maar op...

EN OJA.....OOK EEN NIEUW VLIEGWIEL !!! ???

Ries van de Zilverschuit

Morgen reageer ik op al jullie reacties. Eerst een glas wijn en dan mijn mand opzoeken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

RemVo

Glas wijn....klinkt goed :) Geniet ervan en slaap lekker.....ik doe nog ff verder brainstormen ;)

Jack v

Remvo als je onder het rijden het druklager hoort gieren betekend dit dat hij niet terug komt, dat dit nu over is komt hoogstwaarschijnlijk doordat de vinger nu idd krom of afgesleten zijn met als gevolg dat ze binnenkort kunnen afbreken dat zou ook het hoge aangrijpunt verklaren maar dan zou hij geen vrijeslag en een hele korte koppelingsslag hebben.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sven850

Als inderdaad alleen het druklager vervangen is zou dat wel vreemd zijn. Die bak waar ik het over had had inderdaad speling op de prise as, maar ook op de uitgaande as. Maar dat is ook wel een ander soort constructie ivm achterwiel aandrijving, maar als er speling op de prise as zit kan dit inderdaad wel gebeuren. Je zou zeggen dat je die speling wel zou voelen maar als het haastig in elkaar gedrukt wordt (wat me niks zou verbazen te lezen aan het ontbreken van bouten in het begin van het topic en het alleen vervangen van een druklager) zou je daar overheen kunnen kijken...
XC40 T4 Recharge