V70 Cross Country wel of niet?

Gestart door briston, 02-11-2010 18:38:32

Vorige topic - Volgende topic

briston

Hallo medeforummers,ik heb een vraagje na de verkoop van mijn T5 850 ,een erg mooie V70 Cross Country 2.5TAWD op het oog ,auto staat te koop bij volvodealer Schotpoort in Zutphen dus dealeronderhouden heeft bouwjaar 1999 met 248000km op de teller,volgens de dealer heeft hij de laatste 1,5 jaar veel groot onderhoud gehad waar onder gereviseerde automaatbak,haakse overbrenging,aircosysteem gereviseerd auto krijgt bij aflevering een beurt ,nieuwe distributie en nieuwe achterdemper plus apk
Ik twijfel tussen een gewone uitvoering of deze, ik rij 10.000km per jaar

Ik heb gehoord dat deze auto's vrij onderhoudsgevoelig zijn wie kan mij wat advies geven

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes René Landman

verron

Ik ben best tevreden met m'n XC. Hij is misschien gevoeliger voor bandenslijtage ivm met de awd maar verder zit er niet veel verschil met een gewone V70. Hij is wel lomper in de omgang, stuurt logger door de hoger stand van de auto en de awd. Ook het verbruik ligt hoger dan van de gewone V70 maar blijft grotendeels afhankelijk van het rechtervoetje, gemiddeld rijd ik 1:8. Z'n wegligging is geweldig en is niet uit koers te krijgen, alhoewel........in het topic "Meetings" (slip en rijtraining) bewijs ik dat hij toch wel dwars wil en 360 graden rond kan ;D
Oh ja, samen met de R is hij wel véél waardevaster :eusa_clap:

Die XC ziet er trouwens netjes uit!
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Citaat van: verron op 02-11-2010 23:17:37

:D

Het rijdt heerlijk, zo'n XC. Wij hebben gelijk de aandrijfas eronder vandaan gehaald. Voor de ritjes in NL die mijn vader ermee rijdt heb je het niet nodig en wat nog niet kapot is gaat nu ook niet kapot.
Verbruik ligt nu als FWD gelijk met mijn R denk ik zo.

verron

Citaat van: )()()sT op 03-11-2010 08:35:57
Citaat van: verron op 02-11-2010 23:17:37

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/DSC00460.jpg

:D

Het rijdt heerlijk, zo'n XC. Wij hebben gelijk de aandrijfas eronder vandaan gehaald. Voor de ritjes in NL die mijn vader ermee rijdt heb je het niet nodig en wat nog niet kapot is gaat nu ook niet kapot.
Verbruik ligt nu als FWD gelijk met mijn R denk ik zo.

Sommige hebben ook alle geluk van de wereld hé.

confruo

Wel,

Het enige verschil met mijn 850 2.5 10V, is dat ik nu wel alles laat repareren.
Oh ja, en dat ik de half leer uit de 850 beter vind zitten.

Eric Kubbe

Ondanks dat een AWD iets duurder in onderhoud is en een gevoelige aandrijfas heeft, vindt ik het geweldig rijden. Je moet de auto gewoon met zorg behandelen en niet meteen vanuit stilstand volgas wegrijden, de banden slijtage en spanning in de gaten houden e.d. Een XC en een R vindt ik gewoonweg de mooiste uitvoeringen. Mocht mijn 850 de geest geven, wat hopelijk nog lang niet het geval is, overweeg ik zeker een XC aan te schaffen en zou ik de aandrijfas er zeker niet onderuit halen. ;)

rifwachter

Citaat van: briston op 02-11-2010 18:38:32
Hallo medeforummers,ik heb een vraagje na de verkoop van mijn T5 850 ,een erg mooie V70 Cross Country 2.5TAWD op het oog ,auto staat te koop bij volvodealer Schotpoort in Zutphen dus dealeronderhouden heeft bouwjaar 1999 met 248000km op de teller,volgens de dealer heeft hij de laatste 1,5 jaar veel groot onderhoud gehad waar onder gereviseerde automaatbak,haakse overbrenging,aircosysteem gereviseerd auto krijgt bij aflevering een beurt ,nieuwe distributie en nieuwe achterdemper plus apk
Ik twijfel tussen een gewone uitvoering of deze, ik rij 10.000km per jaar

Ik heb gehoord dat deze auto's vrij onderhoudsgevoelig zijn wie kan mij wat advies geven

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes René Landman

Zoals je bij ons gezien hebt zijn aan deze XC alle kostbaarheden vervangen,en als je deze koopt heb je volgens mij een top auto in een technisch zeer,zeer goede staat.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

Ik heb gehoord dat deze het niet is geworden, wat heb je nu gekocht ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

hubster

Ik ben zelf een kersverse eigenaar van een V70 Cross Country uit maart 2000.
Lees veel verhalen over de kwetsbare 4wd.
Klopt het dat regelmatig de banden van voor naar achter wisselen dure reparaties kan voorkomen?
En zoja, wat is regelmatig? Om het half jaar?

mvg,

Marco

petrolhead

Het verschil van het profiel van de voor- en achterbanden mogen niet meer bedragen dan 2 mm.

Ik controleer de bandenspanning regelmatig en wissel de banden om de 6.000 km (volvo specificatie adviseren rond 12.000km).

hubster

Ok, en wat is de beste bandenspanning?

verron

Zorg ook altijd voor hetzelfde merk en type banden op de voor en achteras. In de verschillende merken en type kunnen omloop verschillen zitten van enkele mm tot een cm. Banden wisselen voor achter rond de 8 a 10 dkm.

Ik weet uit eigen ervaring dat als dit niet gebeurd je visco snel om zeep geholpen wordt. Verder een top auto, wil nooit meer wat anders.